Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Dread
Tasarımcılar 35 ila 55 kez blok çekildikten sonra kulenin yıkılacağını iddia ediyorlar. Çekilen blok sayısını takip etmek size yardımcı olabilir. Oyunun başında oyuncular rahat rahat blok çekerken, oyun ilerledikçe blok çekmek istemeyeceklerdir. Bazı oyuncular ise risk almayıp arka planda kalmayı tercih edebilir. Bu yüzden blok çektirirken çekilen bloğun büyük bir avantaj sağladığını, çekilmemesi durumunda da başlarının daha büyük belaya girebileceğini ve daha fazla blok çekmelerinin gerekebileceğini vurgulayın. Sözünüzün arkasında durmayı unutmayın; çekilen ve çekilmeyen bloklar hikayeyi etkilesin. Tabi her zaman zorla blok çektirebilirsiniz. Örneğin, en olmadık zamanda paniğe kapılmamak için veya birden üstlerine atlayan yaratıktan son anda kaçmak için blok çekebilirler.
Peki daha oyunun başlarında kule yıkılırsa ne olacak? İlk çözüm, oyuncunun kaderine razı olması. En azından ilk ölen karakter olarak diğerlerine başlarının belada olduğunu göstermiş olur. Daha sonra oyuncuya çeşitli NPC’lerin kontrolünü vererek oyunu daha interaktif bir hale getirebilirsiniz. İkinci çözüm, oyuncun başka bir karakter yaratıp onla devam etmesi. Oyuncu erken gelen sakarlığının kurbanı olmamış olur, ama diğer oyunculara kulenin o kadar da tehlikeli olmadığı mesajını verirsiniz. Son çözüm ise karakterin oyundan çıkışını ertelemek. Oyuncu oyunda kalır ama artık kuleden blok çekmez. Oyundan çıkması kesindir, sadece ne zaman ve nasıl çıkacağı belli değildir. Sırf bu fikir üstünden kaç tane “Son Durak” filmi çıktı.
Senaryo
Dread senaryosu yazmak oldukça kolay. İşin içinde anketten ve Jenga kulesinden başka bir şey olmadığından bütün dikkatinizi senaryoya veriyorsunuz. Senaryo yazarken tek kısıtlamanız var: Karakterler sürekli tehlike altında olmalı! Geri kalan her şey size bağlı. Şahsen daha elastik senaryolar yazmanızı tavsiye ederim. Her ne kadar anketleri hazırlayan siz olsanız da oyuncular karakterlerini tahmin etmediğiniz noktalara çekebilir. Buna oyuncuların her zamanki yaratıcılığını ve kulenin azizliğini eklersek… İşiniz iş.
Dread tek atımlık oyunlar için ideal. Ama başladınız mı bitirmeniz. Oyun yarım kalırsa “Tekrar toplanana kadar kule bu şekilde dursun!” diyecek haliniz yok. Devam ettiğinizde oyuna başlamadan önce blok çektirebilirsiniz ama atmosferi tekrar yakalar mısınız bilmiyorum. Bu kadar yüksek ölüm riski varken devamlı oyun çıkmayabilir. Aynı karakterle devam etmek yerine korku filmi serileri gibi tehlikeyi aynı tutup karakterleri değiştirebilirsiniz.
Sonuç olarak anlatım odaklı ve neredeyse kuralsız bir korku oyunu arıyorsanız Dread tam size göre. Jenga’yla oyun oynamayı saçma bulsanız bile en azından kural kitabını karıştırın. Kişilik anketinden ve kitabın neredeyse yarısını oluşturan genel geçer tavsiyelerden işinize yarayan bir şeyler mutlaka çıkacaktır.
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | Epidiah Ravachol |
Yayıncı Kuruluş: | The Impossible Dream |
Sistem: | Jenga |
Çıkış Tarihi: | 2005 |
Tür: | Korku |