Aklınıza Gelen Her Hikayeyi Rol Yapma Oyununa Dönüştürmek İçin: Savage Worlds!

Öncelikle!

İstediğiniz senaryoyu seçtikten sonra, Savage Worlds’un size sunduğu imkanları gözden geçirin. Oyunun sistemi, dilediğiniz gibi şekillendirebilmek üzere kurulu zaten. Sizin yapmanız gerekense, oyununuzun senaryosunda ve zaman aralığında geçen öğeleri bunların arasından seçmek. Örneğin, Uzay çağında geçen bir oyun oynarken, seçeceğiniz silahlardan, araçlara, yaratıklardan, habitata kadar ince eleyip, sık dokumanız gerekir. Bilimkurgu öğeleri barındıran bu senaryoda karakterinize kılıç vermek ya da öldürmesi için karşısına ork koymak veyahut senaryodaki bölüm sonu canavarının Ejderha olması biraz saçma olurdu. Böyle olamaz mı dersiniz? Elbette olur ama konsepti olduğu gibi yansıtmak istiyorsanız, seçimlerinizi oyuncuyu etkileyecek şekilde yapmanız yararınıza olur.

Bununla birlikte, oyundaki habitatlar demişken, karakterleriniz zamanlarının çoğunu uzayda geçireceği için, nasıl çölde su her şey demekse, sizin oyununuzda da, hikayeye oksijen faktörünü, yer çekimini de eklemek zorundasınız. Bu gibi küçük ayrıntılar olmaksızın, oyununuz biraz yavan sayılacaktır. Bizim yapmak istediğimiz ise, bir OY olarak, oyuncularımızı etkilemek!

Uçmak ne kadar güzel şey değil mi?

Uçmak ne kadar güzel şey değil mi?

Taş, Kağıt, Makas?

Oyunun sistemine gelecek olursak, eğer Savage Worlds’u baz alıyorsanız, ki başka sistemlerle de bu tarzda oyunlar oynatmak mümkün, var olan karakter kağıdına baktığınızda, Bot Sürme yeteneği ile Pilotluk yeteneğinin aynı kağıtta olduğunu göreceksiniz. Bunun yanı sıra, bazı boş bölmeler de mevcut tabi. Siz oyununuzun konseptine göre, var olan yeteneklerden bazılarını eleyecek, yeri geldiğinde ise yeni yetenekler eklemek durumunda kalacaksınız.

İşte bunu yaparken, oyununuzun içerisinde olmazsa olmazlarınız diyeceğiniz yetenekleri ön plana çıkarmalı ve yeri geldiğinde çok genel sayılabilecek yetenekleri de bölmeniz gerekir. Mesela, Nişancılık (Shooting) yeteneğini, gerek ok kullanmak, gerekse ateşli silah kullanmak için kullanılan ortak bir yetenek. Bunun dışında, eğer oyuna ağır etki yaratacak, devasa lazer silahları ekliyorsanız, oyununuzda bunları kullanmak üzere eğitilmiş bir karakter yaratıp, bu karakter için buna özel bir yetenek ekleyebilirsiniz. Ve hatta eklemelisiniz de!

Bu verdiğim örneklerin yanı sıra, siz istediğiniz bir hikayeyi, filmi ya da diziyi konsept olarak oynatmak isterseniz eğer, konseptinize göre gereken değişiklikleri kısa bir araştırma sonucunda oyunlarınıza istediğiniz şekilde ekleyebilirsiniz. Fakat şunu belirtmem gerekir ki, Savage Worlds sistemi uzun soluklu oyunlar için pek elverişli sayılmayacak bir sistemdir. Genellikle, etkinliklerde tek oturumluk oyunlar için ya da oyuncularınızla oynadığınız genel oyununuza ara verip, biraz nefes almak için deneyebileceğiniz kolay öğrenilebilir bir sistem.

rsz_heroes-banner-updated

Bununla birlikte, eğer ayrıntılı ve uzun soluklu oyunlar oynamak istiyorsanız; oynatmayı planladığınız konseptte bir oyunun yapılıp yapılmadığını gözden geçirmekte fayda var derim. Zira, birebir olarak istediğiniz konsepte sahip bir oyun olmasa da, sistem ve kurgu olarak birbirine benzer nitelikte oyunları bulup, bunları modifiye edebilme imkanına sahipsiniz. Üstelik bu beklediğinizden daha kısa sürecektir.

Diğer sistemleri bulmakta güçlük çekiyorsanız, gerek sitemizde, gerekse internette çeşitli mecralardan erişebileceğiniz; sizler için hazırladığımız Sistem Tanıtım Kitabı ‘nı gözden geçirebilirsiniz.

Eğlenceli oyunlar oynamanız dileğiyle!

SİSTEM TANITIM KİTABI 3

Yorumlar