Kahramangiller

Dünyayı Saran Hastalıkların Peşinde 1 Sene: Pandemic Legacy

“Hastalık Kontrol Merkezi olarak bir süredir Dünya çapında yaygınlaşmaya başlayan dört hastalığı dikkatlice gözlemliyorduk. Sonra Ocak ayında aralarından bir tanesi ilginç değişimler göstermeye başladı. Sene boyunca yaşananlar hem bizi, hem de dünyayı değiştirecek ve uzun süre unutulmayacaktı.”

Bu hafta, kutu oyunları açısından oldukça güzel geçen 2015 yılının son kutu oyunu bombasından bahsedeceğim : Pandemic Legacy. 2008 yılında ünlü oyun tasarımcısı Matt Leacock tarafından yapılan ve oyunun kendisine karşı oyuncuların ortak oynadığı “co-op” bir oyun olan Pandemic epeyce başarı etmiş ve BGG listesinde binlerce kutu oyunu arasından ilk 50’ye girmişti. Pandemic Legacy bu başarıyı, içerdiği muhteşem fikirlerle bir adım öteye taşıyıp aynı listeye 10. sıradan giriyor.

Pandemic Legacy’nin oynandıkça değişen kurallar ve harita fikri Matt Leacock’un beraber çalıştığı Rob Daviau’nun yaptığı Risk Legacy oyunundan geliyor. Risk Legacy yıllardır epeyce versiyonu yapılmış olan klasik bir oyun olan Risk üzerine oyun ilerledikçe sağa sola yapıştırılan çıkartmalar, yırtıp atılan ve yerine yenisi çıkan kartlar, önceki oyunlarda başarılı olan oyuncuların oyun haritasındaki bölgelere isim vermesi (ve sonraki oyunlarda bonus alması) gibi yenilikler getirmiş ve epeyce başarılı olmuştu. Pandemic Legacy, veliahtı olduğu bu iki oyunun en güzel taraflarını birleştirmiş.

Şu görüntü yüreğinizi dağlıyorsa bu oyun size göre olmayabilir. Yine de oyun o kadar güzel ki katlanabilirsiniz bence.

Şu görüntü yüreğinizi dağlıyorsa bu oyun size göre olmayabilir. Yine de oyun o kadar güzel ki katlanabilirsiniz bence.

Öncelikle uyaralım, kutu oyunlarınıza gözünüz gibi bakan, oyununuzun kartlarını elinde bükerek tutanlara pis pis bakış atan ve parça kaybedince arkasından yas tutan biriyseniz bu oyun size göre değil. Oyunda bol bol kart yırtacak, haritaya, kural kitabına ve karakter kartlarına etiketler yapıştıracak, bununla da kalmayıp bazı yerlere tükenmez kalemle yazı yazacaksınız.

Oyunun sürekli aynı ekip tarafından oynanması faydalı olsa da zorunlu değil. Oyun 5 karakterle başlıyor ve zaman içerisinde karakter sayısı artıyor. (ama bazı karakterleri kaybedebilirsiniz) Her oyuncu bir karakteri sahiplenebileceği gibi benim oyun grubumla yaptığım gibi atmosferi koruyarak karakterleri dönüşümlü kullanabilirsiniz. Her seanstan sonra oyun bir miktar daha değişirken, hikaye de bir Amerikan dizisi tadında ilerliyor. (Kutunun üzerinde de 1. sezon yazıyor zaten)

İlk oyunun başlangıcının standart Pandemic oyunundan çok farkı yok, klasik olarak dünyada yayılmakta olan dört farklı hastalığı durdurmaya çalışıyorsunuz. Oyunu hiç bilmeseniz de öğrenmenin çok zor olmadığını söyleyebilirim. Öteki taraftan daha birinci oyunun ortalarında oyunun “Legacy” mantığı çalışmaya başlıyor ve oyunla beraber gelen kapalı zarfları, kartları ve kutuları açıp her şeyi değiştirmeye başlıyorsunuz.

pan1

Başlangıçta tertemiz ve pırıl pırıl harita. İlerde alacağı hali spoiler olduğu için koyamıyorum. (Ama hain hain gülümsüyorum.)

Oyun hikaye olarak 12 aydan oluşuyor ve bir ayda en fazla 2 seans oynayabiliyorsunuz, bu da oyunun toplamda 12-24 seans arasında bir noktada biteceğini gösteriyor. Eğer ilk seansta kazanırsanız, o ayı kazanıp bir sonraki aya geçiyorsunuz fakat kaybettiğinizde bir kez daha deneme hakkınız var. İkinci denemede de kaybederseniz o ayı kaybetmiş sayılarak hikayeye devam ediyorsunuz ve hikaye başarılarınıza göre şekilleniyor. Her seanstan sonra karakterlere, kartlara ve haritaya yapılabilecek gelişmelerden iki adet seçip sonraki oyun için yapılması gerekenleri okumaya başlıyorsunuz.

– Chicago’da gördüklerim Karachi’de gördüklerimden farklıydı Sharon! Orada hastaların sayısına yetişemediğimiz için yakınları bize saldırmıştı ama burda hastaların kendisi…
– Lütfen sakin olur musun?
– Pardon… bağırdığım için özür dilerim… biraz sarsıldım sanırım.

Yorumlar

  • Türk asıllı amerikalı genetik mühendisi Fadime’yi yazmamışsın hiç 🙂