Warhammer 40.000 Evreninde Maceralar: Relic
Merhabalar, bu yazımızda Warhammer 40.000 (WH40K) evreninde geçen bir kutu oyunu olan Relic‘ten bahsedeceğiz. Aşağıdaki satırlarda detaylı (ve bol resimli) bir tanıtım bulabilirsiniz, ancak sadece oyunla ilgili özet bilgilere ulaşmak isterseniz 3. sayfaya atlayabilirsiniz.
Fantasy Flight Games’in ilk baskısını 2013 yılında çıkarttığı Relic için kısaca, fantastik kuzeni (veya dedesi) Talisman kutu oyununun WH40K evrenine taşınmış hali diyebiliriz. FFG bu yeni oyunu tasarlarken camianın eski klasiklerinden olan Talisman mekaniklerini koruyup bir taraftan da oynanışı daha akıcı hale getirecek yenilikler getirmeyi başarmış.
Talisman hakkında da hiçbir fikriniz yoksa sorun değil, gelin bu oyunun detaylarına yakından bakalım:
2-4 kişi arasında oynanabilen WH40K: Relic’te, her bir oyuncu İnsan İmparatorluğu (Imperium of Man) bünyesinde yer alan çeşitli karakterlerden birini seçiyor. Karakterler oyun tahtası üzerinde karşılarına çıkan düşmanları alt ettikçe seviye atlıyor ve kendilerini daha güçlü ekipmanlarla donatıyorlar, amaç ise oyuna adını veren “Relic” eşyalarından en az birini bulmayı başarmak ve bunun sayesinde tahtanın en ortasında yer alan son görevi herkesten önce tamamlayabilmek. Kulağa basit gibi gelen bu oyun akışının altında oldukça zengin bir çeşitlilik yatıyor.
Karakterler
Relic’te oyuncuların seçebileceği tam 10 farklı karakter bulunuyor. Her bir karakterin kendine has özellikleri olması çok farklı tarzlarda oynanışlara imkan sağlıyor: Örneğin Callidus Assassin gizlenme yetenekleri sayesinde savaşmak istemediği düşmanlardan kaçabilirken Commissar ise tam aksine oyun tahtasında üzerinde düşman olan herhangi bir kareye ışınlanabiliyor veya WH40K evrenini düşünürsek “kılıcını çekip koşa koşa üzerine atlıyor” demek daha doğru olabilir!
Bu özel yetenekler haricinde yine her karakterin Güç, İrade ve Kurnazlık alanlarında farklı puanları bulunuyor ve bunlar hangi tür düşmanları ne şekilde yenebileceklerini doğrudan etkiliyor. Tüm bunlara bir de seviye atladıkça her karakterin farklı şekilde geliştiğini eklersek elimizdekiler bir kutu oyunu piyonundan ziyade bir RYO karakterini andırmaya başlıyor, FFG de öyle düşünmüş olacak ki oyuna karakterimizin tüm özelliklerini ve gelişimini kolayca takip edebileceğimiz karakter kartları eklemiş:
Bu kartlar üzerinde hem karakterimizin başlangıç özelliklerini görebiliyoruz, hem de seviye atladıkça kazanacağı gelişimleri takip edebiliyoruz. O andaki Güç / İrade / Kurnazlık ve Yaşam puanlarımızı ise kartın üstünde yer alan ve son dönemlerin FFG klasiği olan tekerlekler gösteriyor.
Karakterlerin gelişimini ve oynanış açısından çeşitliliğini sağlayan bir diğer unsur ise kullanabilecekleri ekipmanlar. Oyun esnasında alt edilen düşmanlardan, karşılaşılan tesadüfi olaylardan veya tahta üzerindeki “dükkan” tarzı alanlardan yeni ekipmanlar edinebiliyoruz, bunlar karakterimizin belirli puanlarını arttırmaktan, her hamlede daha uzağa hareket edebilmemize kadar pek çok farklı etki sunabiliyor.
Bazı karakterler envanterlerinde diğerlerine göre daha fazla sayıda eşya bulundurabiliyor ve hatta seviye atladıkça desteden istedikleri ekipman kartlarını seçip doğrudan alabiliyor. Böylece farklı karakterler arasında bir başka ayrıştırıcı özellik daha olması sağlanmış, salt karakter özellikleri itibariyle daha güçsüz olabilecek bazı karakterler ekipman zenginlikleriyle bu farkı kapatabiliyor.
Oynanış
Relic’te seçebileceğimiz karakterler ve farklı özellikleri hakkında fikir sahibi olduğumuza göre oyunun kendisine geçebiliriz!