Dungeons & Dragons Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri #1
Daha önceki yazılarımızda, özellikle “kötü parti”lerden bahsettiğimiz kısımda, “benzer amaçlar/çıkarlar için” bir araya gelen, tematik partilerden bahsetmiştik. Bu yazı dizisinde ise çok temel bazı parti fikirleri’ni paylaşmak istedik.
Örneklerimizde genellikle ihtiyaçtan fazla karakter vereceğiz. Böylelikle, istediği kadarını içinden rahatlıkla seçebilirsiniz. Bunu yaparken bazılarının ne olduğu çok belliyken, kafalarda soru işareti oluşturabileceklere ek açıklama getiriyor olacağız.
Ayrıca mekanik benzerliklerden yola çıkıp, tema olarak da aralarında bağ kurmaya çalışacağız.
Cüce Parti
Mekanik : Sadece cücelerden kurulu bir partide, cücelerin doğal yetenekleri ve yatkınlıkları nedeniyle yakın dövüş, defansif formasyonlar ve yüksek constitution değerleri ön plana çıkacaktır. İstisnasız bütün karakterleri yakın dövüşe girebilen, mümkünse diğerlerinin de bu kabiliyetlerini ve dayanıklılıklarını arttıran karakterler seçerseniz, çok uzun süreler hayatta kalacak bir partiye kavuşursunuz.
Fighter / Battle Master
Paladin / Oath of Devotion
Cleric / War Domain
Bard / College of Valor
Sorcerer / Draconic (kendine ve dostlarına çok etkili büyülü korumalar yapabilir)
Ranger / Beast Master (seçeceğiniz dayanıklı bir hayvan, partide hedef haline gelecek fazladan bir kişi aha olması ve tüm oyuncuların toplamda daha az saldırı almasını sağlar)
Fikirler, ortak noktalar : Cüceler için klan ve yerleşim yerleri önemlidir. Kendi yerleşim yerlerini koruyan, civardaki tehlikeli yaratıkları temizleyen bir parti fikri daima idealdir. Ayrıca din ve özellikle de cücelere ait kadim büyülü nesnelerin peşinden giden parti fikirleri de çok çekici olabilir.
High Elf Parti
Mekanik : Özellikle high elflerin hem tema hem de mekanik olarak büyüye yatkınlıkları vardır. Tamamı bir şekilde büyü yapabilen partiler, inanılmaz genişlikte bir taktik yelpazesine sahip olurlar. Bu yüzden partinin tamamını intelligence (ya da o sınıf için hangi değeri kullanıyorsa) ve mümkünse dexterity değerlerinin yüksek seçilmesi yerinde olur.
Fighter / Eldritch Knight
Rogue / Arcane Trickster
Bard / College of Lore
Wizard / Her türü olabilir
Cleric / Knowledge Domain
Fikirler, ortak noktalar : High elflerin büyüye yatkınlığı zaten belli. Bu yüzden çeşitli büyülerin, büyülü nesnelerin peşinden giden bir arcane ağırlıklı büyülü grup çok yerinde olacaktır. Amaçlar büyüye kötüye kullananları durdurmak ya da büyüyü kullanarak muazzam bir güç elde etmek olabilir.
Wood Elf Parti
Mekanik : Wood elflerin, high elflerden farklı olarak doğal büyülere ve ormanlık alanlara yakınlıkları vardır. Bu yüzden özellikle, yaban arazilerde fark yaratacak sınıfların bir arada seçilmesi, yaban arazilerde geçen oyunlarda inanılmaz büyük bir etkinlik sağlayacaktır.
Paladin / Oath of Ancients (bu paladin çeşidi, ranger ve druide oldukça benzer özelliklere sahiptir)
Ranger / Her türü olabilir
Druid / Her türü olabilir
Cleric / Nature Domain
Barbar / Totem Warrior (diğer barbar çeşidinin aksine, totem warriorda bir takım doğal büyülü özellikler bulunur)
Fikirler, ortak noktalar : Belirli bir ormanı, dağı, gölü ve benzeri yerleri koruyan grup fikri idealdir. Ayrıca doğal düzeni tehdit eden çeşitli boyutdışılarla savaşan, onlara karşı duran parti fikirleri de değerlendirilebilir.
Yıkıcı Güç Partisi
Mekanik : Bir araya geldiklerinde ve hedefe yönlendiklerinde, önlerinde kimsenin duramayacağı, tabiri caizse “vurduğu yerden ses getiren” bir grup oluşturuyoruz. Bunu da saf fiziksel kuvvet ve yıkıcı büyülerle sağlayacağız.
Barbar / Path of Berserker (Partinin olmazsa olmazı)
Paladin / Oath of Vengeance (Tercihen büyük silahlı)
Wizard / School of Evocation
Cleric / Tempest Domain
Sorcerer / Wild Magic
Ranger / Hunter (Tercihen ok kullanan)
Fikirler, ortak noktalar : Yıkıcı bir tanrının rahibinin yönlendirdiği bir grup, bu parti için ideal bir seçenektir. Ayrıca belirli bir amaç için (bir yerleri ele geçirmek, meydan muharebesinde büyük hasarlar vermek, yağmalamak gibi) bir araya getirilmiş paralı askerler de olabilirler.
Gizli Operasyon Partisi
Mekanik : Bu partide dex, int gibi değerler ve doğal olarak iyi saklanabilen sınıflardan bir kombinasyon oluşturuyoruz. Ancak fiziksel dayanıklılık konusunda çok düşük olabileceği gerçeğini kabul etmemiz gerekiyor. Bu yüzden düşmanları ile kendi seçtikleri yer ve zamanda, tercihen düşmanın haberi olmadan orada olmaları gerekiyor.
Rogue / Assassin
Monk / Way of Shadows (Oyunun en iyi saklanabilen sınıflarından biri olabilir)
Wizard / Illusionist
Cleric / Trickery
Druid / Circle of the Moon (Seçeceği hayvan formları ile en akla gelmedik yerlere dikkat çekmeden girip çıkabilir)
Fikirler, ortak noktalar : Bir hırsız loncası, bir casus ya da haber alma örgütü bu parti için çok iyi bir başlangıç olacaktır. Bu tür adamları ancak bu tür gruplar, çok özel amaçlar için bir araya getirirler. Haber alma, suikast, adam kaçırma, sabotaj, hırsızlık, kaçırılanları/çalınanları bulma gibi görevler alabilirler.