Pillars of Eternity: Obsidian’ın Son Devi
Karakterler ve Öyküleri
Ve bu yolda bize birçok ilginç karakter de eşlik edecek. Obsidian ekibinin, özellikle de ünlü yazarları Chris Avellone’un bir geleneği olduğu üzre, bu yoldaşlarınızın her biri eşsiz ve ilginç. Her birinin kendine ait birer yan görevi de var. Karakterlerden bazıları ana görevimizle ilintiliyken, bazıları tamamen kendi ajandaları üzerine bize katılıyorlar. Bu yan görevlerin kimi kabul edilebilir doyuruculukta, kimi daha ziyade mizahi, bazıları ise bir yere gittiğinizde bitiveriyor. Açıkçası ben Planescape: Torment ya da Fallout 2’deki gibi ekstrem karakterler ve Dragon Age: Origins tarzı upuzun yan görevleri olan karakterler beklentisindeydim, bu açıdan oyun beni pek kesti diyemem. Bu beklentilerimi InExile etiketiyle çıkacak olan Torment: Tides of Numenera’ya saklıyorum.
Hızlıca oyundaki ırklardan bahsedeyim. PoE dünyasında klasik DnD ırklarının yanısıra iki de yeni ırk var. Tuhaf görünümleri ve çekici bonuslarıyla Godlike ve dev aquatic humanoidler olan Aumaua. Bu anlamda daha fazlasını beklemek mümkün ama oyun daha Baldur’s Gate-vari bir yol izlediği için çok uçmamışlar.
Asıl ağırlık daha ziyade oyundaki sınıflara verilmiş. Birbirinden net şekilde farklı olmayı başaran tam 11 sınıf var. Birçok sınıf D&D sınıflarından esinlenilmiş olsa da bağlı kalınmamış, bolca renklendirilmiş. Ayrıca bir de yukarı da bahsettiğim Cipher sınıfı var ki, hem hibrid oynanış sistemi, hem de ilginç yetenekleriyle oldukça eğlenceli bir sınıf. Tüm sınıfları oynadıkça ilginç renklerini göreceksiniz. Oyunda ilk genişleme pakedi White March Pt.1 ile birlikte barbar hariç her sınıftan birer yolda bulabilirsiniz. Eminim ki Şubat’ta çıkacak Pt. 2’de bir barbar da dahil olacaktır. Ancak partinize ekleyebileceğiniz elemanlar konusunda hikayenin size sunduğu yoldaşlarla sınırlı değilsiniz. Oyunda karşınıza çıkacak olan hanlarda, istediğiniz karakterleri kendiniz yaratıp partinize alabiliyorsunuz. Elbette hikayenin size sundukları gibi kendi aralarında sohbet etme, sizin diyaloglarınıza karışma vb. işlevleri olmuyor ama aklınızda ideal bir parti varsa, bu şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 6 büyücü , 6 ranger ya da 6 dövüşçü gibi ilginç düzenler deneyebilirsiniz.
Yalnız özellikle belirtmem gerekir ki; neredeyse tüm sınıflar efektif kullanım için çok ama çok fazla mikro-yönetim gerektiriyor. Alan etkili hasar makinaları, barbar ve büyücüleri hayatta tutmak için sürekli hareket ettirmelisiniz, tanklayan dövüşçünüz ile habire düşmanları yakalamalısınız, cipherla sürekli focus kontrolü yapmalı, düzenli olarak harcamalısınız, rahip ile de sürekli iyileştirme büyüleri basıp, düşmanların savunmalarını düşürmelisiniz. Adeta 6 kişilik bir MMO ekibini tek başınıza kontrol ediyor gibi hissedeceksiniz. Elbette durdurma seçeneği olduğu için bu yönetim gayet mümkün ama seviye dengeleme (level grading) olmadığını göz önünde bulundurursanız karşınıza bolca zor dövüş çıkacağını anlayacaksınız. Eğer kolay seviyede oynamazsanız, savaş sürekli sizi diken üstünde tutacak, hatta ilk oynayışınızda bolca karakteriniz inecek. Neyse ki; o seçeneği kapatmazsanız inen karakterleriniz düşük sağlıkla geri ayağa kalkabiliyor. Sözün özü ben işin savaş kısmına bayıldım, eğer biraz zorluktan kaçmıyorsanız sizin de seveceğinize eminim.