Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Castle Falkenstein
1800’ler çok önemli bir devrime şahit oldu. Yüzyıllardır politik gücü ellerinde tutan asilzadeler, idealist düşünür ve isyankar emekçilerin ayakları altında ezildiler. Kibirli soylular, atalarının aymazlıklarına bedel olarak kellelerini verdiler; halkıyla öteden beri iyi geçinenler ise güçlerini barış içinde devrederek yeni dünya düzeninde kendilerine yer edindiler.
Avrupa’da devrim rüzgarları eserken kimse savrulan peri masallarına el uzatacak durumda değildi, hayatta kalan prensler ya tüccar ya da bakan oldular, prensesler yasalarla belirlenen harçlıklarına talim ettiler. Yazarların hayal güçlerini besleyen, nice romana, tiyatroya ve şarkıya konu olan soyluluğun büyüsü, akılcılığın “Onların bizden üstün olduğunu kim söyledi?” sorusu karşısında tutunamadı. Her ölen olgu gibi soylu hayatının büyüsü ve şatafatı için de yas tutanlar oldu. Bu modern çağ ozanları çok çabuk unutulmuş ve unutturulmuş bir zamanın; saraydan kız kaçıran cesur ve yakışıklı prenslerin, saray entrikalarının, yüzlerce kişilik yemekli partilerin ve Viktoryan hayatın hikayelerini yazdılar.
Castle Falkenstein, oyuncuları bu sihirli çağa götürür. Oyuncular kitaptaki rehberimiz Thomas Edward Olam’ın “Yeni Avrupa” adını taktığı Dünya’nın yüksek sosyetesinde boy gösterir; aşk, onur ve krala karşı görevleri için maceralara çıkarlar. Kahramanlar sol koluyla prensesi taşırken, merdivenin trabzanlarından zerafetle kayar ve bir yandan merdivendeki askerlerin kılıç darbelerini savuşturur. Büyü hayatın ayrılmaz bir parçasıdır. Hem iyi, hem de kötü bütün doğaüstü canlılar Yeni Avrupa’da yaşarlar. Cücelerin üretim yeteneği ve insanların Sanayi Devrimi’nin aynı yerde bulunması elektronik devrim öncesi teknolojinin çok daha verimli kullanılmasına sebep olmuştur. Bugünlerde yeni yeni yapacak teknolojiye sahip olduğumuz araçlar, Yeni Avrupa’nın asilzedeleri ve ayrıcalıklı kişileri tarafından ilgiyle takip edilir ve kullanılır.
Castle Falkenstein iskambil kartı temelli bir sistem kullanır. Her oyuncunun elinde ortak desteden çektiği 4 kart vardır. Karakterlerin özellikleri de maça, karo, kupa ve sinek kart gruplarından biriyle eşlenmiştir. Oyuncu bir özellik kullanırken elinden özelliğin grubundan bir kart oynarsa, kartın değeri özelliğe eklenir. Farklı grupların kartlarını kullanmak da mümkündür ama bu durumda kartlar sadece bir puan değerindedir. Örnek vermek gerekirse; eğer oyuncu atletik özellik kullanacaksa sinek kartı oynayarak şansını arttırabilir, ama elindeki sinek kartlarının değerini düşük buluyorsa elindeki sinek kartlarını oynadıktan sonra diğer kartları da birer puan için oynayabilir.
Çatışmalar genel sistemden çok farklı değildir, karşı karşıya gelen karakterler sırayla birbirlerine saldırırlar; saldıran saldırı özelliğini seçebilirken, savunma özelliği her zaman ‘athletics’ adlı yetenektir. Saldıranın toplam ‘skill check’ değerinin savunanın toplam ‘skill check’ değeriyle ilişkisine göre hasar belirlenir. Kişinin can puanları negatife düşerse bayılır, fakat birisi bilinçli bir şekilde öldürmedikçe ölmez.
Oyunun içinde geçtiği dönem sebebiyle oyuncular haftalık olarak düelloya davet edileceğinden, hem ölüm oranının azalması, hem de oyunun hızlanması için normal sistemden bağımsız olarak daha az detaylı ve daha hızlı kurallar kullanılır. HP sistemi basittir. Ortalama insanın 3-4 HP’si vardır, silahlar da genelde 1-3 arasında hasar verirler. Nazik beyler ve bayanlar için non-lethal (ölümcül olmayan) HP sistemi vardır, tokat yemek, koşmaya zorlanmak, küfür duymak gibi olaylar non-lethal hasar verir. Maceracılar doğal olarak bu hasardan etkilenmez.