Rol Yapma Oyunu Dosyaları – 13th Age
Bazı sınıflar çok fazla seçenek sunuyor. Bu seçenek bolluğu munchkin’liğe sebep olmasın diye belirli özellikler aynı anda seçilemiyor. Bazı büyülerin kendilerine özgü bir gelişim yolu daha var, onları bazı seviyelerde ikinci veya üçüncü kez alıp daha güçlü halde kullanmak mümkün.
Kullanım alanı çok net belli yeteneklere (skill) tek tek puan yatırma sistemi yok. Onun yerine daha geniş kapsamlı arkaplanlar (background) seçiliyor. Skill denemelerinde en alakalı görünen background’dan gelen puan atılan zara ekleniyor. Son söz oyun yöneticisinde olmak üzere hangi background hangi denemeye kullanılabilir konusu tartışmaya açık. Backgroundlar da mutabakatla belirleniyor (esasen karakter yaratımında uyduruluyor.).
Peki Ya Ganimet?
Her sınıfın zırh değeri, hasar zarı gibi özellikleri önceden belli olduğu için, eşyalar tamamen sembolik ve hikayesel. Hasar için silah türüne ait hasar zarından seviye kadar atılıp üstüne “ability mod” ekleniyor. Eklenen ability mod da seviye arttıkça ikiye üçe katlanabiliyor. Silahların özel malzeme, +1 veren büyü gibi ince ayarları yok. AC ve diğer kurtarmalar (saving throw) seviye gelişimine göre artıyor. Oyuncunun sadece zırh tipi seçmesi yeterli. Zırh tipinden gelen temel değere, uygun stat bonusu ve seviye ekleniyor. Zırh üstüne her seviyede otomatik 1 artıyor. Silah gibi zırhın da antin kuntin ek özellikleri yok.
Sihirli eşyalar az ve öz kullanılacak şekilde düşünülmüş. Oyuna girmeleri tamamen oyun yöneticisinin inisiyatifine bağlı. Kurallarda açık açık “Paran olsa da alamazsın!” yazıyor. Her eşya zeki ve karakterli. Haddinden fazla eşya taşıyanlar, eşyalar ego çatışması yaşadıkça kavga gürültü içinde kalıyor.
“Escalation Die” isimli bir kural var. Kenarda tutulan bir zar, hem çatışmanın kaç tur devam ettiğini takip etmeye yarıyor, hem de zarın o anda gösterdiği sayı oyuncuların saldırılarına ekleniyor. Özellikle çatışmalar haddinden fazla uzamasın diye, geçen tur sayısı arttıkça oyuncular daha fazla hasar verebiliyor. Aynı şekilde savaşlar hızlı gitsin, millet geometri hesabı yapmasın diye grid kafasına hiç girilmemiş. Menzil kategorileri var, ve sadece “Kim kimin yanında, kim kime uzak?” diye hesap tutuluyor.
Ek Olarak
Kitap klişelerle çok güzel dalgasını da geçiyor. Bakınız:
Vance’s Polysyllabic Verbalizations
Most wizards use short incantations for their spells so they can mutter them quickly under the worst of circumstances. But some wizards bask in the glory of casting spells with elaborate titles and lofty vocabularies. If casting a mere “fireball” spell isn’t enough, and what you really want to cast is Rodrigo’s Scintillating Plasms, this is the talent for you.
Burada “Vance” dediği, d20 sistemlerinde kullanılan büyü sistemini uyduran roman yazarı. Çeşitli sebeplerden ötürü Vance romanlarında büyücüler eski zamanın mucitleri gibi iş yaparlar ve icat ettikleri büyülere kendi isimlerini de içeren havalı isimler verirler. Kitap burada on yıllar geçmesine rağmen bu geleneğin inatla sürdürülmesini hicvediyor.
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | Rob Heinsoo, Jonathan Tweet |
Yayıncı Kuruluş: | Pelgrane Press |
Sistem: | d20 OGL (Archmage Engine) |
Çıkış Tarihi: | 2013 |
Tür: | Fantastik Kurgu |