A’dan Z’ye Warhammer 40K Evreni – Orklar
BOYZ!
Normal bir ork toplumunda, topluma yeni katılan genç bir ork, istediği veya şansına denk gelen bir çeteye katılır. Çeteler genelde 5-30 arası orktan oluşan, genelde diğerlerinden daha büyük ve deneyimli bir “Nob” tarafından yönetilen ve belli bir amaca yönelik silahlarla donanmış gruplardır ve savaşta Warboss liderliğinde ortak çalışırlar. Ortalıkta düşman olmayan barış dönemlerinde ise; bu çetelerin ufak meselelerden birbirine girmesi bol bol görülen bir şeydir ve bu kavgalar genelde çok sıkıntı çıkmadan yakındaki bir Nob veya Warboss tarafından bitirilir. (Veya bitirilmez, patronun keyfi size mi kalmış?)
Slugga Boyz: Tabanca (Slugga) ve yakın dövüş silahı (choppa) kullanan çetelerdir. Bazılarında alev makinesi vardır. Genelde çok kalabalık olurlar ve en çok kaybı yaşarlar.
Shoota Boyz: Tüfek (Shoota) kullanırlar. Bazılarında Big shoota denilen daha ağır tüfekler ve elde taşınabilir roketler vardır. En standart ork çetelerinden biridir.
‘Ard Boyz: Genelde Nob olmaya yaklaşmış ve ağır zırh giymiş orkların oluşturduğu çetelerdir. Duruma göre yakın dövüş veya uzun mesafe ekipmanı alırlar.
Lootaz: Diğer ırklardan ele geçirdikleri silahları Mekboy yardımıyla birbirlerine ve ortak bir tetiğe bağlayan orklardır. Sırtlarında taşıdıkları bu silah yığınını genelde uzun mesafeden koruma atışı için kullanırlar.
Kommandos: Gizlenme ve düşmana sessiz ve sinsice yaklaşıp öldürme konusunda uzmanlaşırlar. Büyük bıçaklar, kamuflaj ve termal kamera gibi ekipmanlara bayılırlar.
Burna Boyz: Hepsi alev makinası taşıyan piromanyak sürüsüdür. Genelde bu çetelerin yerleşimi kampın dışına yapılır ki “kazara” bütün kampı yakmasınlar. Alev makinalarının ucunu kısarak kaynak makinası haline getirebilir ve bu sayede yakın dövüşte zırh kesebilirler.
Tankbustas: Mayınlar, yapışkan bombalar, roketler, ucuna bomba takılmış sopalar gibi uçuk kaçık, anti tank silahları kullanırlar. Araç patlatmak en büyük zevkleridir. Bazen squigleri araçlara doğru koşmak ve sırtlarındaki mayınları aracın altındayken patlatmak için eğitebilirler.
Stormboyz: Sırtlarında taşıdıkları roketler sayesinde hızlı hareket eden ve gökyüzünden yakın dövüşe girmek için hücum eden çetelerdir. Kullandıkları roketler dengesiz olduğundan, bazen normal uçuş sırasında bile havaya uçabilirler. Diğer ork çetelerinin aksine kendi içlerinde çok sıkı bir askeri disiplin uygularlar ve 1. Dünya Savaşı Almanyası tarzı üniforma ve miğferler giyerler.
Bikerz: Motorculardır. Motorlarına bağlı tüfekleri ateş ederek ilerlemek ve tozu dumana katmak en büyük zevkleridir.
Bunun dışında sadece Noblardan oluşan ve çok elit ekipmanlardan oluşan çeteler de vardır. Bazen bu çeteler benzer ekipmanlara sahip bir Warboss’a eşlik eder.
Flash Gitz: Ork standartlarına göre çok kaliteli menzilli silahlar kullanan çok daha zengin Noblardan oluşur.
Cyborks: Vücutlarına çok sayıda sibernetik implant yaptıran Noblardan oluşur, bazen kendi aralarında en çok implantı kim yaptıracak yarışına girip bir canlıdan çok makineye dönüşürler.
Nob Bikerz: Motorcu Nob çetelerinin çok daha büyük motorları vardır ve hızları sayesinde savaş alanında bir korku unsuru haline gelirler.
Meganobz: Meganoblar çok dayanıklı fakat ağır ve yavaş zırhlar giyerler. Bu zırhlarda yakın dövüş için güç pençeleri ve düşmana ilerlerken ateş edebilmek için ağır tüfek ve roketler takılıdır.
Ork günlük hayatında başka birçok meslek vardır fakat bu mesleklerdeki orklar savaş olduğu zamanlarda genelde normal bir “boy” muamelesi görürler. Kısaca:
Painboyz veya Mad Doks: Ork toplumunun doktorlarıdır. Orklar yüksek rejeneratif kabiliyetleri sayesinde kol kopması gibi ufak yaraları problemsiz atlatırlar ve kolayca hasta olmazlar ama yine de doktorlara çeşitli sebeplerle ihtiyaç duyabilirler. Mad Dok’lar bir doktordan çok kasabı andırırlar ve genlerinde ork biyolojisi ve vücuda takılabilecek biyonik ekipmanların bilgisi bulunur. Bu çılgın kasaplar (pardon doktorlar) genelde kurbanlarının üzerinde ihtiyaç duyulandan daha fazla operasyon yapmayı severler ve işlem sırasında yaptıklarının fark edilmemesi için anestezi (ki bu kafaya sertçe vurmaktan karmaşık kimyasal kullanımına kadar geniş bir opsiyon içerir.) uygulayarak işlerini garantiye alırlar.
Dişi çürüdüğü için doktora giden bir ork akciğerlerine suda nefes almayı sağlayan bir aygıt takıldığını fark edebilir (dişinin hala ağrıdığını ekleyelim) veya başı ağrıyan bir orkun, beyni ameliyatı sonrası bir squiginkiyle değişebilir. Bunlar orklar arasında çok normal olaylardır ve çok da dert edilmemelidir.
Summerz: Ork toplumunun tüccarlarıdır. Ork toplumunda para birimi ork dişidir ve bunu elde etmenin iki yolu vardır: Birinci yol aynen köpek balıkları gibi zaman içinde yenilenen ork dişlerinin dökülenlerini toplamak veya başka bir orkun çenesinden söküp almaktır. Ork dişlerinin zamanla çürümesi zenginlik yığılmasının ve para bolluğunun önüne geçer ve dolaşımdaki malların fiyatlarını sabit tutar.
Slavers: Gretchinlerin ve squiglerin bakımı ve kontrolünden sorumlu olan orklardır. Genelde kırbaç taşırlar ve bunu kullanmaktan çekinmezler.
Smartboyz: Warboss’un yanında bulunan ve diğer orklara göre daha zeki olan orklardır. Genelde işleri Warbossun imparatorluğunu kontrol etmesine yardımcı olmak ve ona unuttuğu şeyleri hatırlatmaktır. Orklar arasında zeki olmak hoş karşılanmadığı için pek sevilmezler. Ayrıca Warboss’un anlık öfkelerinin ilk hedefi olduklarından, uzun süre hayatta kalmazlar.
Flyboyz: Pilotlar. Orklar’ın savaşmaktan sonra en çok sevdikleri şey hız yapmaktır fakat flyboylar bu sevgiyi ork standartlarının üstünde bir yoğunlukta yaşarlar. Bir çoğu tamirat ve yakıt yükleme sırasında bile uçağından ayrılmaz ve uçaklarının motorlarını her zaman son güçte kullanırlar. Yüksek G kuvvetlerine dayanıklı olduklarından diğer ırkların pilotlarına manevra konusunda kök söktürürler.