Nostalji Krizlerine Bire Bir Oyunlar #5 – Elder Scrolls III: Morrowind

Imperial Legion: Ezik Kara Elflere “geldik gördük yendik” tripleri atmanın en güzel yolu, ortalıkta parlak zırhlar içinde gezinmektir.

Imperial Cult: İmparatorluk dinini yaymaya çalışan misyoner keşişler.

morrowind-4

Son olarak adamıza özgü yerel loncalar:

Ashlanders: Morrowind’in göçebeleri, barbarları. Ana görev sırasında buna da otomatik katılıyorsunuz. Her oyundaki klasik seçilmiş kişi ayakları…

Camonna Tong: Gerçek hırsızlar, yağmacılar ve çeteciler. (Thieves Guild gibi sahtekâr değiller!) Maalesef bu loncaya katılıp görevler yapamıyoruz ama üç büyük evden birinin başına geçtik mi bunun da artık lideri oluyoruz. Hangisi olduğunu anladınız.

Morag Tong: Suikastçilerin arasına hoş geldiniz. Öyle Oblivion’daki “hadi birini öldür de gel aramıza” muhabbeti kadar kolay değil bunlara üye olmak. Gizli sığınaklarını bulursanız katılabilirsiniz. Bulamadınız mı? E o yüzden gizli ya zaten.

Tribunal Temple: Kara Elflerin kendi dinlerinin kilisesi diyeyim. İlk kez oynarken seçmeyin zira ana görevde bir noktada Kara Elflerin “seçilmiş kişi”si ilan edileceksiniz. Bu olduğunda Tribunal Temple size “Hain! Pislik!” diyecek ve daha da görev vermeyecek. Hayır, sanırsın Dagoth Ur gelip herkesi çarmıha gersin istiyorlar.

Yetmedi mi bu kadar lonca/görev? İyi… Gidin vampir ya da kurtadam olun da dünya kaç bucakmış görün. Her gece her gece kan içmeler, çıldırmalar. Güneşe çıkınca cayır cayır yanmalar… Kurtadamlar da akşamları milleti kesip biçmek zorunda. Gün içinde onlara sıkıntı yok. Bildiğim kadarıyla kurtadam olunca normal lonca görevlerinize devam edebilirsiniz. Ama vampirlere kimsenin toleransı yok. Telvanni dışında vampir olarak lonca görevlerine devam edemiyorsunuz diye biliyorum. Vampirlerin de kendilerine ait bir düzine görevleri var. Son not: Vampir olacaksanız, sizi kimin ısırdığını iyi seçin. Bizi ısıran arkadaşın kan ağacından oluyoruz çünkü. “Büyücü” bir karakter ile “hırsız” özellikleri taşıyan bir kan ağacında seviye atlamak kolay değil mesela.

morrowind-5

Gireceğiniz loncayı önceden belirlemek güzel bir şey, başlarken buna göre karakter yaparsınız. Karakter yaparken önemli noktalar; ırk seçimi, burç seçimi ve özelliklerin seçimi. Özellikler şurada önemli, 5 büyük 5 küçük özellik seçiyoruz ve seviye atlarken bunları geliştirdiğimiz ölçüde ilerliyoruz. 10 özellik içinden hem “Short Blade” hem “Axe” seçmeyin veya hem “Unarmoured” hem “Heavy Armor” seçmeyin. Bu nedenle oyunda size sunulan sınıfların hiçbirini beğenmeyin, gidin kendiniz en sevdiğiniz şekilde bir sınıf oluşturun ve 10 özellik belirleyin. Büyü özelliklerinden “Illusion” (şimdi yokum, şimdi varım, şimdi beni sev, şimdi sevme), “Conjuration” (gel cici iblis, sana biraz zombi eti yedirelim) ve “Alteration” (uçuyorum, boğulmadan dibe dalıyorum) tavsiye ederim. Büyücü karakter değilseniz bile birkaçı elinizin altında bulunsun. “Alchemy” ve “Mysticism”, iksir ve büyülü silah yapacak arkadaşlar için lazım şeyler.

En bilindik güçlü karakterler için;

  • Büyücü; Irk Breton veya Altmer, Burç Apprentice veya Atronach
  • Savaşçı; Irk Orc veya Redguard, Burç Warrior veya Steed
  • Hırsız; Irk Imperial veya Khajiit, Burç Lover veya Lady

Tabii bunlar benim ilk anda aklıma gelenler, başka güzel kombinasyonlar illâ ki vardır.

Gönül ister daha yazayım, her loncanın görevlerini anlatayım, loncalarda birbirini sevmeyen tiplerin aralarındaki husumetleri dökeyim. Ama benim de artık bir hayatım var. Hayır, o ömrümü çürüten yıllara geri dönemem. Şimdi olmaz. Haaayııııır!

Bu yazı, "Nostalji Krizlerine Bire Bir Oyunlar" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar