Kahramangiller

Hearthstone: Arena’nın Şampiyonu Olmak

Arena: peş peşe netten kopyalanmış aynı destelerle karşılaşmadığınız, şans ve yeteneğin birleştiği, unutulmuş kartların oynandığı tecrübe sahası. Arena, benim Hearthstone’daki en sevdiğim oyun modudur, bu yüzden sizinle Arena hakkındaki bildiklerimi paylaşarak Constructed’ın üvey kardeşi gözüyle bakılan bu moda şans vermenizi istiyorum. Arena’da çok başarılı olmadığınızı hissediyorsanız ve kendinizi geliştirmek için bir Türkçe kaynak arıyorsanız elimden geldiğince size yol göstermeye çalışacağım.

Temeller

Zannettiğiniz Kadar Kötü Değilsiniz

Infinate (ortalama 7+ win alan) oyuncu olmak artık eskisi kadar kolay bir şey değil. Çoğu profesyonel Arena oyuncularının ortalamaları 7 sınırlarında, yani hiç biri tutarlı olarak 12-Win almıyorlar.

Aslında 3-Win alıyorsanız bu %50 bir kazanma oranına sahip olduğunuz ve giriş için verdiğiniz paranın tam karşılığını aldığınız (50 civarı Gold ve bir Pack ) anlamına geliyor. Bir çok kişi 3-Win’den fazla alamadıkları için kötü Arena oyuncuları olduklarını düşünüyorlar, ama istatistiksel olarak durum böyle değil. O yüzden 3-Win aldığınızda üzülmeyin.

Belli Konseptleri Kavramanız Gerekiyor

Tempo

Hearthstone bir Tempo oyunu, bunu artık kabullenmemiz lazım. Oyuna daha etkili kontrol kartları eklenmediği süreçte erkenden tahtayı kapan oyuncu her daim önde olacaktır. Her tur en çok mana ile tahtayı etkileyen oyuncu daha çok iş yaptığından dolayı daha önde olacaktır, bu kadar basit. Tempo agresyon demek değildir, evet agresif kartlarla Tempo avantajı kazanabilirsiniz ama bunu büyük kartlar oynayarak da yapabilirsiniz; örneğin 1 manaya 5 statı olan Zombie Chow gibi bir kart size tempo kazandırır. Tempo kazanmanın bir başka yolu da düşmanınızın harcadığı manayı daha az manaya etkisiz etmekle olur. 1 mana 2/1 bir minyonla, 3 mana 4/2 bi minyonu öldürmek sizi 2 mana avantajda bırakır.  8 manalık bir minyonu 2 manaya Sap kartıyla kaldırmak size 6 mana avantaj verir.

arena

Tempo’dan bahsederken bir de The Coin‘den bahsetmem gerektiğini düşünüyorum, zira gördüğüm kadarıyla çok fazla kişi Coin‘i yanlış kullanıyor. Her tur 1 mana geriden gelmek 2. oyuncu için büyük bir Tempo dezavantajıdır, fakat fazladan bir kart ve The Coin ile başladığınız için kart avantajı alırsınız. Fazladan bir mana ne demek? Birinci turda iki katı mana demek! Bu Coin‘u illa da ilk turda kullanmanız gerektiği anlamına gelmez; bir planınız yoksa Coin + Hero Power yapmayın sakın, ya da ikinci tur oynayacak bir kartınız yoksa birinci turdan Coin + 2-drop yapmayın. Coin, Tempo kazanmak için çok yararlı bir araç, o yüzden onu dikkatli kullanın. Özellikle de Rogue oynuyorsanız Coin‘i Combo kartlarınız için bile saklayabilirsiniz.

Board Control

Tahta hakimiyetini daha önce anlattım, fakat Arena’daki önemini bastırarak anlatmak istiyorum. Arena’da AOE Board Clear kartları daha azdır; tahtanın durumunu hiçe sayan oyun bitirici kombinasyonlar yoktur; ve oyunu tek başına taşıyan Legendary kartlar ile karşılaşmak imkansıza yakındır. Bu yüzden eğer destenizde o Flamestrike yoksa (hatta varsa bile!) tahtanın hakimiyeti için minyonlarınıza ve Hero Power’ınıza güvenmeniz gerekir. Evet, bazen rakibiniz o kadar geridedir ki takasları onun yapması gerekeceğinden sizin surata vurmanız daha doğru olabilir; ama genelde rakip minyonlarını temizlemek ilk amacınız olmalı. Desteniz çok hızlı açılan bir Aggro destesiyse bile tahtaya hakim olmak sizin için daha iyi olacaktır, ama surata mı vurmanız ya da takas mı yapanız gerektiğini sizin tecrübeyle anlamanız gerekiyor.

Yorumlar