Kahramangiller

Farklı Bir MOBA Tecrübesi – Magicka: Wizard Wars

Büyülerle savaşmak hiç de kolay değilmiş. Karşıdan gelen ateşli bir ışık huzmesi ile yandığımda tam olarak böyle düşünüyordum. Hızlıca önüme bir kalkan koydum ve kendimi su ile söndürdüm. Arcane ve ateşten oluşan ışın, kalkanımdan yansıyarak başka bir yöne sapmıştı. Rakibim, bu sefer büyülü kalkanımın durduramayacağı bir taş büyüsünü şarj etmeye başladı. Tam bana fırlattığı sırada önümde taştan bir duvar oluşturdum ve hızla uçan büyüyü durdurmayı başardım. Bana çarpsaydı parça parça olacaktım.

Kendime ateşten koruyan bir büyü yaparak diğer büyücüye yaklaştım ve onu ıslatarak, bana atmaya çalıştığı elektrik büyülerinin kendisine hasar vermesini sağladım. Hazır ıslatmışken de; koni şeklinde bir soğuk ile dondurmaya başladım. Karşımdaki büyücü hazırlıklıydı; tamamen buz tutmadan önce uzağa ışınlandı ve ateş kullanarak kendisini yavaşlatan soğuktan kurtuldu. Önüne koyduğu büyülü tuzağı patlatmak pahasına peşinden giderek devasa bir ateş dalgasıyla onu -ve önümdeki her şeyi- yaktım. Panikle kendisini söndürmeye çalışan düşmanıma baltayla son darbeyi vurduktan sonra bile, öldüğünden emin olmak için tekrar tekrar tıklıyordum.

Düello!

Düello!

Paradox‘un yayınladığı Magicka: Wizard Wars, sekiz elementi farklı kombinasyonlarda karıştırarak ihtiyacınız olan büyüyü o sırada kendiniz yarattığınız ve bu büyülerin düşmana olduğu kadar dostlara da zarar verdiği, multi-player bir büyü savaşı oyunu. Baştan söyleyeyim, oyun ücretsiz. Ama mağazada oyun içi para birimi ile de alabileceğiniz kıyafetler satılıyor. Bu kıyafetler aşağıda anlatacağım gibi oyunculara fazladan avantaj sağlamıyor. MOBA benzeri bazı mekanikleri olsa da, tam olarak bir MOBA olarak sınıflandırmak doğru olmayabilir. Yine de MOBA seven oyunculara da hitap edeceğini düşünüyorum.

Magicka’nın en güçlü özelliğinden, büyülerden başlayalım. Oyundaki sekiz element ve tuşları sırasıyla şunlar;

  • (Q) Water (Su)
  • (W) Life (Hayat)
  • (E) Shield (Kalkan)
  • (R) Cold (Soğuk)
  • (A) Lightning (Yıldırım)
  • (S) Arcane (Gizem) (Death, yani Ölüm olarak da bilinir.)
  • (D) Earth (Toprak)
  • (F) Fire (Ateş)
Element ve Magick'ler

Elementler ve 4 magick. Magick’leri oyuna başlamadan önce seçiyoruz.

Rehber yazar gibi detaya girmeyeceğim ama kısaca özetlemek gerekirse bu elementler birbirleriyle farklı şekillerde etkileşime giriyor. Tutuşmuş birini ya da bir ateş duvarını su ile söndürebilir, buz tutarak donmuş birini taşla parçalayabilirsiniz. Bazı elementler birbiriyle iyi bir sinerji içerisindeyken bazıları birbirini iptal ediyor. Yıldırımın, ıslak olanları daha çok çarparken taşla aynı büyü içerisinde kullanılamaması gibi.

İki ya da üç elementi birleştirip ya düz atarak ya da kendinize ve etrafınıza atarak yüzlerce farklı kombinasyonda büyü elde edebilirsiniz. Örneğin taş ile ateşi birleştirip (istediğiniz ateş oranına göre DDF ya da DFF) düz atarsanız bir ateş topu fırlatmış olursunuz, etrafınıza atmaya çalışırsanız da yeri sarsan alevli bir depremcik yaratmış olursunuz. Oyunda elementleri karıştırarak ışınlar, fırlatılan ya da püskürtülen büyüler, buz parçaları ve buhar gibi gibi şeyler elde edebileceğiniz gibi; mayınlar, element fırtınaları, duvarlar, kalkanlar, koruma büyüleri ve daha bir sürü büyü türü elde etmek mümkün.

Yorumlar