Kahramangiller

Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Doctor Who: Adventures in Time and Space

Gülümseyin, gözlerinizi kırpmayın ve Doktor’a “merhaba” deyin! Doctor Who: Adventures in Time and Space, pek kıymetli Doktor’umuz ve yoldaşlarının zaman ve uzaydaki maceraları üzerine kurulu, 2010 yılında ENnie ve Golden Geek RPG gibi önemli ödüller kazanmış, oldukça eğlenceli, Vortex tabanlı bir rol yapma oyunu.

Oyun, bir kutu seti olarak geliyor ve içerik olarak epeyce zengin. Kutudan Player’s Guide, Gamemaster’s Guide, Adventure Book, karakter kağıtları, 6’lık zarlar ve ekstra içerik çıkıyor. Oyunun çeşitli sürümleri mevcut ki; bunların 2009’da çıkan ilk sürümü David Tennant (2005-2010) dönemi maceralarını konu almışken ikinci sürüm Matt Smith (2010-2015) dönemini konu aldı ve 2015 sonrası süreçte ise Peter Capaldi’nin maceralarına odaklanılan yeni sürüm  çıktı. Halihazırda Doctor Who’nun 50. yılı sebebiyle özel sürümler de piyasaya sürülmüş durumda ki Ocak 2016’dan itibaren önceki onbir doktorun maceralarına odaklanan kaynak kitaplar yayınlandı.

Doktor’u ve Whoverse olarak adlandırılan dünyasını tanıtmaya pek gerek görmüyorum. Zira özellikle son yıllarda popüler kültürün baş tacı olan sevgili Zaman Lordu’muza dair pek çok yazı hem Kahramangiller dahilinde hem de elinizi attığınız hemen her alt kültür kaynağında mevcut. Oyun içerisinde Doktor ve yoldaşlarının rollerine bürünerek zaman ve uzayda macera peşinde koşturuyor, aşık oluyor, kazara zamanda değişikler yaratıyor, medeniyetleri kurtarıyor, uzaylı istilalarını önlüyor, evrenin karanlık güçlerine son vermeye uğraşıyoruz. Elbette bunun için öncelikli olarak bir karakter hazırlamak gerekmekte. İlk defa oynayanlar veya üşenenler için hazır karakterler her daim yardımcı bir unsur olarak kenarda bekliyor.

doctor-who-1

Karakterlerin sahip olduğu üç ana unsur var ve sistemin mekanikleri yine bunlar üzerine şekillenmekte. Bunlar; Nitelikler (Attributes), Kişisel Özellikler (Traits) ve Yetenekler(Skills).

Doctor Who: Adventures in Time and Space, dövüşmek, araştırma yapmak, yeni bir sözde bilim gereci yaratmak, birisini lafla sindirmek veya TARDIS’e pilotluk etmek gibi tüm eylemler için tek bir temel kurala sahip:

Attribute + Skill + (Trait +) 2d6 = Sonuç

Sihirli formülümüz bu! İlgili niteliğe alakalı yetenek puanını ekleyin, iki tane 6’lık zar sallayın, toplayın ve ta-daa! Zorluğu aşabildiyseniz ne mutlu. Aşamadıysanız? Eh, işte o biraz problem yaratabilir.

Nitelik

Bir şeyi denerken ne tarz nitelikleriniz olduğu oldukça önemli. Bir şey mi kaldıracaksınız? Kuvvetinizi kullanın. Zorlu ve karmaşık bir matematik formülüyle mi cebelleşmeniz gerekiyor? Pratik zekanızı kulanın. Karmaşık ve birden fazla türün geleceğini tehdit eden politik bir kriz mi var? Çözüm yeteneğiniz bu durumda oldukça işe yarayacaktır .

Nitelikler altı tane ve bunlar: Farkındalık (Awareness), Koordinasyon (Coordination), Pratik Zeka (Ingenuity), Görünüm (Presence), Çözüm Yeteneği (Resolve) ve Güç (Strength). Niteliklerin her biri 1 ila 6 arasında bir değere sahip, ancak söz konusu uzaylı ırklar ise bazılarının aralığı daha fazla olabiliyor .

Awareness, ne kadar dikkatli olduğunuz üzerine, zira yaklaşan bir tehlikeyi fark edebilmek önemli bir nitelik. Coordination, çevikliğiniz ve el-göz koordinasyonu için temel teşkil ediyor. Ingenuity, bir problemin çözümünde ne denli çabuk hatta pratik olunduğu ve baskı altında denenmemiş yöntemleri ne derecede kullanabildiğiniz konusunda gerekli. Presence, birilerini etkilemek, onları kandırmak veya kumanda etmek için en gerekli bir nitelik. Resolve, adanmışlık ve iradenin kuvvetliliği ki; kendisini amacına adamamış birisinin pek başarılı olamadığı aşikâr. Strength ise fiziksel olarak ne derece kuvvetli olduğunuz.

Bu yazı, "Rol Yapma Oyunu Dosyaları" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar