İnteraktif Rol Yapma Oyunu Oynatmak
Tahmin edebileceğiniz gibi bütün bunların akıcı bir şekilde gerçekleşmesi ciddi bir koordinasyon gerektiriyor. Bizim 8 masa olarak planladığımız bu oyuna hazırlanmamız yaklaşık 1,5 ay sürmüştü. Eğer PFS interaktiflerinden birisini oynatmayı düşünüyorsanız “Hazır Macera Oynatmak” isimli yazıma göz atmanız faydalı olacaktır. Buna ekleyebileceğim bir kaç şey var.
İlki, bütün OY’lerin senaryoya bir iki kez ortak çalışarak olası durumlara nasıl tepki vereceklerini konuşması gerekiyor. Eğer kendi senaryonuzu oynatacaksanız senaryonun net bir şekilde yazılı olduğundan emin olun. Bazı şeyleri oyun sırasında konuşur ayarlarız diye düşünmeyin, fırsatınız olmayacak. Yalnız oynatırken bazı şeyleri akışına bırakmak daha iyi olabilir, ama burada kesinlikle değil. İkinci olarak, interaktif oyunlarda zaman yönetimi en önemli ögedir. Çünkü bütün grupların koordinasyon içerisinde ilerlemesi ve hiç bir masanın geride kalmaması (ya da çok hızlı ilerlememesi) gerekiyor. Yoksa bölüm aralarında oyuncuların bir kısmı diğer grupları beklemek zorunda kalır. Hazırlık aşamasında, masa OY’lerinin ne zaman Gözetmen OY’ye sözü bırakacakları, ne zaman koşucunun masa OY’sinden kağıt almaya gideceği gibi durumlar için bazı işaretler belirlemek de faydalı olabilir.
Bu yazıda interaktif oyun senaryosunun nasıl yazılacağını anlatmayacağım. Çünkü kendim de hiç yazmadım. PFS için her sezon en az 1 tane interaktif senaryo yayınlanıyor, bunların bir iki tanesini okursanız aralarındaki ortak noktaları kolayca fark edeceksiniz. Bu konuda da benim verebileceğim bir kaç küçük tavsiye var.
İnteraktif RYO’larda yüksek seviyeli oyuncularla düşük seviyeli oyuncular aynı senaryoda rahatlıkla oynayabilir. Yüksek seviye oyuncular düşman generallerine suikast düzenlemek gibi daha önemli olaylarla uğraşırken en alt seviyedeki gruplar malzeme taşımak, bilgi toplamak gibi daha çok destek görevleri yapıyor olabilir. Bu tamamen oynatmak istediğiniz oyunla ilgili. PFS oyunu oynatmıyorsanız seviye farklarını hesaba katmak zorunda değilsiniz. Bu sayede senaryonun karmaşıklığını azaltarak işinizi kolaylaştırırsınız ama hikayedeki çeşitlilik azalır. Benim oynattığım oyundaki en güzel bölüm farklı seviyelerdeki oyuncuların farklı görevler yaptığı son bölümdü. Bu bölümde orta seviye oyuncular düşük seviyelere, düşük seviye oyuncular en yüksek seviyeye, onlar da bütün savaş alanına doğrudan etki ediyordu.
PFS interaktif senaryoları başta da dediğim gibi 5 ile 150+ masa arasındaki her masa sayısını idare edebilecek şekilde yazılıyor. Sizin böyle dertleriniz olmayacak, masa sayınız büyük ihtimalle PFS interaktif senaryolarının alt sınırı civarında olacak ve önceden katılımcı sayısını biliyor olacaksınız. Bu yüzden her grubun farklı bir tecrübe yaşadığından emin olmak için fazla içerik yazmanız ve tablolar oluşturmanız gerekmiyor. Hatta masa sayısı çok az olduğunda senaryoyu her grup için özelleştirebilirsiniz bile. Oyuncuların duruma göre masa değiştirmesine ya da grupların birleşmesine izin vererek gruplar arası etkileşimi arttırmak da mümkün.