Kahramangiller

Blizzard Bize Ateş Ediyor! – Overwatch

Blizzard dün bombaladı.

HotS, Hearthstone ve Starcraft konusundaki gelişmeler zaten bekleniyordu. Ama bu beklenmiyordu. Bu ne? Pixar animasyonlu, komikli, aşırı hareketli team fortress tarzı bir oyun.

Oyun, Team Fortress’a benziyor olsa da, karakter/yetenek çeşitliliği ile mobaları andırıyor. Bu yüzden sadece TF2 klonu değil, 3 boyutlu MOBA olarak da değerlendirilirse şaşmayın.

Overwatch ile Forbes‘te yayınlanan makaleye göre; iç içe 6-7 oyun olarak tasarlanan Titan, iptal edildikten sonra elde kalan malzemeleri Overwatch olarak kullanmaya karar vermişler. Bu da, aslında Overwatch’ın fikirsel altyapısında MMO tarzı bir oyun, dolayısı ile bol bol karakter seçenekleri olduğu izlenimi veriyor. Yani iki Hanzo karakteri birbiriyle çok benzer olmayabilir işin sonunda.

ow1

Gelelim yakında açıklanacak olan betaya. Blizzard, şimdiye kadar open betalarda çok radikal değişikliklere gitmekten çekinmedi. Ama bu, betaya kadar oldukça sağlam bir iş ortaya koymadıkları anlamına gelmiyor. Belki sınıflarda büyük değişiklikler, haritaların komple kaldırılması ya da yeniden tasarlanması gibi şeyler görürüz ama grafiklerde bir değişiklik olmaz. Oyunun temel oynanış mekaniklerinde ise değişiklik yine olmaz (WoW’da çok değişiklik oldu bu konuda, ama mesela Diablo gibi bir oyunda temel oynanışı değiştirmeyip mekaniklerde toplu değişikliğe gittiler).

Genel Oynanışla İlgili Fikirlerim

Hareket özgürlüğü sağlayan yeteneklerin sayısı az ve herkeste yok. Çok üç boyutlu bir oyun olacağını düşünmemek lazım. Olan yetenekler ise tracer hariç baya kısıtlı görünüyor. Akıllıca kullanmak lazım.

Yeteneklerde ultimate’ler olması, level-up mantığı olduğunu düşündürüyor. Normal yeteneklerin ise hepsi açık gibi. Bu da acaba hepsi açık da, cooldown süreleri mi farklı acaba dedirtiyor.

Gameplay videolarında, belki de yeteneklerin olayını gösterebilmek için abartılmış olabilir ama çok kolay ölünebildiğini görüyoruz. Bu da iyileştirme, geliştirme ve kalkan olaylarının önemini artırabilir. Belki ileride ölmeyi zorlaştırabilirler. Hareketli karakterlerin ana gruptan çok ayrılmamasına da sebep olabilir.

ow2

Ölüm olayında ise çok hızlı ölündüğü varsayımına göre, healer karakterler ne derece etkili diye sorasım geliyor. Aynı zamanda respawn zamanı da Team Fortress’tan farklı olabilir. Bu ölüm konusunu support karakterlerle ilgili konuşurken ele alacağız.

Karakterlerin genel yapısına baktığımızda yine MOBA benzeri şeyler görüyoruz. Takımdan ayrı takılıyor gibi görünen sınıfların bile enteresan sinerjileri olacak gibi. Karakterler her ne kadar kendi başının çaresine bakabiliyor gibi görünse bile, aşırı derecede kendi başına takılan karakterler fazla olmayabilir. O da biraz haritalara bağlı gibi.

Yeteneklerden bazıları, yerine göre 3rd person oynanışa geçecek gibi görünüyor. First personda nasıl işi kotaracaklarını görmek lazım.

Sınıfların Karşılaştırmalı Analizi

Aşağıda, sınıflara dair fikirlerim/öngörülerim yer alacak. İleride betanın gidişatına ve oyun matematiklerine göre farklı sonuçlar çıkabilir. Ne kadarını tutturabildiğimi göreceğiz birlikte.

Şu an açıklanan karakterler bunlar. İnternette dolaşan resimlerde daha fazla karakter görüyoruz. Bu da, ileride daha farklı adamlar gelecek demek oluyor.

Tracer

Seksi leydi. Şirin mi olacak, karizmatik mi olacak karar versinler. Hepsi birarada olunca fazla gelebilir! 🙂

owTracer

Işınlanma yeteneği 2 boyutlu gibi görünüyor. Eğer yukarılara zıplama filan olursa aşırı imba olabilir. Bayrak kapma, bir yeri ele geçirme gibi şeylerde çok etkili olacağı kesin. Support avcısı olarak oynanabilir. Zamanda geriye gitme özelliği sağlam bir üçüncü boyut özelliği katabilir. Mesela yüksek bir yerden grubun içine atlayıp supportu alaşağı edip geri ışınlanabilir.

Ultisi beklemeli bomba olunca bu hızlı karakteri biraz daha yerinde kalmaya (harekete geçmek için bomba patlayana kadar beklemeye) zorlayacak gibi. Hem de rakiplerine biraz kaçma şansı da tanımış olur. Aynı zamanda birilerinden kaçarken geride bırakıp avantajlı şekilde kullanabilir.

Yorumlar