Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Dragonmech
Dragonmech buhar güçleri isimli yeni “büyü” sistemi getiriyor. Buhar gücü kavramı genel olarak birbirlerine eklenerek daha büyük makinalar oluşturan küçük buhar makinalarını kapsıyor. Buhar güçleri kullanabilen sınıflar seviye atladıkça sürekli olarak aktif kalabilen buhar gücü sayıları arttığından daha karışık veya daha çok makina kullanabiliyorlar. Şu anda yaklaşık her türlü klasik büyü etkisini taklit edecek buhar gücü birleşimleri var ve her gün buhar güçleri yenileriyle değiştirilebiliyor. Daha güçlü ya da daha komplike büyü etkileri doğal olarak daha çok buhar gücüyle yapılabiliyor. Doğru buhar güçlerini birleştirerek alev savar, power armor, servo hardness ve mekanik robotlar yapmak mümkün. Tamamen teknolojik görünseler de bazıları mantık ötesi işler yapabiliyor.
Dragonmech’le gelen yeni sınıflar ve prestij sınıflar, hem gelişen teknoloji sonucu ortaya çıkan bilim ve mühendisliğe odaklanan sınıfları, hem de daha önce benzeri görülmemiş bir yaşam alanı olarak günlük hayatta yerini alan dev mechlere uyum sağlamış sınıfların yeni hallerini kapsıyor. Yeni sınıfların tasarımları ve yeni mekanikleri üzerine çok uğraşılmış; wizard, rogue ve ranger sınıfları da mechlerle yaşama olabildiğince uydurulmuş.
Mech savaş mekanikleri normal savaş mekanikleriyle aynı mantıkta, ama doğal olarak biraz değişik. Belirgin değişimlere rağmen her savaş mekaniğinin bir mecha karşılığı mevcut. Aynı şekilde hem devasa mech silahlarının aşırı yüksek hasarları, hem de mechlerin çok düşük zırh değerleri, mechlerin hardness değeri ve karakterlerin mech silahları kullanırken saldırı zarına aldığı eksilere rağmen mech savaşlarını hızlı tutuyor, öyle ki ortalama mech savaşı, ortalama yer savaşının yarı zamanında bitiyor. Dragonmech’in dayanağı çoğunluğun sevse de sevmese de alışık olduğu ve az çok bildiği bir kural temeline dayanmış olması. Trip, bullrush, disarm gibi hareketler yer savaşında nasıl işliyorsa mech savaşında da öyle işliyor.
Dragonmech’in mech savaşı, doğası gereği oyuncuların kişisel yaratıcılıklarını kullanmalarını engelliyor. Sistem tek bir karakterin dikkatinin bir mechi ya yürütmeye yada bir silahını kullanmaya yeteceğini varsayıyor, dolayısıyla çok silahlı mechlerin etkili kontrolü için bir macera grubunun birlikte çalışması gerekiyor. Savaş mekanikleri hem aracın hem de kullancıların statlarına bağlı olduğu için savaş sıraları ve hareket önceliği karışabiliyor. Oyuncuların mech içinde tek bir işe atanmış olmaları ve bazı istisnalar dışında başka bişey yapamamaları, bazı oyuncuların savaşın ortasında oyundan kopmasına sebep olabiliyor. Oyuncuların en heyecanlı olması gereken yerde oyundan kopmasını engellemek de DM’e fazladan yaratıcılık yükü olarak dönüyor. Çatışmaların kısalığı genelde bu duruma izin vermese de, çatışmalar istek dışı uzadıkça sıkıntı belirginleşiyor. Normal d20 için de geçerli olan bu durum, Dragonmech’de çok daha sıkıntılı olabiliyor.
Buhar gücü tasvirleri ve kuralları yaratıcılığa yer bırakmak için özellikle belirsiz ve gevşek bırakılmış. Tasarım ekibi de bunu inkar etmiyor . Ama bu durumun kasıtlı olması bazı kişilerin hoşuna gitmeyeceği anlamına gelmiyor. Kuralları sıkı yorumlamayı seven bir oyun grubu buhar gücü kavramını çok zor benimseyecektir. Aslında bu durumun gayet akla yatan bir sebebi var, o da büyüyle aşılanmış, evrenin temel kanunlarının bükülebildiği bir dünyada mühendisliğin de bizim bildiğimiz mühendislik kadar katı olmak zorunda olmaması. Her buhar gücü belirli bir makinadan çok, az çok birbirine yakın işler yapan belli bir grup makinayı tasvir ediyor.
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | Joseph Goodman |
Yayıncı Kuruluş: | Sword & Sorcery Studios |
Sistem: | d20 OGL |
Çıkış Tarihi: | 2004 |
Tür: | Kıyamet Sonrası, Mecha, Steampunk |