D&D ve Benzeri Oyunlarda “Kötü” Parti Oynamak

Kötü Yönelimli Partiler İçin Fikirler

Yıllar içinde eklenenler ve ayrılanlar olmasına rağmen grubumuzla birden çok kez kötü partiler oynadık, oynattık. Bunlardan bir kaçını örnekleyelim;

  • Menzoberranzan’daki bir drow evinin soylu erkek evlatları (hepsi drow olmak üzere büyücü, düzenbaz/keşiş ve iki tane de farklı stillerde savaşçı). Aileleri saldırıya uğrar, büyük savaşı atlattıktan sonra ailenin ve kendi konumlarını güçlendirmek için bazı kayıp nesnelerin peşinden giderler. – Aynı aileden geliyorlar, kan bağını önemsemeseler bile birbirlerine karşı doğrudan hareket edemeyecekleri bir durumdalar. Ablaları ve annelerine karşı sorumlulukları var!
  • Kan Savaşı içinde, Baatezular tarafında savaşıp, Tanarri lordlarını avlayan tipler (Rakshasa Suikastçi ve Zihin Yüzücü Psişik). Abyss’in içinde, isimli tanarrilerin peşinden gittiler. – Baatezu efendileri ile yazılı anlaşmaları var, ikisi de bunu bozma niyetinde değiller!
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh..." anladınız işte...

“Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh…” anladınız işte…

  • Kadim zamanlarda Baatezuları çağıranların izinden güç arayışına giden grup.
    (İnsan Rahip/Keşiş, Drow Warlock, Goblin Düzenbaz, İnsan Anti-Paladin, İnsan Savaşçı/Prestij Sınıf) Sonradan başka bir düzlemde, kuvvetli bir Düşmüş Meleğin iyilik tanrısı olarak görüldüğü bir krallığa kadar uzandılar. – İlk başta ciddi bir tehlike karşısında bir araya gelip, sonradan birlikteliğin kendi çıkarlarına olduğunu fark ettiler!
  • Aynı kabileye ait, ork grubu (Ork Barbar, Ork Korucu/Düzenbaz, Ork Necromancer, Ork Dragon Shaman, Ork Spirit Shaman, Orog Savaşçı) Vahşi ırklardan oluşan devasa bir orduya katılmaları… – Aynı kabileden geliyorlar ve hepsi aynı ırktan (orog dahil)!
  • Klanlar Vadisi denen, tiran lordları olan ailelerin savaşıp durduğu ve bu ailelerden birine ait soylu kuzenlerden oluşan grup (Lavuk Evil Paladin’in Hikayesi ‘nde görebilirsiniz). (İnsan Vengeance Paladin, İnsan Savaşçı, İnsan Rahip, İnsan Büyücü) – aynı aileden geliyorlar, az da olsa kan bağları var ve hepsi gönülden ailelerine bağlı!
  • Büyük bir şehirde hırsızlık yapıp, kendi yollarını çizmeye çalışan iki gnome kardeş (Gnome Düzenbaz, Gnome İlüzyonist) – kardeşler, kan bağları var!
  • Baldur Kapısı’nda hırsız localarına girmeye çalışan suikastçı grup (Wood Elf Düzenbaz/Suikastçı, İnsan Ninja) – en başından aynı amaçları olduğu için bir araya geldiler!
  • Undead grubu (Ex-Human Paladin/Deathknight, Ex-Elf Korucu/Vampir, Ex-Dwarf Necromancer/Lich, Nerull Rahibesi İnsan Rahip) – Hepsi yaşayan ölü ya da ölüm tanrısının hizmetindeler!
  • Hextor adına, henüz el değmemiş ve insanların tanrıları keşfetmediği bir madde düzlemi ele geçirmeye giden grup (İnsan Rahip, İnsan Savaşçı, İnsan Keşiş, İnsan Büyücü) – Aynı din ve aynı amaç!
Yaklaş yavrucuğum, kötü bir amacımız yok.

Yaklaş yavrucuğum, kötü bir amacımız yok.

Unuttuğum başka örnekler de olabilir. Ancak dikkat ederseniz hepsinde ortak noktalar var. Kan bağı, din, ortak güç arayışı, ortak amaç, aynı ırk vs…  Ve bu oyunların büyük kısmı da belli süreler devam etmiştir. Birbirlerine karşı pislik yapmaya en yatkın olan oyun olan drow kardeşler bile doğrudan birbirlerini öldürmemiş, fark ettirmeden birbirlerine zarar vermenin yollarını aramışlardır. Yine de arada bir kaç kez başarısız kötü parti denemelerimiz olmuştur.

Oyuna başlamadan önce, oyuncular ve OY birlikte oyunun amacını, partinin dış sınırlarını ve ortak noktalarını ayarladıkları zaman “Kötü” partilerin bir arada oynaması ve bu oyunun uzun sürmesi şaşırtıcı bir hal almaz. Ancak “Kötü” parti, yönelimi dışında yapısıyla da kötü tasarlanmış bir parti ise dağılması, birbirlerine doğrudan ya da dolaylı yoldan zarar vermeleri kaçınılmaz olur.

Yorumlar