Gerçek Zamanlı Stratejiler Konusunda Bir Derkenar

Temel olarak iyi bir saldırı kuvvetinin bu üç menzili beraber içeren birimlerden müteşekkil olması istenir. Buna ek olarak anti hava birimleri de konulabilir. Yakın mesafe birimleri düşmanı tıkama vazifesi görürken, yani hareket halinde olan bir kuvveti durdurarak, orta ve uzak mesafe birimleri de onları destekleyerek minimum kayıpla bertaraf edilmesini sağlar. Uzun ve orta menzilli birimlerin bir diğer faydası da statik defansları pasifize etmektir. Warcraft 3 haricindeki diğer oyunlarda, çünkü onda bir Hero faktörü var, statik defanslar size en fazla zaiyatı verdirecek olan birimlerdir. Bu engeller aşıldıktan sonra size önerim düşmanın kaynak toplayıcılarını ve hemen ardından üretim binalarını hedef almanız yönünde olur.

Neden?

Burada amacımız düşmanın birim üretme gücünü yok etmektir. Bu konuda da başat kullanılan şey kaynak olduğu için bu noktadan yapılan zarar önemlidir. Ki dahası, kaynak toplamak için gereken bina veya birimleri tekrardan üretmek için yine kaynak ve bazen üretim slotu gerekeceğinden ötürü iki kat zarar verirsiniz. Ek olarak da, dikkatsiz bir oyuncuysa karşınızdaki, o anda üretilen birimler düşmanın kaynak stoğundan yer ve şanslıysanız tekrardan üretici üretemeyecek duruma düşmesine neden olur.

derkenar3

Üretici binalar ise kaynağın size zarar verici birimler olarak dönmesini sağlayan yerler olduğu için sakatlama açısından önemlidir. Eğer düşmanınızın ileri seviye birim üretmesini engeller veya geciktirirseniz ve siz o ünitelere daha önce ulaşırsanız oyunu çok rahat kazanırsınız.

Entelijans

Bu tip oyunlarda genel olarak bir savaş sisi olur (fog of war). Bu sis birimlerinizin görüş açısındaki olayları gerçek zamanda görmenizi sağlayan ancak onun haricindeki yerleri bilinmez kılan bir sınırlamadır. Bu sisi bertaraf etmek için birçok oyunda muhtelif birim ve binalar bulunur. Kritik olan nokta bu veriyi iyi analiz edip düşmanın siklet noktasını, yani kuvvetlerini stokladığı yeri ve tahmini olarak nereye saldıracağını görüp ona göre önlem almaktır.

Entelijansı sağlayan bir diğer fenomen de keşif saldırılarıdır. Çabuk ve ucuz üretilen birimlerden oluşan bir grup ile düşman üssü keşfedilerek defansının ne olduğu ve hangi seviyede olduğu bilinebilir. Bunun bir faydası da düşmanınızın neye “gittiğini” görebilmeyi sağlamaktır. Çoğu oyunda çoğu oyuncu belli bir ünite tipini üretmeyi “sever”. Yani kimisi hava gücüne ağırlık verirken, kimisi tankçıdır, kimisi de özel birimlerle destekli piyadeye ağırlık verir.

Bu konuda enterferans yaratmak (running interference) konusuna da değinmek istiyorum. Genel olarak çoğu oyuncumuzun yaptığı şu hataya dikkat çekmek isterim. Dropshipler hazırlanır, bunlardan çokça hazırlanır ki hava karşıtı birimlerle karşılaşıldığında zaiyat saldırı kuvvetinin etkinliğini bozmasın. Sonra saldım çayıra mevlam kayıra…

derkenar4

Aslında yapılması gereken şey hava birliklerinin yere saldıran birimleri ile orada karmaşa yaratmak ve statik ve dinamik defans bu birimlerle meşgulken hava indirme (airdrop, dropshiplerden birim çıkartma) yapmaktır. Bu sayede aynı anda iki koldan saldırı yapar ve çok ihtimalle başarılı olursunuz.

Benim aklıma gelenler bu kadar. Bu tarzda bir oyun listesi istiyorsanız şöyle geçeyim:

  1. Total Annihilation
  2. Starcraft
  3. Act of War
  4. Wargame serisi
  5. C&C Serisi
  6. Blitzkrieg
  7. World in Conflict
  8. Divinity: Dragon Commander (çünkü jetpackli dragon <3)

Yorumlar