Kahramangiller

Doughlings – Tuğla mı Kıralım, Balon mu Patlatalım?

Şekil değiştiren Doughling halkının masalı da her masal gibi başlıyor. Bu sevimli hamurcuklar mutlu mesut yaşarken, dünyalarına düşen bir meteordan yayılan zehirli gaz hepsini hasta edip taşlaştırıyor. Biri hariç! Doktor Morpheus, hem halkını hem de kendini kurtarmak için uzun ve çetrefilli bir yola çıkıyor. İşte Hero Concept imzalı Doughlings böyle başlıyor.

Kısa Brick Breaker Tarihçesi

35 yıllık oyunculuk hayatım boyunca asla eskitemediğim bir oyun janrı var: Brick breaker, yani tuğla kırma oyunları. İlk olarak 1976 tarihli, antika oyun Breakout ile çıkan türün, yüzlerce dandik klonun yanı sıra, her kuşakta efsane bir karşılığı vardır. 1986 tarihli Arkanoid, 2001 tarihli Ricochet Xtreme ve son olarak 2009 tarihli Shatter; orijinallikleriyle türü evrimleştirmeyi başarabilmiş ve karşılığında da ciddi bir popülarite yakalamış oyunlardı.

Emekleme döneminden bir türlü çıkamayan Türk oyun yapımcılığının da zayıf noktasıdır, orijinallik. Çoğu zaman pek iddialı yapımcılarımız klon oyunlar yaparak çıkış aramış, ama çıkamadan batmışlardır. Ama bu sefer karşımızda farklı bir durum var. Çiçeği burnunda stüdyo Hero Concept‘in ilk oyunu Doughlings, daha önce denenmemiş, hatta kulağa gayet tuhaf gelen bir tasarıma imza attı ve 40 yıllık brick breaker türünü, başka bir türle, “bubble shooter” yani “balon fırlatma” türüyle birleştirdi. Dahası, App Store ve Google Play’e ücretsiz olarak koydu.

Bubble Shooter Gibi Ama Değil Gibi

Mobil oyun meraklılarının muhtemelen Bubble Witch Saga ile deneyimlemiş olduğu bu türün, tuğla kırma ile bu kadar iyi gideceğini hiç düşünmemiştim. Zira iki türün mekanikleri çakışır. Çakışmış da. Ama ortaya bir hayli sıkı bir oyun çıkmış. Öyle ki, bubble shooter’larda alışageldiğimiz büyük salkımların ince noktalarından kopup düşmesi olayına yeni bir boyut gelmiş. Ana gövdeden ayırdığınız doughling’lerden kaçamazsanız, kafanıza düşüp sizi yavaşlatıyorlar. Bunun yanında brick breaker’larda daha önce hiç görmediğimiz şekilde zamanla tüm hedefler aşağı doğru iniyor. Tabii ki bu da benim sevdiğim şey. Ben bubble shooter oyunlarını gayet durağan ve sıkıcı bulurum. Doughlings’i de bubble shooter sanıp indirenler varsa büyük bir sürpriz yaşayacakları kesin.

Ama açık söyleyeyim, Doughlings mekanikleri bildiğim bütün bubble shooter’ları döver. Tüm bu mekanikler, düşen bir sürü şeylerden kaçarken, bir yandan bonusları toplayıp, bir yandan da bölümü temizlemeye çalışmak, oldukça zor bir oyun ortaya çıkarmış. Neyse ki gayet nefis çalışan kontroller ve ardı arkası kesilmeyen çeşitlilikte özel güçler yardımınıza yetişiyor. Öncelikle kontrollerden bahsetmek gerekirse, Doughlings’in mobildeki diğer brick breakerların aksine yatay bir ekrana yerleşim tercih etmesi başarılı bir tercih olmuş. Bu sayede hem çift elle gayet efektif oynanabiliyor, hem 80’lerin arcade salonlarındakini andıran bir deneyim sunuyor.

Karakterimiz de gayet hızlı ve dokunmanıza duyarlı olduğu için alışma süresi olmaksızın oynayabiliyorsunuz. Ben tablette de, telefonda da problem yaşamadım. Ayrıca geçen hafta yapılan CNR EXPO Games Week lansmanında, hayatında brick breaker oynadığını sanmadığım bir dolu genç, Doughlings standına gelip oyunu cayır cayır oynamış. Bu da bana göre oyunun genel kalitesinin yanı sıra kontrollerin de başarısının göstergesidir.

