Kahramangiller

Dungeons & Dragons Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri #2

Yazı dizimizin ikinci kısmında biraz da henüz oynanabilir ırk olarak detayları verilmese de bir şekilde “kötü ırkları” oynamak isteyenler için parti fikirlerinden bahsetmek istiyoruz.


Goblinoid Parti

Mekanik : Tek tek, goblin çeşitlerinden ayrı ayrı partiler olduğunda, mekanik kısmı oldukça değişse de bu partide üç çeşidini birden kullanacağımız için dengeli bir parti oluşturulabilir. Goblinlerin ” Nimble Escape” (fazladan hareketlilik ve saklanma), hobgoblinlerin “Martial Advantage” (düşmanın etrafını sardıklarında hasar bonusu) ve bugbearların “Brute” (silah hasar bonusu) ile “Suprise Attack” (süpriz roundda bonus hasar) özelliklerini baz alacağız.

Goblin Rogue / Thief Archetype
Goblin Wizard / School of Illusion (int bonuslu olmasa da işe yarayacaktır)
Hobgoblin Fighter / Battle Master
Hobgoblin Cleric / War Domain
Bugbear Rogue / Assassin
Bugbear Ranger / Hunter

partiFikir4

Fikirler, ortak noktalar : Din, goblinoid partiler için ortak nokta gibi kabul edilebilir. Ancak hobgoblin ve goblinler Maglubiyet’e taparlarken, bugbearlar genellikle Hruggek’e tapmayı seçerler. Yine de ortak nokta bulunabilir. Bunun dışında en ideal seçimler, istilacı bir ordunun, haydut grubunun ya da kötücül bir paralı asker grubunun elemanları olmalarıdır.


Ork Parti

Mekanik : Orkların yüksek str değerleri, “Agressive” (düşmana doğru fazladan hareket etme) isimli yetenekleri kurulacak partinin temeline yerleştirmek doğru olacaktır. Daha önceki yazıdaki yıkıcı güç partisine benzerlikleri olsa da ork partisi kendine müstesna bir gruptur.

Ork Barbar / Berserker
Ork Barbar / Totem Warrior*Cleric (War Domain)
Ork Ranger / Beastmaster
Ork Bard / College of Valor (hepsi savaşçı olan grubun etkinliğini arttırır)
Ork Cleric / War ya da Tempest Domain

partiFikir3

Fikirler, ortak noktalar : Goblin partisinde durum şüpheli olsa da ork partisinde din, mutlak bağlayıcılığı olan bir etmendir. Gruumsh, orkların genelinde kabul gören, ork dininin merkezindeki tanrıdır ve Grumsh’a adanmış bir grup orklar için ideal olacaktır.


Drow Parti

Mekanik: Drow partisinde dex ve cha başta olmak üzere yüksek olan değerlerini ilk sıraya koyarak “Innate Spellcasting” (içsel büyü – levitasyon, karanlık küresi ve faerie fire) özelliklerini de göz ardı etmiyoruz.

Drow Rogue / Spellthief ya da Assassin
Drow Fighter / Eldritch Knight ya da Battle Master
Drow Wizard / herhangi biri olabilir
Drow Cleric / Trickery Domain
Drow Warlock / The Fiend patron (chain)
Drow Bard / College of Lore
Drow Sorcerer / Wild Magic

partiFikir2

Fikirler, ortak noktalar : Din, diğer partilerdeki gibi iyi fikir gibi görülse de drowlar özelinde en bağlayıcı seçenek aynı soylu aileden gelmeleri olabilir. Belirli bir drow şehrindeki diğer ailelere karşı geçecek bir oyun oldukça ilgi çekici olabilir. Yine aynı parti Underdark’ta başka maceralara da atılabilir. Bir diğer seçenek ise paralı asker ya da suikastçi gruplarına bağlanmaları olabilir.


Yol Kesen Haydut Partisi

Mekanik : Bu partiyi, herhangi bir ırka bağlamıyoruz. İstenen ırklar seçilebilir ve bildiğiniz, yol kesen haydut grubu oynanabilir. Mekaniğinde en önemli nokta hareketlilik, saklanma ve esneklik olmalıdır.

Barbar / Berserker
Fighter / Champion
Rogue / Thief Archetype
Cleric / Trickery
Sorcerer / Wild Magic
Wizard / herhangi biri olabilir

partiFikir1

Fikirler, ortak noktalar : Yukarıda da belirttiğimiz gibi, bu partinin amacı hikayeyi biraz da tersten oynamaktır. Hep oyuncular kervanlarla giderken yolları kesilir ve saldırıya uğrarlar. Bu kez hikayenin tersinden, yol kesen haydutların hayatlarını yaşamaları idealdir. Ortak bir düşman (bir örgüt, ülke ya da güvenlik güçleri) birlikteliklerini arttırır. Ayrıca, ülkeleri yağmalanan ve bu yüzden Robin Hood benzeri iyi niyetli haydutlar olan bir grup da eğlenceli olabilir.

Bu yazı, "D&D Oyunlarınız İçin Parti Fikirleri" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar