Darkest Dungeon – En Karanlık Zindanda, En Korkunç Yaratıkta, Akıl Sağlığını Korumak!
Karakterler ve Düşmanlar
Oyunun atmosferinin ve temasının esas farkı yarattığından bahsetmiştik. Karakterler de gerek dış görünüşleri, gerek isimleri, gerekse güçleri ile benzerlerinden ayrılıyor. Benzer oyunlarda “fighter” diyebileceğimiz bir adam bu oyunda bambaşka bir isimle ve dış görünüşle bulunuyor. Bu da atmosfere ciddi katkı sağlıyor.
Bounty Hunter – Gladyatör benzeri, hem ön safta hem de hemen arkasında bulunan, balta ve kancalı zincir kullanan bir adam. Rakibin formasyonlarını bozmak için ideal.
Crusader – Paladinlere benzer şekilde, özellikle undeadlere karşı daha etkili olabilen, belli oranda şifa büyüleri de yapan ön saf adamı.
Grave Robber – Orta saflarda işe yarayan, zehirli bıçaklar ve kazma kürek gibi mezarcıların kullandığı türde ekipmanlar kullanan bir karakter.
Hellion – Ön saflarda daha etkili olan, büyük bir balta taşıyan ve barbar diyebileceğimiz türde kendini güçlendirip kuvvetli saldırılar yapan bir kadın.
Highwayman – Diğer oyunların rogue karakterine benzeyen ancak bıçak ve ağızdan dolmalı tabanca taşıyan, hasar verme üzerine kurulu bir karakter.
Jester – Kendisi de iyi hasar verebilen, grubu da etkileyebilen şarkıları olan bard türünde bir karakter.
Leper – Favorim, fighter benzeri ancak Kingdom of Heaven’daki Edward Norton gibi giyinen cüzzamlı bir savaşçı. Ön safların en iyisi olabilir.
Occultist – Debuff ve heal büyüleri de yapabilen, sağı solu belirsiz ancak taktik kullanışlı bir büyücü karakter. Tam bir Lovecraft hikayesinden fırlamış Arap karakter havası var.
Plague Doctor – Düşmanları kontrol altında tutmayı sağlayan türde büyüleri olan, tam bir destek karakteri.
Vestal – Diğer oyunlarda cleric/priest diyebileceğimiz, şifa büyülerinde uzman olan inançlı bir kadın.
Ayrıca bendeki sürümde henüz olmayan, ileride eklenecek olan Arbalest, Hound Master ve Man-at-Arms gibi başka oynanabilir karakterler de mevcut.
Düşmanlar ise her türden undead, pislikler içinde yaşayan yarı domuzumsu bir halk, haydutlar, örümcekler, devasa solucanlar gibi aynı atmosferi destekleyen türdeki yaratıklardan oluşuyor.
Mekanik
Grubunuzu ve düşmanları tam yandan görüyorsunuz. Dört karakterden oluşan formasyon kuruyorsunuz, karşınıza da en fazla dört düşmandan oluşan formasyonlar çıkıyor. Karakterlerinizin hangi sırada daha iyi olduğu, düşmanların hangi sırasına daha iyi saldıracağı ise kendi özel yeteneklerince belirlenmiş durumda. Yani her saldırıyı, her düşmana yapamıyorsunuz.
Savaşın her roundunda ise ayrıca insiyatif atılıyor ve kimin önce saldıracağı belirleniyor. Ancak bu sıralamayı göremiyorsunuz, bu da atmosfere ayrıca katkı sağlıyor zira sıra size gelmeden düşmanların sırayla saldırabileceği anlamına gelebiliyor.
Özet
Darkest Dungeon, yakın dönemde oynadığım en harika atmosfere sahip oyunların başında geliyor. Savaş mekaniği basit ve kısa sürede öğreniliyor, zorluğu yüksek olmasına rağmen doğru tercihleri yaptıkça ve gereksiz riskler almadıkça oyun rahatlıyor. Yani zorluk, sizin tercihlerinize bağlı ve arkasında işinizi zorlaştıran saçma mekanikler yok.
Sağlam korku gerilim atmosferi arayanlara, yeni oyunları bilgisayarım çalıştırmıyor diyenlere, fantastik kurgu arayanlara, zindan temizlemeyi, kılıç-kalkan-büyü severlere şiddetle tavsiye edilir.
Oynanabilirlik: 9/10
RPG: 7/10
Taktik, strateji: 9/10
Atmosfer:10/10
Ses: 8/10
Grafik: 6/10