M&B II: Bannerlord: Endüstriye Koltuklanmış Kargı Vuruşu Yapmak

30 Mart 2020’de oyun dünyasına tam anlamıyla bomba gibi düşen TaleWorlds yapımı Bannerlord dünyamızı yerinden salladı. 8 senedir beklediğimiz oyunu (erken erişim de olsa) oynayabiliyorduk artık. Çıktığı anda Steam’in sunucuları çöktü, insanlar en az yarım saat oyunu bile alamadı. Çıkışının ilk gününde Steam’de en çok oynanan 5 oyun arasına girip hala da düşmeyen bu yerli oyunumuz peki tam olarak ne yaptı da bu kadar başarı elde etti?

Dediğim gibi daha tam oyun bile değil! Hadi inceleyelim o zaman.

Sancılı Süreç Son Buluyor

Benim de içinde bulunduğum yarım senelik multiplayer beta sürecinden sonra single player için erken erişime de çıkan oyunumuz değişik bir geliştirme sürecinden geçti. 2015-2017 yılları arasında bir sürü E3 demoları, GamesCom röportajları gördük. Sonra bir anda yer yüzünden silindiler. Aylık development blogları dışında hiçbir şey öğrenemiyorduk. Millet umudunu kesmeye başladı. Bu oyun yeni Half-Life 3 olacak gibiydi.

Sonra bir anda multiplayer videoları gelmeye başladı. Ama bu videolar yapımcılardan değil oyunculardan geliyordu. İnsanlar meraklandı. Yeniden umutlandık, beta uzadı. Yeni şeyler eklenmiyor gibiydi, yine umudu kestik. Sonra bir anda, Gandalf’ın 5’inci günün şafağında gelmesi gibi çıkış tarihi verildi ama erken erişim denildi. İnsanlar yine umudunu kesti. “İçinde hiçbir şey yok bu ne Warband’in aynısı” denildi, tarih yaklaştı, insanlar heyecanlanmaya başladı.

Gördüğünüz iki atlı okçu karşılarındaki orduyu yok etmek için yeterlidir.

Warband’e veda videoları çekenler oldu, erken erişim gerçeği kabullenildi. Umut başladı, heyecan başladı ve takvim 30 Mart 2020’yi gösterdi, steam sunucularını istemeden çökerttikten sonra oyun alınmaya başladı. Heyecanlı bir şekilde inmesini bekledik. Ve en sonunda play tuşuna bastık. 8 sene sonunda bilgisayarımızda Bannerlord.exe çalıştı. Geçilemeyen intro’yu izledik, müzik başladı ve Campaign’e basıldı. O noktadan sonra endüstri yerinden sallandı.

Kimin Nesisin?

Karşımıza bir seçim ekranı geldi, warband’ten bildiğimiz kültürler yoktu. Bu oyun Mount & Blade evrenine göre diğer oyunların öncesinde geçiyordu. Bazıları Warband’tekileri çağrıştırırken bazıları yeniydi. Kültürleri biraz sayayım;

  • Aserai: Arap ve Pers kültürlerinden etkilenerek oluşturulmuş bu kültür, Warband’deki Sarranid’lerin ataları olarak geçiyor. Oyundaki haritanın güneyindeki çöl topraklarında deniz kıyısında yaşıyorlar. Genel olarak ticaretle uğraşan bu kültürün güçlü Memlük süvarileri vardır.
  • Battania: Keltlere çok benzeyen bu kültürümüz Bannerlord’da yeni gelmiş bir kültürümüz. Haritamızın batı kısmındaki dağlık ormanlarda yaşayan Battania’lılar okçuluk üzerine fazlasıyla gelişmişlerdir.
  • Empire: Roma’nın son zamanlarına benzeyen bu kültür Warband’te ismen geçmesine rağmen Bannerlord’ta yüzünü gösterdi. Haritanın ortasında büyük bir yer kaplamasına rağmen 3’e bölünmüş bir halde. Northern Empire senato tarafından, Southern Empire imparatoriçe tarafından, Western Empire ise eski general tarafından yönetiliyor. İsimlerinden nerede bulunduklarını anlamışsınızdır.

Riders of Rohan hissiyatını derinden hissedebilirsiniz.

  • Khuzait: Hun ve Moğol kültürlerini çağrıştıran bu kültürümüz Warband’deki Kerghit’lerin ataları olarak geçiyor. Haritanın doğusundaki bozkırlarda yaşayan at efendilerimiz, atlı okçulukta bir hayli güçlüler.
  • Vlandia: Avrupa kültürlerinin birleşmiş bir hali olan bu kültürümüz Warband zamanlarında Rhodok ve Swadia olarak ikiye bölünmüş bir şekilde karşımıza çıkmıştı.Haritanın batı kıyılarında bulunan Vlandialılar, arbaletlere ve uzun mızraklara sahiptir.
  • Sturgia:İskandinav kültürüne benzeyen bu kültür Warband’de karşımıza Nordlar ve Vaegirler olarak çıkmıştı. Haritanın kuzeyinde karlı dağlarda bulunan Sturgialılar, ağır kalkanlar ve güçlü baltalar kullanıyor.

