Kahramangiller

Eldeki Malzemeyle Yapılan “Dolaşmalı Oyunlar”

Her bilgisayar oyunu belli oranlarda mühendislik ve sanat içeren bir karışımdır. Macera oyunları oransal olarak en az mühendisliği ve en çok sanatı içeren oyun türüdür. Herhangi bir teknolojik atılımın başlarında,  teknolojinin üreticisi dahil kimsenin yeni teknolojiyi tam olarak anlamadığı bir evre olur. Eğer bir teknolojik atılım macera oyunlarında gözle görülür bir gelişmeye sebep olacak nitelikteyse, bu ilk evre yaşanırken macera türü oyunlar dönemsel patlama yaşar.

Dear Esther olsun Anna olsun, macera türünün son nesildeki hali, özünde point and click tasarım kıstaslarını üç boyuta uyarlayıp hunharca kullanan “dolaşmalı oyunlar”dan mütevellit. İndie stüdyolar bu türü çok sevdi. Çünkü dürüst olmak gerekirse, indie stüdyolar kolaya kaçmayı severler. Bir indie stüdyo öğretmesi kolay (birim mühendislik başına en çok sanatsal ifade gücünü sağlayan) bir oyunla başarı sağlanabileceğini gösterdiği zaman arkasından 86508750865 tane taklit çıkması garip değil.

İş, işi yapmadan öğrenilmez. Bu bir altın kuraldır. Deneyimli, deneyimsiz her programcının, yeni teknolojik altyapı ile karşılaştığı zaman, altyapının sunduğu araç gereci, daha önceden yapılmış işlerle karşılaştırılabilir işler yapmak için kullanmaya ihtiyacı vardır. Yeni araçların sunduğu imkanların ve koyduğu sınırların nispeten güvenli bir ortamda deneye tabii tutulması gerekir. Macera oyunlarının teknik altyapısı diğer türlere göre daha az zahmetli olduğundan, yeni ve az anlaşılan teknoloji daha az hataya mahal verecek kısıtlı bir çapta kullanılır. Bu esnada mühendisler deneyim kazanır, sonraki projelere daha hazırlıklı girişirler.

Nerdeeen... nereye...

Nerdeeen… nereye…

Peki Ben Bunları Neden Dedim?

Yakın zamanda UE motoru biliyorsunuz amatör kullanım için serbest ve ücretsiz hale geldi.  Dolaşmalı oyun yapmak için ihtiyacınız olan şeyler; hikaye yazarları, 3D modellemeciler, 2D doku çizicileri ve 1-2 tane iş bilen programcı. Işıklandırma, gölgelendirme, fizik-hareket ve envanter yönetimi gibi klişe olmuş işlerin hepsini artık oyun motorlarının hazır tesislerini kullanarak en az çabayla kurabiliyorsunuz.

Bunu okuyanların yarısından çoğunun bir şekilde oyun yapımcılığına hevesli olduğunu da biliyorum. Hazır moda devam ediyorken ve ortada bol fikir alışverişi sürüyorken (aslında yabancı forumlardaki güzel ama İngilizce fikir alışverişleri ama yine de “rotada” sayılır.) gruplaşıp ilk “dolaşmalı oyun” prototipinizi yapın. Belki güzel bile olur. Hatta belki sonraki oyunu yaparken birlikte çalışmak için bir programcının dikkatini bile çekersiniz.

Unreal Motorunun Seksi Pozları İçin Tıklayın

Yorumlar