Kahramangiller

Son Dönemin En Efsane Kart Oyunu – Might & Magic: Duel of Champions

Hearthstone’a baktınız ve çok mu hafif geldi? Daha zor ve gerçek bir kart oyunu mu arıyorsunuz? İşte; Might & Magic: Duel of Champions tam aradığınız oyun! Benim gördüklerim arasında, orjinal Magic: The Gathering’in lezzetine ve detayına en çok yaklaşan, hatta sıklıkla geçen oyun bu oldu.

Oyun M&M etiketi taşıdığı için, en başından gözümüzde artı puanla başlıyor ancak uzun süre oynanabilmesi için bu kadarı yeterli değil. Buna rağmen oyun içi puanlama, deste alma sistemi ve kendi içinde hikayesi ile birlikte gelen görevler (evet görevlerin hikayeleri de var.) uzun süre oynanmasına katkı sağlıyor. Görevlerde, en azından PvP oyunlar kadar vakit geçirdiğimi belirtmekte fayda var. Zira karşınıza gittikçe daha güçlü ve kendine özgü taktiği olan düşmanlar çıkıyor, bunlar da bir ana hikayenin parçası olarak sunuluyorlar.

PvP olarak ise ister dereceli, ister derecesiz oyunlar oynayabiliyorsunuz. Eğer cidden sıralamalara oynayacaksanız, yeni desteleri ya da taktikleri doğal olarak derecesiz oyunlarda deniyorsunuz. Zamanla da daha çok para/puan biriktirip, farklı desteler alıyor ve içlerinden daha az bulunan kartlar çıkınca “Olley beee!” diye sevindirik oluyorsunuz. Çoğunlukla da; o sırada oynadığınız desteye yarayan bir şey çıkmayıp, diğer destelere çıkan güzel kartlar biriktikçe “Acaba; Stronghold’u bırakıp Academy ile mi devam etsem?” diye düşünüyorsunuz.

Oyun savaş masası görüntüsü.

Oyun savaş masası görüntüsü.

Yakın dönem kart oyunları gibi bunda da; hem bir kahramanı oynuyorsunuz, hem de masaya açabildiğiniz sekiz (dördü ön saf, dördü arka saf/menzilli) yaratığı kullanabiliyorsunuz. Arka sıraya yakın dövüşte saldıran yaratıklar koyarsanız ve önleri de açık değilse doğal olarak saldıramıyorlar. Tabi bazı yaratıklarda saldırana geri hasar verme (retallation) ya da düşmanı kendine saldırmaya zorlama (taunt) gibi özellikler var. Açıkçası daha çok özellik var. Ancak; özellikle “retallation” oyunun mekanikleri içinde çok önemli yer tutuyor. Ayrıca; ortaya etki eden “event” kartları da kullanabiliyorsunuz.

Her turda; kahramanınızın çeşitli değerlerini güçlendirebiliyorsunuz. Yani her oyunda aynı taktiği uygulamanıza gerek yok. Zaten sürekli kazanan bir taktik de yok. O sırada ortaya açabilmek için farklı bir güç isteyen yaratıklarınız varsa, kahramanınızın o değerine öncelik veriyorsunuz.

Örnek olarak bir hero.

Örnek olarak bir kahraman kartı.

Doğal olarak, tüm kart oyunlarındaki gibi hızlı deste ile sağlam deste arasında tercih yapmak durumundasınız. Dengeli de ilerleyebilirsiniz ya da büyü ağırlıklı bir deste de oluşturabilirsiniz. Burada her şey; kendi deste kurulumunuzdaki tercihlerinize bağlı oluyor.

Bununla birlikte, seçeceğiniz fraksiyonlar (hatta iyi para biriktirir ve aynı fraksiyonun diğer kahramanlarından da satın alırsanız, seçeceğiniz kahramanlar) oyun şablonunuzu değiştirebiliyor. Çok fazla kahraman olduğu için onları yazmamız çok güç, ancak gelin fraksiyonlara kısaca bir göz atalım.

Yorumlar