Kahramangiller

Rol Yapma Oyunlarında Açık Dünya Yaklaşımı

Rol yapma oyunlarının neredeyse tamamı benzer mantıkta işler:

X birileri ya da bir gruptan Y görevini alır ve Z düşmanları ile karşılaşıp bunu bitirirsiniz. Tekrar X’e geri döner, görevi tamamlar, bir sonrakine geçersiniz. Bazen Z ile karşılaşmadan önce araya başka şeyler girer, bazen bu bir dövüş olmayabilir ve bazen de işin içine farklı etmenler girebilir. Ancak bu sistem hemen hemen hiç bozulmaz.

Rol yapma temalı bilgisayar oyunları da benzer mantıkta ilerler. Neticede örnek aldıkları tarz; masaüstü rol yapma oyunlarıdır. Ancak bilgisayar oyunları, çok daha fazla kişiye ulaştıkları için zaman içinde daha fazla geri dönüş almış ve çizgisel olmayan bir hikayesi olan ya da doğrudan açık dünya oyunlarını gittikçe daha çok görmeye başlamışızdır.

Burada sürüyle bilgisayar oyunu örneği vermek şu noktada biraz gereksiz, açık dünya oyunlarının en iyi ve en bilinen örneği şüphesiz Elder Scroll serileri ve en yeni versiyonu olan Skyrim. Bir ana hikaye var ancak bunu takip etmek zorunlu değil. Katılabileceğiniz birden fazla grup var, bunlardan birini ya da bir kaç tanesini tamamlayabilir, Nord Asilerle Imperial güçleri arasında ise birinden birini seçebilirsiniz.

acikDunya1

Kısacası, her oynadığınızda farklı bir hikaye yaşarsınız, oyunun size sunduğu sabit hikaye ve sabit dünya görüşünü benimsemek zorunda kalmazsınız.

Açık dünya oyunları popüler olmadan öncesinde de, bizler açık dünya ya da çizgisel olmayan hikayeleri masa üstü RYO’larımızda sıklıkla kullanıyorduk. Bu tür oyunlar, oyun yöneticisine ekstra yük getirip oyuncuların daha fazla sorumluluk almalarını gerektirse de bilindik “görev al, git, yap, geri getir” oyunlarına göre çok daha keyifli oldukları bir gerçek.

Bu yazıda, açık dünya türünde oyunlar için gerekli olan konu başlıklarına kısaca değineceğiz.

Oyun Yöneticisinin Ekstra Hazırlığı

Bu çok net bir konu ve işin olmazsa olmazı. Oyun yöneticisi (bundan sonra OY diyeceğim.) sadece görev veren adamı, görev bölgesini ve oradaki olası durumları tasarlamakla kalmaz. Oyuncuların oyuna başladığı yeri ve etrafını komple tasarlar. Bir değil, birden fazla olası görev bölgesi belirler. Oyuncular görevleri başkasından almasalar da o bölgelere gittiklerinde yapacakları bir şeyler bulurlar.

"Psst! Şu mağarada bir yaratık var. Girip öldürmek ister misin?"

“Psst! Şu mağarada bir yaratık var. Girip öldürmek ister misin?”

Bir WoD/Vampir oyununda, bu şehirdeki neredeyse bütün isimli vampirleri önceden tasarlamanız, bu tasarladığınız karakterlerin hepsinin kendi takip ettiği ajandaları olmaları anlamına gelir. Bir D&D oyununda sadece köyü ve etrafındaki goblinleri değil, komşu köyleri, aralardaki mağaralarda yaşayan yaratıkları, yırtıcı yaratıkların av bölgelerini, uzaktaki büyük şehri ve çizeceğiniz haritadaki çoğu detayı önceden belirlemeniz gerekmektedir. Eğer ki bilindik bir kurulum kullanıyorsanız, kendi detay kitaplarından oyunun geçeceği bölgenin etrafını çok iyi çalışıp, eğer varsa olası boşlukları kapatmalısınız.

Yorumlar