Persona Non Grata Değil, Sadece Persona

Özel güçler ise iki tipte geliyor. Birincisi “like”ları toplayarak aktive ettiğiniz “Show Off!” adındaki özel güçler. Ana karakteriniz Morpheus’un gücü, topunuzun birden çok doughling’i aynı anda iyileştirmesine yarıyor. İkincisi ve asıl güzeli de düşen farklı renkteki DNA’ları toplayınca dönüştüğünüz personalar.

Dönüşebildiğiniz bu personalar, oyuna fena sardırmama neden olan öğe. Zira Hulk, Spider-Man ve Robocop gibi popüler kültür karakterlerine gönderme yapan bu personalar hem pasif güç veriyor, hem de Show Off gücünüzü değiştiriyorlar. Örneğin Hulk-doughlingimiz Smash, hem genişliğimizi iki katına çıkarıp, topu kaçırmamızı engelliyor, hem de Show Off gücü Thunderclap ile bir sürü doughling’i aynı anda iyileştiriyor. Kimi persona ateş etmenizi, kimiyse topu her yakaladığınızda yeniden atış yapmanızı sağlıyor.

Aslında dikkat ettiyseniz bu pasif yetenekler daha önce klasikleşmiş brick breaker’larda gördüğümüz özelliklere denk düşüyor – ki onlarsız bir brick breaker düşünemiyorum – ama show off yetenekleri bütünüyle orijinal. Bu da önemsiz bir detay değil, zira doughlinglerin zamanla yukarıdan aşağı iniyor olmaları oyunu standart brick breakerlara göre bir hayli zorlaştıran bir unsur ve bunun karşılığında da Show Off yetenekleri cidden çok güçlü, hele ki laboratuvarda geliştirdiğinizde oyunu lehinize çeviren öğe haline geliyor.

Biyo-Genetik Laboratuvarlı Oyun

Evet, tüm bunlar yetmezmiş gibi, bölümlerde topladığınız iksirleri kullanarak laboratuvarda her bir personayı ve show off yeteneklerini geliştirebiliyorsunuz. Böyle de bir RPG öğesiyle oyun size bölüm geçmekten öte bir hedef de sunup sosyal hayatınıza güle güle demenizi sağlıyor. Sosyal kelimesi geçmişken, oyuna Facebook ile bağlanırsanız arkadaşlarınıza bolca enerji ve iksir gönderebilirsiniz. Ama oyun bunu şart koşmuyor, bölümlerden yeterli materyali toplayabiliyorsunuz.

Bölümler demişken, Doughlings gerçekten büyük bir oyun. Oyunda üç dünya ve her dünyada gizli bölümler de dahil 30’ar bölüm var. Dünyalar, yeni özelliklerin yanı sıra farklı birer de görsellik sunuyor. Bu şirin görsellik, özellikle piyasadaki pek çok oyun gibi çakma olmadığı için hoşuma gitti. Tabi inanılmaz sevimlilikteki sesler ve müzik de kayda değer. Bunu da özellikle belirtiyorum, çünkü Türk yapımı oyunlarda ses ve müzik genellikle ikinci plana atılır ve bir süre sonra sesi kısmak zorunda kalırsınız. Doughlings’in bana verdiği hissiyat ise tam tersi. Dün metrobüste oynamak için yanıma kulaklık aldım, öyle diyeyim.

Bir Bölüm Daha Oynayayım Ne Olur

İşte böyle dostlar. Doughlings bağımlılık yaratan cinsten bir oyun olmuş. Oyun şimdilik App Store ve Google Play‘de var, mobil cihazı olanlar vakit kaybetmeden atlasın. Ayrıca Hero Concept, oyunu yakında Amazon App Store ve Facebook Game Room’da da yayınlayacağını duyurdu. Dahası 2018’de mobil versiyonundaki Free to Play mekanikleri sökülerek Steam, XBox ve Playstation için de çıkacakmış. Büyük ekranda tekrar oynamak isterim doğrusu.

Tam da “Umarım umut vaat eden geliştirici Hero Concept bununla kalmaz” diyordum ki, şimdiden ikinci oyunları Intercept Course üzerinde çalışmaya başladıklarının haberini aldım. Gayet bilimkurgu kokan bu ismi de takip listeme aldım. Hepinize sevgiler ve bol oyunlu günler dilerim.

Yorumlar