Kahramangiller

Baator 8 – Cehennemi Oyunlarımızda Kullanmak

Geçtiğimiz aylarda tam yedi yazı ve yan yazılarında D&D’nin önemli noktalarından biri olan dokuz cehennemi ve onun doğasını inceledik. Artık oyunlarımızda nasıl kullanacağımız sorusuna cevap arayabiliriz.

Baator’dan farklı cehennemler kurgulama işini bir sonraki yazımıza bırakacağız. Bu yazımızda Baator’u mevcut haliyle nasıl kullanacağımızı değerlendirelim. Aşağıda, Baator’la ilgili oyunları başlatma, oyunları Baator’a bağlama ve iyi gitmeyen oyunları Baator’la kurtarmanın yollarını yazacağım.

Kurtarma Çabaları

İlginin düşmeye başladığı oyunlarda, oyuncuların karşısına ilginç düşmanlar ve olaylar çıkarmak için Baator’u kullanabiliriz. Böylece oyunu kurtarabiliriz.

Eğer konuya Baator’u ekleme yapacaksanız, olan hikayeyi değiştirmek istemeyebilirsiniz. Ama eğer “oyuncular komple ilgilenmediler, yeni bir kan lazım” derseniz, oyunculara “ya tamam biz şehri kurtarmakla görevliyiz de, burada daha büyük olaylar dönüyor yahu!” dedirtecek acayip olayların içine oyuncuları sokabilirsiniz.

imp1

Mevcut hikayeyi değiştirmeyi istemezseniz, Baator’u veya Baatezuları ekleme yapabilirsiniz. Çok başarılı oldukları için oyun kolaylaştı diyerek oyundan soğumaya başlayanlara karşı rakipleri Baator’la anlaşma yapmış olabilir; İlgileri başka yöne kaydıysa, rakipsiz kalan kötülerin daha fazla güç için Baator gibi tehlikeli yerlerle anlaşıp iyice zıvanadan çıktıkları ve yeni ilgi alanları dahil her yerin, bu tehdit durdurulmadıkça anlamsız olduğu hissi verilebilir.

Hazırladığınız hikayenin bitme noktasına yaklaşıldığında, yeni bir oyuna başlamak yerine devam etmek istediklerinde de, birden ilgi kaybı olmasın diye “aslında arkasında hep Baator’un bilmem kaçıncı katının lordu varmış.” diye bir joker kartı kullanıp oradan çok boyutlu entrikalar olayına çevirebilirsiniz işi.

Ani Değişiklikler

Sadece oyunu kurtarmak için değil, oyuncularınız oyun tarzınıza çok aşina ise ya da tahmin edilebilir bir hikaye kurguladıysanız (ya da oyuncular öyle düşünüyorsa) “her zaman bir kademe daha büyük kötülük vardır” hesabı, bütün pisliklerin arkasında Baatezular varmış diyerek oyunu daha gizemli hale getirebilirsiniz. Bazen DM’ler yazdıkları hikayenin nereye gittiğinden çok memnun olmayabilir. Kağıt üzerinde harika görünen bir fikir, bir hikaye, oyun sırasında oyuncudan çok daha önce kötü bir fikir olduğunu DM’e gösterebilir. O yüzden bunu fark ettiğinizde hop, Baator!

devilSorcerer

Farklı Bir Tarz

Oyunlarınızın sürekli birbirine benzeyen, elfli cüceli, dağ dere dünyalarında geçmesinden sıkıldıysanız da dış boyutlara atlayabilirsiniz. Bu noktada direkt Baator’la başlamak yerine, diğerlerinden başlayıp, olayın düğümlendiği nokta olarak Baator’u kullanmak daha uzun vadeli bir oyuna uygun bir çözüm olabilir. Ama eğer aksiyon yüklü ve şok edici bir oyun düşünüyorsanız, Cehennemi basan paladin ve kahraman dostları hikayesi gayet geçerli bir yöntem.

Özellikle büyü kullanan karakterler olmak üzere, her tür karakter daha fazla güç için Baatezularla anlaşma yoluna gidebilir. Aslında tüm boyut dışılarla anlaşmalar olur ama bu konuda uzmanlaşan iki çeşit boyut dışı yaratıklar vardır, onlar da cin (genie) çeşitleri (efreet, djinn, marid, dao) ve zebani (fiend) çeşitleri (baatezu, yugoloth, tanar’ri)dir. Bunların hepsi de ölümlülerin hırslarıyla dalga geçmeyi adet edinmişlerdir. Yine de doğru yaklaşımla bunlardan belli bir güç elde etmek ve yeni hikaye olanakları oluşturmak mümkündür.

Bu yazı, "Cehenneme Bir Yolculuk: Baator" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar