Kahramangiller

Modern Rol Yapma Oyunlarınızda Yaşadığınız Şehri Oyun Alanına Çevirmek!

Kesinlikle belirtmem gerekir ki; Bu yazıda bahsini ettiğim her şey, tamamen hayal ürünüdür!

Konusu ne olursa olsun, modern dünyada geçen oyunların yöneticileri, çoğu zaman oyunlarını yurtdışında, adını sanını Google’a sorarak araştırdığı yerlerde geçirir. Elbette bana göre; rol yapma oyunlarının en önemli yanı, gerçek hayatta gerçekleştiremeyeceğimiz şeyleri, kısmen de olsa oyunun içerisinde gerçekleştirebilmek. Buna, gidip göremediğimiz yerleri hayal etmek de dahil.

Afrika savannalarında maceraya atılmak, balta girmemiş ormanlarda gizli tapınaklar aramak, şehrin karanlık bölgelerinde çatışmalara girmek eminim ki herhangi birimize nasip olacak türden şeyler değil. Peki ya, tek bir şehrin içerisinde geçmeye mahkum oyunlara ne demeli?

Genellikle, sandbox türündeki oyunlarda bu böyledir. Sabit bir harita üzerinde, sürekli belirli noktalar arasında mekik dokuyan, çeşitli oyuncu olmayan karakterlerden (OOK) görevler alan ve zaman geçtikçe, o şehir üzerinde hak iddia etmeye çalışan oyuncular, bulundukları şehirle ilgili çok fazla şey bilmek isteyeceklerdir. Bu noktada, bilmediğimiz ülkelerde gezinmenin bizi oldukça detaylı bir araştırmaya iteceğini tahmin etmişsinizdir sanırım.

İşte bu noktada, hem oyunlarınızda bir oyun yöneticisi olarak rahat etmek adına, hem de oyuncularınızı tatmin edecek cevapları sunabilmek için, bulunduğunuz şehri bir oyun alanına çevirebilirsiniz.

Polis kovalamacası olmazsa olmazlarımızdan biri. Sokağını biliyorsan, atlatırsın!

Polis kovalamacası olmazsa olmazlarımızdan biri. Sokağını biliyorsan, atlatırsın!

Nasıl Olacak?

Çok basit. Sadece her gün yürüdüğünüz yollarda çevrenize biraz daha dikkatli bakın derim. İlla ki etkileneceğiniz, bir oyun yöneticisi olarak oyuna ekleyebileceğiniz bir şeyler mutlaka göreceksinizdir. Veyahut, normal hayatta “bunun burada ne işi var?” diyebileceğiniz görüntülerle illa ki karşılaşmışsınızdır. Alın size hayal gücünüzü bileyecek bir şey.

Oyunlarınız normal modern aksiyon oyunlarından biri ise, kendi şehrinizi oyunlarınızda kullanmak oldukça kolay. İçinde yaşadığınız şehri, başka şehirlere göre daha iyi tanıyorsunuz. Oyuncularınıza anlatırken, iletişim sorunları yaşamamanız en büyük kolaylık. Bunun yanı sıra, oyunlarınızı hazırlarken neyin nerede olduğunu, mesafeleri, zaman faktörünü ve görevlerinizi nerede konuşlandıracağınızı biliyor olacaksınız.

wod1

Örneğin; bir banka soygununu konu alan oyununuzda, oyuncularınız plan yaparken, elirttiğiniz bölgenin en yakınındaki polis karakolunun nerede olduğunu bilecek ve sizlere: “En yakın polis karakolu nerede?”, “Bu yakınlarda trafik durumu, bu saatlerde nasıl?” , “Yakınlarda güvenlik kameraları, mobeseler ne alemde?” , “OY böyle senaryo yazmayı nereden öğrendi?(!)” türünde rahatsız edici sorular sormayacaktır. Bu sayede oyunlarınız daha akıcı hale gelebilir. Tabi ki, her oyuncu partisinde sorun çıkarmaya meyilli; “Orası öyle değil ya!” şeklinde ortaya atlayan, baltalı ilah misali oyuncular olacaktır. Sorunlu oyuncuları yola getirmek için, önümüzdeki günlerde bir yazı yayınlanacak, biz kendi konumuza dönelim.

Ayrıca, oyuncularınız da sizin gibi şehri tanıdıkları için, şehri kendi oyununuzda bölgelere ayırdığınızda, nerelere girilip, nerelere girilmeyeceğini iyi bilirler. Nereden nereye gidecekleri konusunda, hele ki elinizde haritanız varsa, rahat planlama yapabilirler. Bunun yanı sıra, şehirde nereden silah temin edilebileceği, nerede sorun çıkarılmayacağını iyi bilirler.

Yorumlar