Kahramangiller

Dungeons & Dragons Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri #3

Yazı dizimizin üçüncü bölümünde, bazen belirli taktik gruplara ve bazen de yine ırk temalı partilere değineceğiz. Okumayanlar için, serinin diğer yazıları aşağıda.


Underdark Partisi

Mekanik : Bu parti, karışık ırklardan oluştuğu için standart bir strateji (cüceler için dayanıklıklık, orklar için saldırganlık gibi) belirlemiyoruz. Bunun yerine nötr olabilecek ırklardan, en uygun sınıf kombinasyonlarını alarak; Underdark’ta gezen çok yönlü bir maceracı parti oluşturacağız.

  • Drow Cleric / Trickery Domain
  • Drow Wizard / Evocation
  • Grimlock Barbarian / Berserker
  • Duergar Rogue-Fighter / Assassin-Champion
  • Swirfneblin Rogue / Arcane Trickster
  • Kuo Toa Monk / Way of Open Hand

underdark

Fikirler ve Ortak Noktalar: Bu grup için en iyi fikir, yukarıda da söylediğimiz gibi “standart maceracı” olmalarıdır. Ancak arka planları birbirinden farklı olabilir. Drow’lar partinin ana hikayesine konularak, diğerleri drow’lara çalışan paralı asker ya da köleler olabilirler. Grubun tamamı kendi ırkından kopuk olan, belirgin bağları olmayan maceracılar da olabilirler. Bir diğer iyi fikir de, Underdark’ta yaşayan ve grubun tamamının ortak düşmanı olacak başka bir ırka karşı (Mind Flayer’lar gibi) birleşmiş, özel görevleri olan bir parti olabilir.


Uzak Dövüş Partisi

Mekanik : Bu grup, düşmanlarla minimum fiziksel temasa giren ve yakın dövüşün bariz olan risklerini almak istemeyenler için, harika bir tercih olabilir. Grubun tüm amacı, düşmanlarını kendilerinden uzak tutmak, mesafeli olarak maksimum zarar vermek ve gerektiğinde hareketli olabilmektir.

  • Fighter / Hepsi olabilir fakat tercihen Eldritch Knight (Daha fazla opsiyon sunuyor.)
  • Ranger / Hunter
  • Warlock / Hepsi olabilir ancak Eldritch Blast Cantrip seçilmeli ve Eldritch Spear (Invocation-mesafesini 300’e çıkarır) alınmalıdır.
  • Wizard / Hepsi olabilir ancak hasar yerine düşmanların hareketini yavaşlatacak ya da önlerine engel olacak yaratıklar summon edenler tercih edilmelidir)
  • Bard / College of Valor
  • Cleric / Light Domain
  • Druid / Circle of Land (Heal büyüleri ile cleric, summon yaratıklar ve entangle gibi durdurma büyüleri ile wizard yerine seçilebilir)

archer

Fikirler ve Ortak Noktalar : Açıkçası bu grup, tamamen mekanik bir üstünlüğe dayandırılmıştır. Bu yüzden standart ortak fikirlerden (aile-kan bağı, din, ülke ya da maceracı grup gibi) herhangi biri seçilebilir.


Undead Avcısı Parti

Mekanik : Turn Undead ve divine büyüler, Undead’leri avlamak ya da durdurmak amacıyla yola çıkmış bir grubun olmazsa olmazıdır. Ayrıca hastalıklara, korku ve benzeri bir takım etkilere direnç ve bağışıklıklar da, bu tür bir grup için oldukça işe yarayacaktır. Irk tercihi vermiyoruz ancak dwarf ve elflerin ağırlıkta olması grubun avantajınadır.

Bu yazı, "D&D Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar