Dungeons & Dragons Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri #3
- Cleric / Life ya da Light Domain
- Paladin / Oath of Devotion
- Monk / Way of the Open Hand (Çok fazla etkiye karşı dirençlidir)
- Bard / College of Lore (Gizli bilgileri araştıracak ve gerektiğinde grubun üstündeki kötü etkileri ve de-buffları temizlemek için.)
- Wizard / Necromancy
Fikirler ve Ortak Noktalar: Undead’lere karşı çalışan kilise ya da organizasyonlar, çok belirgin bir ortak nokta sağlayacaktır. Alternatif olarak; farklı bir şekilde undead’lerle içli dışlı olan bir grup da (biri intikam için yola çıkmışken, diğeri undead’leri araştırmak istiyor olabilir.) fena fikir değildir. İstisna olarak, belirli bir ülke ya da coğrafya undead’lerce istila edilmiş, partimiz de bir çıkış yolu arayan o bölgenin kahramanları olabilir.
Win-Win Partisi #1
Mekanik : Bu parti fikrinde, biraz beyin cimnastiği yapıyoruz. Çok zor bir oyun oynuyorsunuz ve bir şekilde hem hayatta kalacak, hem çok yönlü olacak, hem sıkı heal ve koruma büyüleri yapacak, hem de kendilerini zor durumlardan çıkarıp kaçabilecek bir parti kurma niyetindesiniz. Bu tür bir partinin “tamamını” druid’lerden ya da opsiyonel olarak farklı domain’lere sahip cleric’lerden kurabilirsiniz.
Clericler, druid’lere nazaran biraz daha iyi heal yapıp, az daha iyi dövüşüyorlar. Ayrıca domain özellikleri, belirli noktaya kadar çeşitli sınıfların özelliklerini taklit etmeye izin veriyor. İlk partide çeşitli rolleri taklit eden cleric’leri (ve opsiyonel multi-class fikirlerini) veriyoruz. Hepsi heal yapabildiği için life domain’in bu tür bir partide fazla işlevi olmuyor. Benzer şekilde light domain de, çok büyük bir fark yaratmayacaktır.
- Cleric War Domain / (Opsiyonel) Fighter multi-class – Grubun tankı olması için. Kalkan kullanan build’ler tercih edilmelidir.
- Cleric Tempest Domain / (Opsiyonel) Barbarian multi-class – Grubun off-tank’ı ya da yakın dövüşte hasar veren adamı olması için. Büyük silah tutan build’ler ve yüksek Str değeri tercih edilmelidir.
- Cleric Trickery Domain / (Opsiyonel) Rogue multi-class – Gizlilik ve skill uzmanlığı gerektiren durumlar için. Yüksek Dex değeri tercih edilmelidir.
- Cleric Knowledge Domain / (Opsiyonel) Bard ya da Divination Wizard multi-class – Araştırma ve bilgi gerektiren durumlar için.
- Cleric Nature Domain / (Opsiyonel) Ranger multi-class – Gizlenmek ve yaban arazilerde hayatta kalmak için.
Fikirler ve Ortak Noktalar: Sadece Cleric ve bunların mutli-classlarından oluşan bir partinin, doğal olarak ortak noktası din olacaktır. Ancak bütün bu domainlere aynı tanrının sahip olması imkansız. Bu yüzden “Aynı amaçla hareket eden bir tanrılar topluluğu” yani aynı Pantheon’a ait tanrıların ortak amaçları için bir araya gelmiş olabilirler. Sadece elf tanrılarının adamlarından oluşan bir partinin amacı, kadim elf büyülerini keşfetmek ve orkları o dünyadan def etmek olabilir. Benzer şekilde sadece Cüce tanrılarına adanmış bir cleric grubu, cüce şehirlerini korumak için bir araya gelmiş özel adamlar olabilir. Diğer ırkların Pantheon’ları, olabileceği gibi kötülüğe karşı bir arada duran iyi tanrıların cleric’leri de iyi bir tercih olabilir.
Win-Win Partisi #2
Mekanik : Druid’ler ise daha iyi saldırı büyülerine ve çok yönlü buff (destek) büyülerine sahipler. Ayrıca hangi türü seçerse seçsin, hepsinde wild shape (hayvan formlarına dönüşebilme) var ki bu, hem çoğu yere farkedilmeden girmelerini, hem çok farklı yerlerde rahatlıkla hayatta kalmalarını, hem de zor durumlarda çok iyi bir şekilde kaçabilmelerini sağlıyor.
Tek tek hangi druidin seçilmesi gerektiğini yazmıyoruz ancak Moon Druidler, bu tür bir partide daha avantajlı olacaktır. Zira Land Druid’lerde fark yaratabilecek bazı büyüler olmasına rağmen, 2 ve ya daha fazla Moon druid, hayvan formlarındaki savaş yetenekleri, kendilerini ve birbirlerini iyileştirebilme özellikleri ile hemen hemen her tür düşmanla çok rahat bir şekilde karşılaşabilir. Ayrıca çoğu kondüsyona dayanabilir ve gerektiğinde en olmadık yerlere girebilir ya da oralardan kaçabilir.
Fikirler ve Ortak Noktalar: Druid’lerden oluşan bir partinin bir araya gelmesi tesadüf değildir. Nihai olarak, birlikte içinde bulundukları koruyu, ormanı, bölgeyi ya da Dünya’nın tamamını tehdit eden, doğa dışı bir unsura karşı bir araya gelmiş olabilirler. Bu doğa dışı unsur, Mind flayer ya da Beholder gibi Aberration ırklar, doğal yaşamı yok edebilecek bir tanrı ve inananları ya da o bölgede sayısı çok artmaya başlayan tehlikeli bir ırk olabilir.