Kahramangiller

Rol Yapma Oyunlarında Hazır Macera Oynatmak

Oyun yöneticiliğinin en yorucu yanı kuşkusuz hazırlık aşamasıdır. Eğer senaryonuzu kendiniz yazıyorsanız işiniz zor. Zira yazdığınız hikayenin hem sürükleyici ve eğlenceli olması, hem de oyuncularınızla karşılaştıktan sonra en az 4 saat boyunca umduğunuz yön(ler)de ilerlemesi gerekiyor. Hazır macera oynatıyorsanız işiniz biraz daha kolay, daha az çabayla daha güzel oyunlar oynatabilirsiniz.

Kendi senaryonuzu oynatıyor olsanız bile hazır maceralar, oyunlarınız için çok değerli bir kaynaktır. Fakat hazır macera oynatmanın bazı artıları olduğu gibi eksileri de vardır. Bu sebeple oynatacağınız maceranın oyun grubunuzun ihtiyaçlarına uyup uymadığını iyi değerlendirmeniz gerekir. Önce, uzun süreli ya da tek oturumluk hazır maceraları oynatmanın bu artı ve eksilerinden bahsedelim.

Neden Hazır Macera?

Hazır maceraların en büyük avantajı kalitesidir. Türkiye’de etkinlikleri takip eden, convention’lara gidip gelen herkes bilir, kaliteli oyun bulmak zordur. Çünkü senaryo yazmak zordur! Yine de iyi yazdığını zanneden herkes, hiç tanımadığı insanların bir kaç saatini çalacak kadar cesur davranmaktan çekinmez. Tabi ki hiç bir yazar sizinle boy ölçüşemez, siz ki oyun yazarının harman olduğu güzel memleketimin insanlarısınız. Ama sonuçta bu maceraları yazan adamlar bu işten para kazanan profesyonel insanlar. Belki bir bildikleri vardır?

Hazır macera oynatmak için ilk akla gelen neden, oyuna hızlıca hazırlanmanın mümkün olmasıdır. Oyuncu Dışı Karakterler, mekânlar ve şehirde ticareti yapılan ürünler gibi detayları kendiniz yazmanız gerekmez. Ayrıca Adventure Path tarzı uzun bir hikayeyi oynamaya başlıyorsanız, hikayenin ileride tutarlı olması için şimdiden uzun vadeli planlar yapmanıza gerek yok. Sonra oynatacağınız şeylere hazırlanmayı sonraya bırakabilirsiniz.

D&D'nin yeni edisyonu, Kobold Press tarafından tasarlanan iki hazır macera ile birlikte duyurulmuştu.

D&D’nin yeni edisyonu, Kobold Press tarafından tasarlanan iki hazır macera ile birlikte duyurulmuştu.

Senaryo yazma tecrübesi olmayan yeni Oyun Yöneticileri, hazır maceralar oynatarak deneyim kazanabilir. Bunu sadece kurguyer ve hikaye açısından düşünmeyin. Hakim olmadığınız bir sistemde karşılaşma (encounter) tasarlamak zordur, bunun yerine oyuncuların seviyesine göre hazırlanmış karşılaşmaları kullanmak hata ihtimalini en aza indirir. Fakat standartlaştırılmış karşılaşmalar bazı gruplar için büyük bir dezavantaj oluşturabilir; dövüşleri kazanmak için optimize edilmiş oyuncular çok kolay, ne yaptığını bilmeyen oyuncular da aşırı zorlayıcı bulur. Bu da o oyuncunun oyundan zevk almasını engeller.

Hazır maceralarda karakterlere özel yazılmamış olan hikayenin, karakterlerin başına gelen tesadüfi olaylar gibi hissettirmesi ihtimali vardır. Bu da karakterlerin hikayeyi takip etmek için yeterli motivasyon bulamamasına neden olabilir. Bu yüzden hazır maceraları oynatmadan önce oyuncularınıza göre modifiye etmek ve karakterleri o hikayeye bağlayacak değişiklikler yapmak isteyebilirsiniz.

Yorumlar