Kahramangiller

Pathfinder Society

“Her gün umutlu ve saf adaylarla ya da Pathfinder’lara katılmak için her şeyi yapmaya hazır olan ağlamaklı yaltakçılarla tanışıyoruz. Çoğu iyi çocuklar, ama bunun gibi bir dünyada bu işi yapmak hepsinin hamurunda yok. Dışarıda hayat zor ve bunu söylerken sadece Pathfinder’ların görevlerde kendisini içinde bulduğu yıkıntılardan, mezarlardan ve vahşi doğadan bahsetmiyorum. Bize tepeden bakan, kaynaklarımızı israf ettiğimizi düşünen ve topladığımız her şeyi almak isteyen insanlar var. Bu bilgi hazinesi ve biriktirdiğimiz irfan dolu eşyalar bizi gezegendeki en güçlü organizasyon yapıyor. Bununla birlikte, fikir ayrılıkları yaşadığımız ve her yana yayılmış olduğumuz için bu gücün herhangi bir şeyi uzun süre aydınlatması çok zor. Pathfinder Society’nin her bir dostuna karşılık, iki tane düşmanı var.” – Venture-Captain Ambrus Valsin

İlk yazımda -ve muhtemelen yakın gelecekteki çoğu yazımda- Pathfinder Society’den bahsedeceğim. Bu yüzden Pathfinder Society’nin (kısaca PFS) ne olduğunu anlatan bir yazıyla başlamanın uygun olacağını düşündüm.

Pathfinder Society, büyülü bir dünyanın antik sırlarını -ve harikalarını- keşfedip kaydetmeye kendini adamış olan kâşifler, arkeolojistler ve maceracılardan oluşan bir örgütün saha ajanlarını oynayabileceğiniz, dünya çapında bir organize oyun campaign‘idir. PFS derken hem dünyada 150.000’den fazla oyuncunun oynadığı bu etkinlik, hem de Pathfinder Rol Yapma Oyunu’nun resmi kurguyeri (setting) olan Golarion’daki hayali bir örgüt kastediliyor. Organize oyunların nasıl işlediğine geçmeden önce PFS isimli bu örgütten biraz bahsedelim.

pfsbasics

PFS’ye katılmak için kesmeniz gereken ejderha. Şaka şaka!

Pathfinder Society, dünyayı yok edebilecek güçteki eşyaları araştıran, tanrılardan bile eski gizemleri çözmeye çalışan ve dünyanın en uzak köşelerinde operasyonlar yapan bir örgüt. Fakat tüm üyelerinin sadece ortak amaç için çabaladığı söylenemez. PFS, kendi özel amaçlarına ve gizli ajandalara sahip olan yedi adet hizip (faction) arasında bölünmüştür. Hizip liderleri diğer hiziplere karşı açık düşmanlığı kesin bir şekilde yasaklamış olsa da bütün üyeler kendi hiziplerinin amaçlarını yerine getirmek için çabalar ve sırlarını sadece müttefikleriyle paylaşır. Bu yedi hizip ve amaçları şunlardır:

  • Dark Archives: Karanlıkta, aydınlanma yatar
  • The Exchange: Ticaret yoluyla üstünlük
  • Grand Lodge: Her şeyden önce PFS’ye sadakat
  • Liberty’s Edge: Gerçek özgürlüğün peşinde
  • Scarab Sages: Daha parlak bir gelecek için geçmişin bilgeliğini ortaya çıkar
  • Silver Crusade: PFS’nin kaynaklarını iyilik için kullan
  • Sovereign Court: Ortak amaç için birleşik soylular

Pathfinder Society’nin karargâhı olan Grand Lodge, İç Deniz’deki Kortos Adası’nda, dünyanın merkezindeki şehir olarak anılan Absalom şehrinde konuşlanmıştır. Absalom sakinleri, bilinen dünyanın en büyük ve en zengin şehirlerinden birinde (ve kesinlikle en ünlüsünde) yaşadıkları için gurur duyar. Bu şehir aynı zamanda Golarion mitolojisinin yaşayan bir parçasıdır. Efsaneye göre Absalom, “İlk İnsanların Sonuncusu” tanrı Aroden, Yıldıztaşı‘nı denizden çıkarıp şehrin bugünkü merkezi olan yerine bıraktığında kurulmuştur. Kuruluşundan bu yana geçen 5.000 yıl boyunca da hiç bir kuşatmaya yenik düşmemiştir.

Pathfinder Society, kimlikleri çok sıkı bir şekilde saklanan, amaçları kimse tarafından bilinmeyen ve Decemvirate olarak anılan 10 kişi tarafından yönetilmektedir. PFS’nin ajanlarına da (evet, bildiniz) Pathfinder denir. Kâşifler ve maceracılardan başka; tarihçiler, mezar soyguncuları, serseriler ve hazine avcıları gibi çok farklı geçmişlere sahip Pathfinder’larla karşılaşmak mümkün. PFS’nin hiç bir yazılı ve resmi kuralı yoktur ancak yine de Pathfinder’ların genel bir davranış koduna uyum sağlaması beklenir. Pathfinder’ların en önemli üç görevi şu şekilde sloganlaştırılmıştır: Araştır, Raporla ve Birlikte Çalış!

Aroden_founds_Absalom

Roma bir günde kurulmamış olabilir ama Absalom bir günde kuruldu.

Ajanlar dışında bir de bölgesel ilişkilerden, uzak ülkelerdeki localardan, hatırı sayılır derecede kalabalık olabilen askeri birliklerden, muhafızlardan ve hizmetkârlardan sorumlu olan Venture-Captain’lar vardır. Önemli bir yolculuk ya da keşfin sonuçları görev sonunda Venture-Captain’lara bildirilir, bu metinler tutarlılık açısından incelendikten sonra Decemvirate’e iletilir. Çok geniş bir alana yayılmış ve dünyanın hemen her yerinde locası bulunan PFS için Venture-Captain’ların başarısı kritik bir öneme sahiptir.

Yorumlar