Kültürünü seçtikten sonra karşımıza oldukça detaylı bir karakter yaratma ekranı çıkıyor. Tipimizi, sesimizi ve boyumuzu ayarladıktan sonra eski oyunlardan bildiğimiz ama daha detaylı sorular karşımıza çıkıyor. Yapabileceğimiz şeyler tabi ki eskiye göre daha fazla. Savaşçı mı olacaksın yoksa bir orman korucusu mu? Tüccar mı yoksa bir demirci mi? İki elli kılıç kullanan kaslı biri mi yoksa hızlı hareket eden bir dövüşcü mü? Orta çağlardaki insan tiplemelerinin çoğunu olabiliyoruz artık. Sanki size özel realistik FRP’nizi oynarmış gibi. Karakterimizin her şeyini belirledikten sonra oyuna giriyoruz.

Warband’in Aynısı(!)

Özel bir alanda Tutorial’dan sonra haritamıza adım atıyoruz. Bilindik Warband haritası artık yok. Eski Calradia uzamış, büyümüş, şekillenmiş, denizlenmiş ve dağlanmış. Eski haritanın en az 3 katı bir harita çıkıyor karşımıza. Engebeli, ormanlı, dağlık bir harita. Zaman kavramı da değişenlerden.

Şehrinizde gezip insanlarınızı incelemek çok güzel bir hissiyat veriyor.

Eski oyun realistik bir şekilde gün gün ilerliyordu ve sezonlar yoktu. Bu sefer 1 sene 4 ay ve her ay 28 gün. Her ay bir sezonu temsil ediyor. Sezonlar değişince hava değişiyor, karakterlerin yaşı artıyor, ekinler büyüyor ve hasat ediliyor. Evet karakterlerimiz büyüyor, yaşlanıyor ve ölüyor! Ölünce ailemizin bir bireyi olarak oyuna devam ediyoruz. İsterseniz karınız isterseniz büyümüş çocuğunuz. Eğer ayarını açarsanız savaşlarda da ölebiliyorsunuz! Bu özelliğin yanında gelen ama her biri kendi başına özel yazı isteyen bir sürü şey var. Bir kaçını sayayım:

  • Dinamik ticaret sistemi ile arz talep sistemi
  • Krallık yönetimi ve krallık yasaları
  • Ordu yönetimi
  • Aile-Klan yönetimi
  • Crafting
  • Yeni skill sistemi
  • Ve eski oyunlarda olan her şey
  • Yeni fizik bazlı dövüş sistemi

Bunlar aklıma gelebilenler. Bunu gibi daha bir sürü sistemin oyunun dosyalarında daha kapalı olduğunu da keşfettiler. İncelemek isteyenler için linki burada. Peki niye erken erişim? Sebebi çok basit aslında. 8 sene geliştirilen şey bunlar değildi, oyun motoruydu. Oyun motoru sayesinde oyunun her bir noktası çok rahat bir şekilde modifiye edilebiliyor. Neredeyse her gün oyuna gelen güncellemelerin boyutu şaşırtıcı derecede azdı. Modlardan bahsetmiyorum bile.

Kuşatmalarda saldırmakla uğraşmayın. Bekleyin ve açlık yüzünden kaleyi size versinler.

İnternette küçük bir gezinti yaparsanız inanılmaz modlarla karşılaşabilirsiniz. Bu erken erişim sayesinde şu anki ve gelecek olan sistemler düzeltilip dengelenecek. Her Mount & Blade bunu yaptı, Bannerlord da yapıyor. Evet bir sürü bug olabilir, çalışmayan şeyler olabilir. Kendi kendinize şikayet etmek yerine bunları iletin. Forumlara yazın, Twitter’a yazın, düşüncenizi bir şekilde iletin. Çünkü bu erken erişimin sonunda oyun dünyasındaki en güzel oyunlardan birini oluşturmuş olacağız.

Tüm Kanlı Savaşlarınız Adına

Steam’de şu an 150 TL olan oyunumuz, parasının her kuruşunu hak ediyor. TaleWorlds’un serinin hayranlarına ihtiyacı var şu an. Yerli olduğu için demiyorum, Bannerlord cidden çok özel bir yere sahip. Potansiyeli çok büyük olan bu oyunumuzun son hali için her türlü desteği vermeliyiz. O yüzden kuru kafatası bardağınıza şarabınızı doldurun, arkanıza yaslanın ve Calradia topraklarında kafa almaya başlayın! (Ya da almayın size kalmış)

Ve son kez, evinizde kalın!

Yorumlar