Onu Geri Getirmek Zorundayım: My Lovely Daughter

Selam olsun oğullarını ve kızlarını çok sever okurlar. Bu haftaki konuğumuz, ölmüş olan kızını geri getirmek için her şeyi yapacak olan bir babayı anlatan My Lovely Daughter. Sinirlerimizin ve ahlak seviyemizin sınanacağı oyuna doğru sizi uğurluyorum…

FMA’ya Selam Olsun!

Oyunumuz eski bir evde, hafızasını yitirmiş olan kahramanımızın uyanmasıyla başlıyor. Karanlık bir mimariye sahip olan evde ilerledikçe, minik minik hafızası yerine geliyor ve korkunç gerçeği hatırlıyor: Kızının ölümünü. Kızını nasıl kaybetmişti? İçindeki üzgünlüğü adeta bastıran suçluluk duygusu neydi? Kendisi yüzünden kızı ölmüş olabilir miydi?

Oyunumuzun türü için aslında “simya simulatör” şeklinde bir tanım yapabiliriz; Çünkü asıl amacımız simya yardımıyla ölmüş olan kızımızı tekrardan hayata döndürmek. Tabi tahmin edebileceğiniz gibi bu durum bir hayli zor olacak , oyun size bir türlü gülmeyecek.  (Ah be arkadaşım izlemedin mi Full Metal Alchemist’i? Biz bunları kopan kollarla, ruhu eski bir zırha koymakla anlattık ama belli ki, sen kaçırmışsın)

Peki bunu nasıl yapacağız? Anlatayım.

Sadece Adam Değil Kasaba Da Bir Garip

Oyunun en sevdiğim yönlerinden biri, kızımızı diriltmeye çalışırken dünyadan kopmuş değiliz; halen içinde bulunduğumuz kasabadaki insanlarla iyi kötü bir merhabamız ve çokça alışverişimiz var. Yani “kuleye kapandım, günde 300 deney yaptım, 5 senedir dışarı çıkmıyorum.” şeklinde asosyallik durumu söz konusu değil.

Öncelikle kızımızın doğru kıvamını bulmak için (evet yemek tarifi anlatmıyorum, farkındayım ama simya demek doğru oran demek) bir çok test ve rituel yapmamız gerekiyor. Ritüellerde kullanılan malzemeler, kızımızın naaşının bozulmadan tutulması ve büyü eşyaları artı kurabiyeler, dondurmalar (açıklayacağım) hep para demek. Ve hiçbiri ucuz değil. Neyse ki, para kazanmak simya bilgimiz sayesinden hiç zor olmuyor. (Bunu da açıklayacağım, biraz daha merak edin)

Ritüellerdeki asıl amaç  4 ana duygudan oluşan kızımızı, hangi duygudan ne kadar yaratacağımıza karar vermek, daha doğrusu doğru dengeyi bulmak. Peki söz konusu olan bu duyguları nereden buluyoruz? İşte bu konuya giriş yaptığımızda, oyunun en karanlık kısmına giriş yapmış oluyoruz; Homonculus.

Kölelik-Babalık-Para Üçlemesi Hakkında

Yazının bundan sonrası genç okuyucularımızı ya da kolay rahatsız olan arkadaşlarımızı biraz rahatsız edebilir, ben elimden geldiğince nazik kelimelerin bana yardımcı olmasını dileyeceğim, ancak şimdiden sizi uyarmış olayım.

Simyacılığın en çok duyulmuş olan, sevilen ve aynı zamanda sevilmeyen özelliklerinden biri de “yaratma” kabiliyetinin olmasıdır. Oyunumuzda da homonculus dediğimiz, insana benzeyen ancak fiziksel yapı ve ruh olarak tam insan olmayan çeşitli varlıkları bir araya getirebiliyoruz.

Özellikle “bir araya getirmek” kelimelerini kullandım çünkü gerçekten hangi materyallerle bir araya getireceğimizi kendimiz seçiyoruz. Örneğin; biraz demir ve bolca su kullandığımızda ortaya çıkan homonculus farklı, et ve tahta kullandığımızda ortaya çıkan homonculus farklı oluyor. Sadece maddeleri değiştirmek değil, maddelerin oranlarını değiştirmek de yine sonucun değişmesini sağlıyor.

