Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Dragonmech
“İşgal çok sessiz başladı, önceleri kayan yıldızlar, sonra da her gece düşen küçük gök taşları yaklaşan işgalin belirtileriydi. Sıklaşan gök taşı düşüşleri, korkudan çok merak ve açgözlülükle karşılandı, çünkü büyücüler ve mühendisler ender mineraller içeren gök taşı parçaları için çok iyi para ödüyordu. İlk büyük gök taşı saldırısı birkaç kasabayı ve bir ormanı dümdüz ettiğinde tanrılar dahil herkes hazırlıksız yakalanmıştı.”
Dragonmech, Ay’dan gelen korkunç canavarların ve deli ay tanrılarının işgali altındaki bir dünyanın yaşam savaşını anlatır. Ay, yeryüzüne ay ejderhalarının uçarak geçebileceği kadar yakınlaşmıştır ve sürekli olarak Dünya’ya Ay yaratıkları inmektedir. Devam eden gök taşı yağmurları da yıkılan şehirlerin yeniden kurulmasını engellemektedir. Dünya’nın sonunun yakın olduğunu gören ve mühendis cüce soylarından olan Gearwright ailesi, kuşaklardır sakladıkları bilgilerin yeniden gerekli olduğuna karar verir ve ilk yürüyen makinaların çağından kalma, Mech yapımının sırlarını anlatan kitapları gün ışığına çıkarırlar. Cücelerin ilk yaptığı kaba tasarımlı ama çok güçlü, yürüyen kale şeklindeki mechlerin ay sürülerine karşı olan başarısı diğer ırkları da kendi mechalarını yapmaya teşvik eder ve Highpoint dünyasında ikinci yürüyen makinaların çağı başlar.
İşgalin başından beri Highpoint tanrıları evlerine saldıran Ay tanrılarıyla savaştıkları için, Highpoint’teki inananlarına yardım edemiyorlardı. Tanrıların yokluğunda Highpointdeki dini yapılar çökmüş durumda; tanrılar dünya işlerine dikkat edemedikleri için rahipleri her istediklerinde büyü yapamıyorlardı. Kıyametten sonra kendilerine yardım edemeyen tanrılardan umudu kesen insanlar; umutlarını mechlere ve makinalara bağladıkları için, Makinalara ve Motorlara hükmeden tanrı Dotrak doğdu.
Highpoint dünyasında; buhar teknolojisi, çökmüş bir medeniyetin kalıntıları ve kıyamet sonrası dünya ögeleri öne çıkıyor. Görüldüğü gibi Highpoint çok tipik bir steampunk fantezi dünyası. Macera mekanları arasında klasik oyunlarda olan harabeler, zindanlar ve vahşi doğanın yanında; dev mechlerin iç alanları ve Ay canavarlarının işgali altındaki çarpıtılmış doğa gibi sisteme has olasılıklar da var. Dünyanın kıyamet sonrası niteliği ve bundan kaynaklanan çapulcu hayat tarzı, mechlerin yaygınlaşmasıyla gelen olanaklarla birleşince; ilkel mechlerde yaşayan göçebe mech kabileleri, elflerin gezici mech ormanları, şehir mechlerin ulaşıma kapalı hacimlerinde yuva yapan canavarlar gibi alışılmadık olayları dünya genelinde günlük hayatın bir parçası yapıyor.
Dragonmech, başlı başına bir sistem değil, d20 için yazılmış bir ek dünyadır. Ama daha önce d20 kuralları dahilinde hiç ele alınmamış steampunk, mühendislik ve dev araçlar konularını kurallara dökmek konusunda çok başarılı. Dragonmech’in en dikkat çeken yönü doğal olarak önerdiği alternatif araç tasarımları ve mechlerin aydınlanma çağı seviyesindeki bir fantezi dünyasına kattıklarıdır. Sistem, mechlerle ilgili oyunda gerekecek her türlü bilgiyi d20 detaylarıyla listeliyor, tabloluyor ve açıklıyor. Kitaplarda çeşitli ırklar tarafından amaçlar için tasarlanmış hazır mechler olduğu gibi, kendi mechlerini yapmak isteyen hevesli oyun yöneticileri için çok detaylı hazırlama kuralları da mevcut. Oyunun mechlere yaklaşımı olabildiğince gerçekçi. İnsansı savaş makinaları çoğunlukta olsa da sistem içinde uçak, tank, personel taşıyıcı gibi her türlü savaş aracı var ve mech diye adlandırılıyorlar. Cüceler ve insanlar buhar motorlu mechler, elfler büyüyle canlandırılmış ağaç mechler, gnomlar kurmalı mechler, orklar köle gücüyle çalışan mechler ve bazı güçlü büyü kullanıcıları zombi mechler kullanıyor. Başka mechleri bordalamak, daha küçük mechleri çalmak, Ay canavarlarıyla savaşmak, şehir taşımak, menzilli silah ve okçu platformu gibi görevleri yerine getiren mechler var.