Kahramangiller

Baator 9 – Cehennemi Alternatifler, Cehennemin Alternatifleri

Baator’u tanıttığımız yazılarımızın sonuncusuna geldik. Daha önce Dokuz Cehennem’i anlattık ve nasıl oyunlarımızda kullanacağımızı tartıştık. Bu yazımızda ise, daha değişik cehennemler düşleyip, kullanacağız ve oyunlarımıza katmayı tasarlayacağız.

Mevcut İçerikle, Ufak Değişikliklerle Kullanmak

Cehennemin arşidükleri, politik yapısı ve benzeri şeyleri değiştirmeden, sadece şeklini ve belki evrendeki yerini değiştirerek kullanabiliriz.

Örneğin; sadece bir cennet ve bir cehennemin olduğu bir dünyada Baator gayet de kullanışlı olur. Belki alignment sistemi kullanmadan bile işler. Kan savaşı yönünü kullanmazsınız olur biter. Çünkü; zaten genelde Kan Savaşı’na giden “sayısız ordular” denip geçiyor.

inferno1

Mevcut içeriğin bir ince noktası da, sadece bir katın önemli bir adamının bile bir oyunu level 1’den 20’ye taşıyacak kadar büyük olaylar çıkarabileceğidir. Yani dördüncü katın düklerinden biri, oyunun son boss’u olabileceği gibi, sadece tek bir arşidük bile bu görevi görmek için yeterli. Özellikle cehennemi komple içermesi gerekmeyen oyunlarda, cehennemin tamamını kullanmaya zaten gerek yok. Hatta Baator’un sadece bir katı bile bir dünyanın cehennemi olmak için yeterli olabilir.

Mevcut içeriği, şekli değiştirerek de kullanabilirsiniz. Dokuz kat yerine, dokuz ayrı krallık gibi yapabilir, başlarında “eşitler arasında üstün” sistemiyle imparator olmuş bir şeytan imparatoru olarak asmodeus’u kullanabilirsiniz.

D&D 4th Editionda içeriği değiştirmeden, dokuz katlı bir gezegen şeklinde tasvir etmişlerdi mesela.

Değiştirerek ya da Yeniden Kurarak Kullanmak

Cehennemin içeriğini değiştirirken, komple farklı bir yapı oluşturmayı da düşünebilirsiniz. Belki Abyss ve Baator’u, hatta belki bütün alt boyutları birleştiren tek bir cehennem tasviri yapabilirsiniz. Ya da diablo oyunundaki gibi, tamamen aksiyona yönelik bir film cehennemi üretebilirsiniz.

Cehennemi komple farklı tasarlamayı da düşünebilirsiniz. Mesela ruhlar alemi gibi bir şey yapıp içinde şeytanların, ruhların vs. gezdiği değişik bir yer yapabilirsiniz. Bazı örneklere değinebiliriz burada: Lemegeton’daki şeytan tasvirleri, sadece uzak diyarlara gidip ulaşılabilecek cehennemi lordlar içerir. “Kuzey rüzgarlarının estiği yerdeki bilmemneler diyarında” yaşayan bir başka şeytan kralı, derin mağaralarda yaşayan başka cehennem lejyonları filan vardır. Lesser Key of Solomon wikipedia linkinden genel bir fikir edinebilir, internetten daha detaylı araştırıp bunu kullanabilirsiniz. Özellikle diğer boyutlara karışmak istemediğiniz ve oyunun komple dünyada geçmesini istediğiniz oyunlarda, bu şekilde şeytanlar kullanabilirsiniz.

danteVirgil

Dante’nin cehennemi’ni okuyanlar, oradaki tasvirleri de kullanabilir. Zaten Baator da oradan baz alınıp uyarlanarak kurgulanmıştır. Çok da uzaklaşmamış olursunuz ve o şekilde de kullanabilirsiniz.

Genel yapısını korusanız da, içini kendiniz doldurmak isterseniz; ister sadece isimleri değiştirerek, isterseniz de komple yerlerine yenilerini koyarak kullanmayı da düşünebilirsiniz.

İsterseniz, şeytanların tasarımını da değiştirebilirsiniz. Ölümlülerin ruhlarını ele geçirip onları lanetli bir kadere sürüklemek için uğraşan yaratıklar yerine, başka hesaplar peşinde koşan yaratıklar ve hatta bambaşka yaratıklar olabilirler. Belki Lovecraftian bir şeyler düşünüp, onları cehennemden gelen varlıklar olarak da koyabilirsiniz.

Genelde içeriği değiştirip kullanmak, bir çok NPC statlarını baştan üretmenizi gerektirir. Bunu gözden çıkarmayın.

Baator yazımızın sonuna gelirken son söz olarak, yazılarımızın işinize yaradığını ve beğendiğinizi umduğumu söylemeliyim. RPG’lerle ilgili diğer konularda görüşmek üzere.

Bu yazı, "Cehenneme Bir Yolculuk: Baator" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar