Kahramangiller

Masaüstü RYO Teknoloji ile Buluştu: KUAR Fantastik Giyilebilir Cihazlar Atölyesi ve Sonrası

Koç Üniversitesi – Arçelik Yaratıcı Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde 20-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen çalıştaydan sizleri haberdar etmiştik, habere denk gelmeyip kaçıranlar için aşağıya link koyuyorum.

Çalıştaya bende oyun yöneticisi olarak katıldım. Beş gruba ayrıldık ve her grupta bir oyun yöneticisi, bir ryo oyuncusu, bir takı tasarımcı, bir etkileşim tasarımcı, bir de cosplayer bulunuyordu. Farklı bakış açıları ve dolayısıyla sorunlara farklı çözümler bulabilen bir ekip, ortak bir noktada buluşup güçlü ve ilginç fikirler üretebileceklerini daha önce katıldığım çalıştaylardan bildiğimden, bu çalıştay için oldukça heyecanlıydım.

kuar2

İlk olarak Çalıştay’ın organizatörü Oğuz Turan Buruk, giyilebilir cihazlar hakkında küçük bir sunum yapıp bizleri bilgilendirdi. Oğuz Turan Buruk bu çalıştayı Prof. Dr. Oğuzhan Özcan’ın danışmanlığında doktora araştırmasının bir parçası olarak düzenledi.

Aslında Oğuz’dan da biraz bahsetsek iyi olur, çünkü geleceği parlak araştırmacılardan biri olan Oğuz Turan Buruk, oyun tasarımı konusunda akademik çevrede dünyaca tanınan bir araştırmacı. Dünyaca ünlü bir konferans olan NordiCHI-2014 ‘e kabul edildi ve Financial Times’da Türkiye’den seçilen tek Student Delegation Member (The Chicago Forum on Global Cities) oldu.

Sunum bittikten sonra her grup bizlere tahsis edilmiş masalara geçtik ve “RYO oynarken giyilebilir bir cihaza neden ihtiyaç duyulsun?” sorusunu yanıtlayabilmek adına, oynarken sorun olarak gördüğümüz şeylerin üzerine gittik ve bu sorunlara giyilebilir cihazlar ile çözüm üretebilir miyiz diye baktık.

kuar6

İlk günün sonunda bulduğumuz sorunlar ve çözümlerini ufak bir sunum ile diğer gruplar ve Atölye ekibi ile paylaştık. Onlardan bir takım sorular aldık ve fikirlerimizi güçlendirmek için notlar tuttuk.

İkinci gün bizlerden giyilebilir bir prototip üretmemizi ve bunu ryo oynarken sanki cihaz çalışıyormuş gibi test etmemizi söyledirler. Tasarımcı arkadaşlar ve cosplay yapan arkadaşın devreye girdiği bu noktada, herkes elinden geldiği kadar yardım etmeye çalıştı.

Sonuç olarak görsel olarak fonksiyonları yansıtılıp bir video eskizi hazırlanabilecek prototipler çıkarken, aynı zamanda keyifli görsellere sahip ilginç tasarımlar da ortaya çıkıyordu.

kuar7

Kendi grubumla yaptığım prototipleri sunmaktan gurur duyarım.

Atölyede son günü tamamlamış ve çalıştayımız son bulmuştu. KUAR ekibi internet üzerinden bizlerle irtibata geçti ve bizlerin “KUAR Yaratıcı Genç Gönüllüler Topluluğu” nun ilk üyeleri olup bu oluşumun kurulmasında ilk rolü üstlendiğimizi belirttiler.

Peki Nedir Bu Yaratıcı Genç Gönüllüler Programı?

KUAR’da yapılan araştırma faaliyetlerinde gönüllü olarak yer alan katılımcıların yer aldığı bir topluluk oluşturmak, bu topluluğun birbirine erişimini sağlamak ve topluluk üyelerine çeşitli faydalar sağlamak üzere kurulmuş. Bu topluluğun genel amacı Türkiye’de araştırma ve geliştirme kültürünün ve faaliyetlerinin yaygınlaşmasını sağlamak ve bu bağlamda genç gönüllülere destek vermek.

KUAR Yaratıcı Genç Gönüllüler Programı üyelerin program içerisindeki aktivitelerine göre çeşitli faydalar sağlamakta. Üç seviyeden oluşan bir sistemi var ve seviye atladıkça bazı özel etkinliklere davet ediliyorsunuz. Aşağıda seviyeleri ayrıntılı olarak inceleyeceğim.

KUAR5

KUAR Çizgi (Seviye 1)

Bu seviye KUAR’ın düzenlediği araştırma faaliyetlerinden her hangi birine katılan ve katılım sertifikasına sahip olan üyelerin dahil olduğu giriş seviyesidir. Bu seviyede yer alan katılımcılar; KUAR’ın organize ettiği etkinliklerden erken haberdar olurlar ve 2. seviye* araştırma etkinliklerine katılım hakkı kazanırlar. KUAR Çizgi Üyeleri KUAR’ın etkinliklerine katılan diğer üyelerin içinde bulunduğu bir ağa dâhil edilirler. Bu sayede araştırma gönüllüsü olan birçok üyeyle iletişim imkânına sahip olurlar.

KUAR Kare (Seviye 2)

Bu seviyede yer alan katılımcılar “KUAR Çizgi’nin” sağladığı faydaların yanında, KUAR’ın 1. seviye araştırma etkinliklerine katılma imkanına sahip olacaktır.

KUAR Küp (Seviye 3)

Bu seviyede yer alan katılımcılar “KUAR Çizgi ve KUAR Kare’nin” sağladığı faydaların yanında davetiyeli etkinliklere katılım hakkı kazanacaktır. Bunun yanında KUAR’ın ücretli olarak ulaşılabilecek yayınlarına (makale, kitap, bildiri vb.) ücretsiz olarak ulaşma imkanı kazanacaklardır.

Seviyeler bu şekilde, üretken insanları biraraya getirmek için güzel bir oluşum olduğuna inanıyorum. Özellikle de ortak bir konu üzerinden farklı meslek gruplarını bir araya getirip, bir sosyal ağ oluşturulması harika. KUAR’ın yeni etkinlik ve çalıştaylarını ileride görmek dileğiyle, kendilerine çabalarından dolayı teşekkür ederim.

İlgi Çekici Bir Etkinlik: Fantastik Giyilebilir Cihazlar Tasarım Atölyesi KUAR Yaratıcı Genç Gönüllüler Programı Koç Üniversitesi Design Lab

Yorumlar