Kahramangiller

Heroes of The Storm: Taktika 101

Blizzard Entertainment oyunları kolay kullanıma sahip map editor’leriyle MOBA türüne ön ayak oldu, sonra Blizzard dedi ki; “Neden benim bir MOBA oyunum yok?” İşte böyle ortaya çıktı: Heroes of The Storm. Beta’dan çıktıktan sonra bir süre oyuncular afalladı: diğer MOBA’lardan farklı oynanışı yakalamıştı nam-ı diğer HOTS. Oyunun temel farklarından daha önce bahsedildi tabii. Bunlara en aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Bu yazıda oyunun biraz daha derin mekaniklerine ve oynarken kesinlikle bilmeniz gereken birkaç noktaya değineceğim.

Nasıl Karşı Takım Bize 2 Level Fark Attı?!

HOTS’da diğer MOBA’larda olduğu gibi altın ve eşya üzerine bir ekonomi sistemi yok bildiğiniz gibi, tüm olay takımca ortak topladığımız experience puanları. Bazı durumlarda rakip takımla aynı sayıda kill almış olsanız dahi, sizden ilerde olabilirler.  Oyundaki en temel experience kaynağı öncelikle düşman kaleleri fakat minion’lar kesinlikle es geçilmemeli.

Ah o ruslar ah...

Ah o ruslar ah…

Bu durum diğer MOBA’lar içinde geçerli, yakınınızda ölen minionların XP’lerini almanız gerek. Ekonomisi sadece experience (XP) üzerine kurulu bir oyunda altını tekrardan çizmek gerektirecek kadar önemli bir konu. HOTS’da last hit almasanız bile kendi lane’inizde durmamak tüm takım arkadaşlarınızı etkileceyecektir. Oyunda özellikle Jungle hero’larının olmamasının temel nedeni bu. HOTS’da karşı takımdan bir hero öldürmenin en büyük avantajı, alacakları XP’yi engellemek ki late-game’e kadar sahip olunacak en büyük avantaj bu. Quick-Match veya Hero League’de oynarken “soak the lanes” terimini duyabilirsiniz, basitçe XP kaçırmayın denmekte.

Level’ları Atladık, Peki Ya Şimdi?

Oyunda yanlışlıkla bir talent almaktan yapılacak daha büyük bir hata, ileriyi düşünmeden talent almak olur. Aldığımız talentlar seviye geçtikçe birbiriyle uyum sağlayarak normalde etki edeceğinden daha güçlü hale gelirler. Oyun başlamadan bir hero’nun talentlarını okuyup, uygun bir build yapmak esas. Farklı oyun stillerine ait talentları birbiriyle karıştırmak hero’nun gerçek potansiyelini harcamak olur.

Örneğin, Gazlowe oynarken Mercenary Lord talent’ının alınması, oyundaki creep camp’lerini toplamak ve lane itmek üzerine gidilmesini desteklemekte, bunun içinde Robo-Goblin ulti’si daha uygun ve Mercenary Lord talent’ını besleyen bir seçenek haline gelir. Valla oynarken Hatred trait’imizi güçlendiren talent’lar toplayıp auto-attack kullanırken 7. level talent’ları arasında Hatred’ı geliştiren fakat bir Assassin olarak damage’ımızı arttırmayan Hot Pursuit talent’ından uzak durup, saldırıları critical hit’lere çeviren Searing Attacks talent’ını almamız gerekir. Bazı talent’ların kısa açıklamaları yanıltıcı bir dille yazılmış, tam olarak okumaya üşenmeyin!

Bu hafta lanet edecekleriniz köşesinde...

Bu hafta lanet edecekleriniz köşesinde…

Görünmez Ama… Tam Da Değil…

Oyunda Tassadar ve Tyrande gibi Support kahramanları görünmezlik mekanikleri kullanırken, Zeratul ve Nova pasif yetenekleri olarak sürekli olarak “cloaked” gezmekteler. HOTS’daki görünemezlikte şöyle bir durum var fakat, görünmez kahramanın olduğu yer aslında bir miktar bulanıktır. Eğer haritayı dikkatli izlerseniz görünmez düşmanlarınızın nereye gittiğini fark edebilirsiniz. Zeratul veya Nova tarafından öldürülürseniz oldukları yeri iyi izleyip, boş boş beklemek yerine ping’leyerek takım arkadaşlarınıza yardımcı olabilirsiniz. Aklınızda bulusun, siz bu kahramanları kullanırken de düşmanlarınız tarafından fark edilebilirsiniz… hem de sadece bulanıklıktan değil. Hemen bir sonraki başlığımıza geçelim:

Yürüyen Engel: Kahramanınız!

Heroes of The Storm’da karakterinizin durduğu yerin önemi, pozisyon almak çok önemli. Her karakterin kendine has, haritada kapladığı bir yer var ve diğer kahramanlar diğer MOBA’ların aksine, oyunun bir fizik motoruna sahip olmasından dolayı kolay kolay birbirilerinin yanından geçemiyorlar. Kahramanların kapladıkları alanlar farklı, örneğin haritada olan dar bir geçişin önünde durduğunuz zaman ne dost, ne de düşman karakterleri oradan geçemiyor. Bu mekanik DOTA’larda da mevcut olsa da League of Legends’ta biraz daha şaibeli.

Yorumlar