Küçük bir not: oyundan maksimum keyif almak için internetten yardım almayın. Homonculus yaratımı hakkında nette çok detaylı listeler var, neye, neyden, ne kadar koyarsan ince ince anlatmışlar ama deneyip öğrenmek bence daha keyifli. Ancak oyun süresini oldukça uzatabilir bunu da bildirmiş olayım.

Birbirinden farklı Homonculus’lara ihtiyacımız var çünkü hepsinin baskın olduğu duygusu farklı. Yukarıda bahsettiğim 4 duygudan (kızgınlık, hüzün, eğlence, korku) her homonculus sadece bir tanesine sahip olabiliyor. Bu şekilde türleri birbirinden farklı tipler bir araya getirebiliyoruz. Bunu yapmaktaki amacımız da… Aslında onlardan bu duyguyu almak ve kızımıza yerleştirmek.

Kızımızın başarıyla dirilebilmesi ve tam anlamıyla tekrardan insan olabilmesi için 4 duygunun doğru seviyelerde kombolanmış hallerine ihtiyaç var. Doğru kombinasyonu bulmak ise imkansıza yakın, oyunun bize gerçek bir baba ve simyacı olduğumuzu hissettirmesindeki en büyük artılarından. Vazgeçerseniz kızınızdan vazgeçmiş olacaksınız, ama öte yandan belki de tarihte hiç başarılmamış, başarılması imkansız bir amaç peşindesiniz? Seçim sizin.

Kölelik

Yukarıda bahsetmiş olduğum gibi dış dünyadan ve en önemlisi paradan bağımsız değiliz. Multi-milyoner hiç değiliz. Simya bilenlerin tahmin edebileceği gibi bir maddeyi altına da dönüştürmüyoruz. Peki nereden geliyor bu şaraba yatırılmış etler?

Köleler sayesinde. Aslında “köle” kelimesi biraz sert oldu ancak doğru aslında; Homonculus yarattığımızda, bizim kölelerimiz aynı zamanda kızlarımız oluyorlar ve sorgusuz sualsiz her dediğimizi yapıyorlar. Bizde kendilerini kasabalılara destek vermeleri için çeşitli işlere veriyoruz. Onlar çalıştıkça biz zengin oluyoruz. Eğer biraz dikkatli olursanız oyunda hiç para sıkıntısı çekmiyorsunuz.

Babalık

Yaratmış olduğumuz homonculus’lar daha önce de belirttiğim gibi duygudan, düşünceden uzak olmaları şöyle dursun, sizi baba olarak tanımlıyor ve sizi seviyorlar. Tabi onlara ilgi gösterdiğiniz, hediyeler aldığınız ve doğru işlere gönderdiğiniz sürece. Aksi halde evden kaçabilirler. Gerçi kaçmasalar da onları bekleyen son pek parlak sayılmaz ya… Neyse. Kısacası arayı iyi tutmakta yarar var onu söyleyeyim.

Para

Oyuna başladıktan birkaç hafta sonra hiç para sıkıntınız kalmamış olacak; sadece homonculus ve işin “doğasının” aynı olmasına dikkat edin. Yani homonculus’un türü “fear” ise yine “fear” saçan bir iş tercih etmeniz yerinde olacaktır. Bu şekilde homonculus daha fazla seviye kazanacak ve deneylerinizde daha fazla yardımcı olacaktır.

Son Rituelin Sonuna Gelirken

My Lovely Daughter yüksek seviyede sabır isteyen, roman grafiklerini seven ve trajik hikayeler peşinde koşturan oyuncularımıza hitap ediyor. Günün yorgunluğunu atmak ya da kafa dağıtmak için uygun olduğunu söyleyemem. İnce hesaplamalar yapmalı ve hatanızdan ders çıkararak ilerlemeniz gerekiyor. Ayrıca bütün işlem ve komutlarımızı da sadece fare tıklaması ile yapıldığını da hatırlatmak isterim. Yani sakin olmalı ve aksiyona girmektense düşünmelisiniz.

Bolca deney yapmanız ve kızınızı doğru “kıvamda” diriltmeyi başarmanız dileğiyle.

Yorumlar