Angry Birds: Epic – Efsane Oyun Artık Daha da Bir Efsane Olmuş!
Oyunda zor zamanda, korsan gemisi ile bir anda ortaya çıkan ve Red ile Chuck’ı kurtaran Bomb (Tombul ve siyah olan), hem tüm tayfanın kaptanı, hem de ağır hasar potansiyeline sahip savaşçımız. Elbette, diğer Angry Birds oyunlarında olduğu gibi Bomb yine adının hakkını vererek patlıyor ama bu kez ortadan kaybolmuyor. Bunun dışında, genelde dostlarının hasarlarını arttıran pasif özelliğinin yanı sıra, hem uzak, hem de yakın menzilli silahlar kullanıyor.
Oyunun elbette olmazsa olmazlarından biri de, tabi ki parti şifacısı Matilda (Beyaz Anaç Kuşumuz). Matilda, ilk Angry Birds oyunlarından, düşmanlarının tepesine yumurta bombaları bırakan, tek dişi kuştu. Burada da kendisinin anaç tavırları ve sahiplenme duygusu, partideki şifacı rolüne çok uygun olmuş. Düşmanlarına saldırmaktan ziyade, partideki diğer kuşları iyileştirmek üzerine kullanılan Matilda, değiştirdiği çeşitli sınıflarda farklı özellikler kazansa da, bunların hemen hemen hepsi iyileştirme üzerine. Hatta öyle ki, kimi zaman vurduğu yerde gül bittiği bile oluyor!
E peki, maceracı kuş partisi dedik ama bu partinin bir düzenbazı olmaz mı? Tabi ki var! Blues olarak tanınan ve ilk oyunlarda fırlatıldıktan sonra üçe bölünen Blues, bu oyunda bıyık ve burunlu kamufle gözlüğü ve uzun pardesüsünün altında tek bir karakter gibi görünse de; hızlı, etkili ve hınzır üç kafadar kuştan oluşuyor. Hatta zamanı gelince, domuz kılığına girdikleri bile oluyor. Blues’un özellikleri, Bomb ile yarışacak düzeyde hasara sahip ve bunun dışında edindiği sınıflarla birlikte yer yer düşmana kapanlı kekler gönderip, tuzak kuruyor.
Eh, ana karakterlerin dışında, başka karakterler yok mu? Var ve bir tanesi her ne kadar kendini, külahtan gagası ve poşetten başlığı ile kuş kılığında bizimkilerden gizlemeye çalışsa da bunu pek beceremeyen, Piggy Mccool. Piggy’nin olayı, kendi yuvamızda oturup bize çeşitli iksirleri, eşyaları ve Snoutling adı verilen para birimi dışındaki eşyaları, yani oyun dışında gerçek para ile satın alabileceğimiz eşyaları satıyor olması. Bunun yanı sıra, Piggy yeri geldiğinde bizimle birlikte savaşa gitmekten pek çekinmiyor.
Düşmanlar?!
Benim oyunda en çok beğendiğim özelliklerden birisi de, oyundaki haritanın farklı bölgelerine yerleştirilmiş, çeşitli domuz birlikleri. Domuz birlikleri diyorum zira, Domuz Kral ve Prens’in domuz adasını bastığımızı düşünürsek, kraliyete karşı açtığımız savaş, adanın farklı bölgelerindeki farklı etnik(!) domuz türlerini dövmemizi gerektiriyor.
Örneğin, haritanın başlangıcında sıradan domuzları dövsek de, ilerleyen bölümlerde Bomb’un bize katılması ile deniz üstü savaşımızda korsan domuzlarla savaşıyor, daha sonra geçtiğimiz bir başka bölgedeki kovboy domuzları pataklayıp daha sonra domuz adasının amazon bölgesinde yerli domuz kabilelerinin zehirli oklarından kaçınmaya çalışıyoruz. Haritada samuray domuzdan, şövalye domuza, büyücü domuzdan neanderthal domuza kadar bir çok farklı tür mevcut. Yani sizin anlayacağınız, diğer oyunlarda öfkesi dinmeyen kuşlarımız bu oyunda bolca domuz pataklayıp, hıncını alabildiğince çok çıkarabiliyorlar.
Peki Ya Sadece Görüntü Olarak mı Değişiyor Düşmanlarımız?
Görüntülerinin farklı olması, sadece oyuna tat katmak için yapılmış bir değişiklik diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Oyunun en güzel yanlarından biri de, bölgeye göre değişiklik gösteren düşmanların, sahip oldukları farklı özellikler. Oyun içerisinde kazandığınız sınıflar da (ya da başlıklar) bu yeni düşmanlara karşı koymak için tasarlanmış şekilde. Örneğin, haritadaki hayalet gemilerin bulunduğu resiflerde karşılaştığınız hayalet domuzlarla olan savaşta, alandaki bütün domuzları öldürmezseniz, diğer ölen hayalet domuzlar üç ya da iki tur içerisinde yeniden diriliyorlar. Bu yüzden alan etkili özelliklerinizi kullanmak durumunda kalıyorsunuz.
Veyahut, oyundaki çok fazla hasar eşittir başarı mantığını ortadan kaldırmak ve taktiksel savaşmak için, haritanın üst bölgesindeki volkan adasında yaşayan ninja domuzlar, kaçınma özellikleri ile vereceğiniz yüksek hasar puanlarını yok sayıyorlar. Bu oyuna bölgeden bölgeye, dövüşeceğiniz düşman türlerine göre sınıflarınızda ve eşyalarınızda değişiklik yapmanız gerektiği anlamına geliyor.