Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Icons: Superpowered Roleplaying
Karakter Hazırlıkları
Karakter hazırlamanın her aşamasını iki altı yüzlü zar kullanarak tamamen rastlantısal olarak gerçekleştiriyoruz. Deneyimlerime dayanarak şunu yazabilirim ki; bence bu rastgele sistemiyle iki farklı profilde oyuncuya ulaşmanız daha kolay olacaktır. İlki sizle herhangi bir oyun oynamak isteyen, ancak iş süper kahraman teması düşünmeye gelince o noktada tıkanan oyuncular, diğeri ise convention gibi ortamlarda kullandığınız sistem konusunda bilgisi olmayan oyunculara karakter hazırlamanız gerekirken. Elbette oyun yöneticisi izin verirse tamamen kendiniz hayal ederek de karakter hazırlayabilirsiniz. Ama ilk aşamada önerilen bu değil. Sırasıyla Origin, Ability, Power ve Speciality’lerimizi belirliyoruz. Daha sonra karakterimizin arka plan hikayesini yazıyor ve Determination adı verilen karakterin tematik tanımını da ekliyoruz. Son olarak da oyun yöneticisinin onayından geçirerek karakterimizi oyuna hazır hale getirmiş oluyoruz.
Bu noktada biraz daha “Determination” sistemiyle ilgili kısaca bir şeyler eklemek istedim: Karakterinizin hikayesini derinleştiren bazı özellikleriniz ve baş belalarınız olmak durumunda. Oyun ilerledikçe de başınıza söz konusu özellikleriniz sayesinde gelen olaylar sonucu determination puanı kazanıyorsunuz. Bu puanları oyunun bazı kurallarının etrafından dolaşabilmek için harcayabiliyorsunuz. Determination sistemindeki amaç oyuna gerçek anlamda çizgi roman atmosferi sağlamak elbette. Aynı zamanda oyuncuların kritik sahnelerde kötü zar kurbanı olmalarını ve oyunun akışına hikaye anlatımı açısından müdahale edebilmelerini de sağlaması açısından oldukça güzel tasarlanmış.
Oyun Mekanikleri
Icons’ın savaş mekanikleri ise tahmin edebileceğiniz gibi gereksiz detaylardan kaçınan, basit bir oyun deneyimi sunmak için tasarlanmış. Örneğin; mesafeler “personal”, “close” benzeri kelimelerle adlandırılmış. Bununla birlikte oyuncuların dahil olduğu her aksiyonda zarları oyuncular atıyor. Bir düşman oyunculara saldırdığında bile düşmanın saldırısı bir zorluk derecesi olarak alınarak oyuncunun savunmak için bir test yapması isteniyor .
Unutmadan belirtmem gereken bir şey de; sistemin “Open Game License” olması. Kitabın arkasında yer alan sözleşme şartlarına uymak koşuluyla Icons’ın kural sistemi üstüne kurulmuş kendinize ait kitaplar yayınlayabiliyorsunuz. Bu sisteme “Icons Superpowered Compatible” adı veriliyor. Dolayısıyla bu sayede Icons için Steve Kenson’un yayınladığı orijinal yardımcı kitaplar yanında başka firmaların da yayınladığı bir kaç kitaba da ulaşmanız mümkün.
Ayrıca Kenson, son olarak 2013 Ocak ayında oldukça mütevazı (2.500$) bir kickstarter kampanyası düzenledi. Başarıyla sonuçlanan (8.441$) kampanya sonucunda Icons için yeni power kuralları içeren “Great Power” adlı bir kitap yayınladı. Umarım bu mini başarısı Kenson’un gelecekte düzenleyeceği crowd-funding kampanyalar sayesinde görsel kalitesi daha yüksek çalışmalarını raflarda görmemizi sağlar. Zira “Great Power” adlı yardımcı kitabın sayfa düzeni ve çizimleri ana kitaba göre birkaç gömlek üstün diyebiliriz.
Hızlı öğrenilen ve yine aynı hızla öğretilebilen basit bir süper kahraman sistemine özlem duyuyorsanız Icons’ı mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Özellikle Mutants & Masterminds gibi bir sistemi convention ortamlarında oynatmak gibi trajik denemeleriniz olmuşsa ne demek istediğimi daha iyi anlamış olabileceğinizi düşünüyor, son olarak da herkese bol spandeksli oyunlar diliyorum.
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | Steve Kenson, Gareth-Michael Skarka, Walt Chechanowski, Morgan Davie |
Yayıncı Kuruluş: | Adamant Entertainment |
Sistem: | Kendine Özgü |
Çıkış Tarihi: | 2010 |
Tür: | Süper Kahraman |