Dungeons and Dragons’ın Tasarımcısı Robert J. Schwalb ile Yeni Projesi Hakkında Söyleşi!
K: Yukarıdaki soruya verdiğiniz cevap ışığında, Shadow of the Demon Lord’u yazarken nereden ilham aldınız?
RS: D&D 5. sürüm tasarımı sırasında 1. sürüm Dungeon Master’s Guide Ek N’de listelenmiş olan kitapları okumak için ciddi bir çaba sarf etmeye karar verdim. Kitaplar çok müthiş, ama özellikle bir tanesi üzerimde büyük etki bıraktı: Poul Anderson’dan The Broken Sword. Bu kitap hikaye tasarımının büyük bir bölümünü etkiledi ve karakterlerin ne tarz şeyler yapabileceği hakkındaki kararlar hakkında örnek oldu. Tabi ki daha bir sürü ilham verici kitap vardı – Gene Wolfe’un Books of the New Sun, Joe Abercrombie’nin First Law serisi, Tad Williams’ın Shadowmarch serisi ile birlikte Elizabeth Bear, Lynn Abbey, J.V. Jones, Patrick Rothfuss, Scott Lynch, R. Scott Bakker, Glen Cook, Robert E. Howard ve daha pek çoklarının eserleri.
Çok fazla metal dinlediğimi de söylemezsem gaflete düşmüş olurum. Shadow of the Demon Lord’dan metal akıyor.
K: Oyun tasarımı, kitaplar ve oyun gereçleri gibi geleneksel öğelerin ötesine doğru baya genişledi. Görselleri sipariş ederken nasıl bir yol izleyeceksiniz? Oyun tecrübesine müzik, telefon uygulamaları veya benzer eklentiler katmayı düşünüyor musunuz? Kickstarter’ın sunduğu esnek (ya da öngörülemez) gelir modeli önceki döneme göre nasıl değişikliklere sebep oldu?
RS: Oyunun tarzı ve tonuyla eşleşecek sanatçıları bulmak için sanat yönetmenim Hal Mangold ile yakın çalışıyorum.
Müzik, uygulamalar ve diğer destekleyici ögeler konusunda şu an bütün seçenekleri göz önünde tutuyoruz ve bunları nasıl Kickstarter’a hedef ve ödül olarak ekleyebileceğimizi düşünüyoruz.
Bu benim ilk Kickstarter’ım olduğu için sadece bir gözlemci olarak konuşabilirim. Ama gördüğüm kadarıyla kitle finansmanı modeli riski azaltmak konusunda iyi iş çıkarıyor. Daha da önemlisi, piyasada ürüne yer olup olmadığını ortaya çıkararak bir kristal küre görevi görüyor.
K: Gençlerin ilgisini çekmek üzere video oyunlarıyla “rekabet etmeye” çalışacak mısınız? Bunu zahmete değer bir çaba mı, kaybedilmiş bir dava mı yoksa önemsiz bir konu olarak mı görüyorsunuz?
RS: Hiç bir şekilde video oyunlarıyla rekabet etmeye çalışmıyorum. Eğer 4. Edisyon D&D’nin bize öğrettiği bir şey varsa bu da insanların MMO’lar oynadığı ve insanların Rol Yapma Oyunları oynadığıdır. Çoğu zaman, ikisini birden oynuyorlar. Biri ya da diğeri olmak zorunda değil. Bu, ben kitap okuyorum o yüzden asla film izlemem demeye benziyor. Bunlar iki farklı eğlence şekli. Bununla birlikte, bence, video oyunları hantal ve karmaşık oyunların modasını bitirdi.
K: Shadow of the Demon Lord aynı zamanda yeni şirketiniz Schwalb Entertainment’ın ilk oyunu. Gelecekte başka oyunlar yayınlamaya yönelik planlarınız var mı?
RS: Elbette. Her şeyin iyi gittiğini varsayarsak, Shadow of the Demon Lord yıllar boyunca gelecek, her birisi farklı bir oynanış türüne odaklanan yeni oyunların temelini oluşturacak. Bu türlerin/oyunların ne olacağını söylemek için henüz çok erken, ama bunlar hakkında düşünüyorum. Ayrıca iki kart oyunu planlıyorum, gerçi bunlar için de henüz çok erken.
K: Üzerinde çalıştığınız diğer oyunlar arasından hangisi favoriniz? Neden?
RS: Hmm. Warhammer Fantasy Roleplay olmalı. Ben daha gençken, bu oyun beni korkutmuştu. Neşe verecek kadar karanlık, şiddetli ve tuhaftı. 2. sürümünün geliştiricisi olarak geçirdiğim zaman çok eğlenceliydi ve favori fantezi dünyalarımdan birisine katkıda bulunmam için bir şanstı.
K: Türk RYO oyuncuları için son sözleriniz?
RS: Sizinle Shadow of the Demon Lord hakkında konuşmak çok iyiydi. Umarım okurlarınız gelecek yıl çıktığında oyuna bir şans verirler. Okuduğunuz için teşekkürler!
Röportaj
Kahramangiller adına yazarlarımız;
Schwalb Entertainment'ın Resmi Sitesi
Schwalb Entertainment'ın Facebook Sayfası