Kahramangiller

Dead Space – Aslında Ölü Olan Uzay Değil

Alice: Madness Returns‘den sonra maratonumuza Dead Space’le devam ediyoruz! Oyun, EA Redwood Shores tarafından geliştirilen ve türü hayatta kalma/gerilim oyunu olarak 2008 yılının Ekim ayında raflarda yerini almış.

Oyunun ana karakteri Isaac Clarke, 50 yaşında bir makina mühendisi. USG Ishimura adında bir maden araştırma gemisinde, “Necromorph” denilen bir uzaylı türüyle yüzleşirken sevgilisini bulmaya çalışıyor. Bu süreçte de makina mühendisinden ziyade gözünü kan bürümüş bir avcıya dönüşüyor. Bilmezdim ben mühendisten böyle keskin nişancı ölüm makinası çıkabileceğini. Benim tanıdığım makina mühendisleri bir “Akışkanlar Mekaniği” diyor başka da bir şey demiyorlar.

deadspace-1

Dead Space’in geçtiği zaman ise 2508, insanlık (muhtemelen bizim de yakın bir gelecekte yüzleşeceğimiz üzere) Dünya üzerindeki bütün doğal kaynakları tüketmiş ve hayatta kalma mücadelesi sırasında, insanlığın bitmek tükenmek bilmeyen açlığının da bir göstergesi olarak, “Neden gidip başka gezegenlerin kaynaklarını da tüketmiyoruz ki?” gibi parlak bir fikir bulmuşuz. Sonuç olarak da insanlar uzayın derinliklerine açılmış ve gezegenleri kırabilecek güçte maden çıkartma gemileri göndermeye başlamışlar. Bu gemilerin en önemlisiyse hikayemizin de geçtiği ve oyun zamanı içerisinde Aegis 7 adında bir gezegeni kazan USG Ishimura; türünün ilk örneği olmakla birlikte, 60 sene boyunca da aralıksız iş görüyor bu devasa maden araştırma gemisi. USG Ishimura, insanlığın hayatta kalma mücadelesinde atılan en büyük adım olduğu için ikonik bir sembol olarak gönüllere de taht kurmuş durumda.

Ancak burada ufak bir ironiye şahit oluyoruz… İnsan ırkının hayatta kalma mücadelesinin maskotu olan bu gemi, yine insan ırkının sonunu da getirebilecek bir “salgın”a da ev sahipliği yapıyor. Dolayısıyla USG Ishimura’dan netliği olmayan bir yardım çağrısı alan Concordance Extraction Corporation(CEC), Isaac’in de dahil olduğu 5 kişiden oluşan bir ekibi görevlendiriyor. Sevgilimiz Nicole da bu gemide tabip subay olarak görev yaptığı için bize verilen görevi de seve seve kabul etmişizdir herhalde.

deadspace-2

Ekip Üyelerimiz

Kendra Daniels: Kendisi profesyonel bir teknisyen ve yarı zamanlı olarak da yelloz. Oyun boyunca Hammond’la sürekli itişip kakışıyor. Oyunun başında, “Abla haklı yalnız.” diye kafa sallamalarımla onay verirken bir müddet sonra, “Hadi sus da iki işe yara be kadın.” demeye başladım. Kısa bir süre sonra da işe yararlılığını kanıtladığı için, Hammond’a yaptığı dırdırlar tahammül edilebilir olmaya başladı.

Zach Hammond: Ishimura’ya gönderilen ekibin güvenliğinden sorumlu kişi. Görevine oldukça bağlı bir yan karakter. Hammond için de ilk başlarda, “Yahu gemi ölmüş, sen hala görev peşindesin güzel abem.” dedimse de, sonralarda aklını başına devşirip hayatta kalmaya odaklanıp delikanlılığını ortaya koyuyor.

Chen ve Johnston : Ne yazık ki USG Ishimura’ya girdiğimiz gibi hayatlarını kaybeden yan karakterlerimiz.

deadspace-3

Oyun 12 bölümden oluşuyor ve her bölüm 40-50 dakika arasında sürüyor. Eğer bazı durumlarda benim gibi sürekli ölüp durmazsanız da oyunun toplam süresi aşağı yukarı 10 saati geçmiyor. Bölüm isimleri ise şöyle:

  • Chapter 1: New Arrivals
  • Chapter 2: Intensive Care
  • Chapter 3: Course Correction
  • Chapter 4: Obliteration Imminent
  • Chapter 5: Lethal Devotion
  • Chapter 6: Environmental Hazard
  • Chapter 7: Into the Void
  • Chapter 8: Search and Rescue
  • Chapter 9: Dead on Arrival
  • Chapter 10: End of Days
  • Chapter 11: Alternate Solutions
  • Chapter 12: Dead Speace

deadspace-4

Klavye ve fare kontrolleri bana kalırsa oldukça zor. Gereğinden fazla tuşa aynı anda basmanız gereken durumlar olabiliyor ve elleriniz yeterince büyük değilse garip şekillere girebiliyorsunuz… Gamepad kontrolleriyse gayet basit fakat, kullanmaya alışkın olmayanlar, tabii ki de fare ve klavyeyi tercih edeceklerdir ki bazı seri nişan almanız gereken durumlarda bu bir avantaj olabiliyor.

Yorumlar

  • Akrostişli cevap atacaktım üşendim. Bebek gibi oyun, bebek gibi yazı. Ben oynayalı çok uzun zaman oluyor ama Jason Graves şov yaptığından müzikleri hatırlıyorum hala.

    • Ekin

      Müzikler şahane ama derdim büyük. Mini kalp krizleri geçirmekten yoruldum.

  • Bu oyunu büyük hevesle alıp kurmuştum, ama kontrolleri çok kötü olduğundan bırakmıştım. Şimdi sen joypad önerisi getirince bir şans daha vereceğim sanırım (Genelde oyunları joypad’le oynarım, ama bunda nedense basiretim bağlanmış).

    • Ekin

      Oyunu ilk çıktığı zaman hiç alışkın olmadan gamepad ile oynamaya kalktım. Olmadı. Bir kaç sebe sonra klavye-fare deneyeyim dedim, 30 kişi ile birlikte twister oynamak gibiydi. 😀 O da olmadı, bu zamana kısmetmiş.

    • Doğa Önen

      gerçek mi ya :/ ben klavye ile tüm seriyi deli gibi oynamıştım..3. ise oyun sarmadığı için bıraktım..o kadar kötü mü :/ ay kötü kontrol deyince dragon age geldi aklıma bak şimdi sinirim bozuldu 🙁

      • Ekin

        Bana kalırsa, oyun esas olarak konsol oyunu ve PC’ye kontrollerinin “uyarlanması” başarısız olmuş. Bunun dışında da pek bi’ kötü yanı yok zaten. DS3’ü oynama şansım olmadı ne yazık ki, o yüzden yorum yapamayacağım. Fakat didiklediklerim ışığında beni sarmaması gibi bir durum söz konusu değil gibi. DRAGONAJ çünkü, yorum yapamiyciğim.