Kahramangiller

Bunları Biliyor muydunuz? – Bölüm 12

Black Isle’ın Torn Projesi Neden İptal Edildi?

Oyun dünyasına Fallout serisini hediye eden Black Isle, 1999 yılında kolları sıvayıp Fallout kadar değişik ve kendine has bir RPG yapmaya başladı. Projenin amacı Fallout kadar kaliteli ve etkili ama fantastik bir evrende geçen bir oyun yaratmaktı.

David Maldonado önderliğinde, Brian Fargo ve Chris Avellone’nin yardımı ile hazırlanmakta olan oyunun ismi Torn olarak belirlendi. Oyun, Fallout’da kullanılan SPECIAL RPG sisteminin yeni ve fantastik dünyalar için geliştirilmiş bir versionuna sahip olacak ve aynı zamanda Black Isle’ın yaptığı ilk 3D RPG olacaktı.

torn-1

Black Isle bunun için Monolith firmasının, o dönemde popular olan Lithtech motorunu kullanmayı tercih etti. Ancak geliştirilmesine Lithtech 2.3 üzerinde başlanan oyun, Lithtech 3.0’ın çıkması üzerine bu yeni version için baştan yazıldı. Bu da oldukça zaman almıştı. Aktif olarak geliştirilmekte olan Lithtech motoruna yeterince iyi teknik destek veremeyen Monolith, Black Isle’ın sorunlarını çözemiyordu. Üstelik Lithtech, her şeyden önce first person shooter yapmak üzere hazırlanmış bir motordu. Fallout benzeri bir oyun yapmak oldukça zor oluyordu. Geliştirme süreci uzadıkça uzadı.

Oyun 2001 Yılında GDC’de tanıtıldığında bir başka problem de yayıncı Interplay’in yaşadığı mali sorunları gidermesi için göreve getirilen pazarlama departmanı oldu. Torn isminin pazarlanamaz olduğunu düşünen bu grup, oyunun ismini King Arthur Stories olarak değiştirdi. Maldonado bu fikre, oyunun içinde Kral Arthur ile ilgili en ufak bir şey olmaması gerekçesi ile karşı çıkınca pazarlama departmanı “O zaman olsun!” diye cevap vermiştir. Bilinen ve public domain bir marka olan Kral Arthur’un daha kolay pazarlanabileceğini düşünüyorlardı. Fargo’nun böyle bir markaya ihtiyacı olmadığını ve Black Isle’ın zaten bu piyasada yeterince kuvvetli bir marka olduğunu ifade etmesi üzerine taraflar oyunun isminin Black Isle’s Torn olması konusunda anlaştılar.

Torn 2001 E3’te basına gösterildiğinde motordan kaynaklanan sıkıntılar pek çok soruna yol açmıştı. Buna karşın basın oyunu çok beğenmiş ve dört gözle bekliyordu. Sonuçta 2001 yılının Temmuz ayında Torn projesinin iptal edildiği açıklandı. Proje yeterince hızlı gitmiyor ve Interplay’in mali durumunu düzeltecek bir dönemde piyasaya çıkamıyordu. Firma da zararı azaltmaya gitti. Bu olay sonun Black Isle’da 53 kişi işten çıkarıldı. Kalan ekip Icewind Dale 2 ve Baldur’s Gate Dark Alliance 2 projelerine eğildi.

Black Isle 2003 yılında Interplay’in yaşadığı mali problemlerden dolayı kapatıldığında Fallout III ve Baldur’s Gate Dark Alliance III üzerinde çalışıyordu. Bir yandan da Bioware ile Baldur’s Gate 3 geliştirilmeye başlanmıştı. Dağılan Black Isle kadrosundan inXile, Obsidian ve Troika adlı üç ayrı şirket kuruldu.

Bu yazı, "Bunları Biliyor Muydunuz?" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar