Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Scion
Karakter Yaratımı ve Gelişimi
Sistem klasik Storytelling sistemi (d10) olsa da, Scion ile birlikte gelen oldukça ciddi değişiklikler mevcut diyebilirim. Karakter kağıdına baktığınızda göreceğiniz şey, klasik bir d10 karakter kağıdı gibi gelse de, karakterinizin derinlerine doğru inmeye başladığınızda Tartarus’un labirentlerine henüz oyuna başlamadan girdiğinizi hissediyorsunuz.
Epic Attributes, Knacks, Boons, Birthrights derken biraz kafalar karışsa da, keyfine birkaç karakter oluşturduktan sonra alışıyorsunuz diyebilirim. Öncelikli olarak, Epic Attributes’tan bahsedeyim, zira en kolay bu. Tanrı kanı taşıdığınızdan mütevellit, artık normal bir insanın sahip olduğundan daha fazla güce sahipsiniz. Gerek fiziksel, gerek mental ya da sosyal. Epic Attribute’lar sizlere attığınız checklerde, otomatik 1 success getiriyor.
Sahip olduğunuz Epic Attribute sayısı kadar da, Knack öğrenme şansınız oluyor. Knacks özünde kahramanı, kahraman yapan şey bana göre. Örneğin; Epic Strength sahibi bir kahramansanız ve Holy Rampage Knack’ini seçtiyseniz kırılması oldukça zor nesneleri kolaylıkla parçalayabiliyor ya da Epic Appearance sahibi bir kahramansanız ve Center of Attention Knack’ini seçtiyseniz herkesin gözünü üzerinize kolaylıkla çekip, ortamda söz sahibi olabiliyorsunuz.
Boons ve Birthrigt’lara gelirsek; bunlar biraz daha özel şeyler. Yani, özelden kastım size özel olduğu kadar Pantheon’lara özel şeyler de aynı zamanda. Belirli bir Purview’a (Buna ebeveynlerinizin sağladığı ilahi güç diyebiliriz kısaca) sahip olmak için, belirli bir Pantheon’dan olma şartı olabiliyor ya da tüm Pantheon’lara açık olan Boonlar da mevcut. Örneğin; Animal Boon’u, eğer ki Pantheon’unuzda avcı ya da hayvanlarla iletişim kurma üzerine yoğunlaşan bir tanrı/tanrıça mevcutsa seçebileceğiniz, yine hayvanları kontrol etmeye yarayan “genel” boonlar arasında. Vampire’da var olan Disipline mantığına yakın özellikler diyebiliriz. Jotunblut (Aesir), Heku (Mısır), Itztlı (Aztek), Tsukumo-Gami (Japon), Arete (Yunan), Cheval (Loa) gibi Pantheon spesifik Boonlar da mevcut. İşte, Pantheon seçiminin önemini gösteren bir başka nokta…
Gel gelelim, işin en güzel ve kozmetik kısmı olan Birthright’lara… Siz bir Tanrı/Tanrıça’nın çocuğusunuz ve bu ebeveynlerinizden gelen “Doğum Hakkı” diye tabir ettiğimiz haklarınız mevcut. Bunlar bir silah (Artifact) da olabilir, sizin tehlikelere karşı koruyan bir ruh (Guide) ya da emrinizde savaşmak için size verilmiş canavarımsı bir yaratık (Creature) da… Yine Pantheon’lara özgü Birthright’lar var ve size Thor tarafından verilmiş, her ateşlediğinizde yıldırım fırlatan .45’lik magnum revolver’dan tutun da, size karışanın canını yakacak türden dev bir akrep de… Seçim size kalmış…
Savaş!
Scion’ı diğer sistemlerden ayıran bir başka önemli özellikse, klasik dövüş (combat) mantığını, her ne kadar modern epik fantazi bile olsa, bir kenara bırakan gerçekçi savaş mantığı diyebilirim. Her daim, oyuncuları sırası gelene kadar sıkıntıdan bayıltan, rakibi beklerken bir yandan telefondan Clash of the Clans oynatan İnsiyatif derdine artık son! Zira, artık masanızın bir kenarından zarların yanında duran bir Battlewheel’iniz var.
Battlewheel’in olayı nedir derseniz, şöyle özetleyeyim; Her kahramanın yaptığı hareketlerin bir bedeli vardır. Eğer düşmanın doğru hamleyi yapmasını beklemek ve zamanında harekete geçmek istiyorsanız, turunuzu heba etmenize gerek yok. Ya da gerçekten zor bir hamle gerçekleştirdikten sonra hiçbir şey olmamış gibi savaşmaya devam etmek arkadaşlarınıza artık haksızlık olmayacak…
Sistemin kullanımı zor gibi görünse de (ki ilk başlayanlar için bir hayli zor olduğunu söylemem gerek aslında), alıştıkça daha gerçekçi dövüşler yaşadığınızı birebir hissettiren bir sistem Battlewheel. Bir pizza diliminden farksız olarak, 6 ya da 8 parçaya bölünmüş olan çarkın üzerine yerleştirdiğiniz karakterleriniz, sahip oldukları “Speed” leri kadar yaptıkları hareketlerle çark üzerinde bir devinim gerçekleştiriyorlar. Örneğin; ateşlediğiniz silahın hız değeri 4 ise, çark üzerinde 4 dilim hareket ediyorsunuz. Eğer rakibiniz ya da takım arkadaşınız 2 hız birimlik hareket gerçekleştirdiğinde çarkta sizden yine insiyatif olarak önde olacak ve çarkta sizi geçene kadar bir hareket daha yapma fırsatı bulacak. İşte sistemi daha realistik kılan nokta burada. Artık hızlı ama güçsüz, Speedster diye tanımlayacağımız karakterleri Bulky tiplere yem etmeyeceğimiz anlamına geliyor ve Sezarın hakkını Sezara teslim ediyoruz demek oluyor.
Netice
Scion, kaynak sıkıntısı çekmeyeceğiniz türden, bolca zar atıp keyifle adam döverken, bir diğer yandan kahraman tribini hakkını vererek yaşayacağınız bir RYO. Sistemi başlangıç seviyesindeki oyuncular için zor olsa da, alışıldığı takdirde kolaylıkla uygulanabilir türden gerçekçi bir oynanış deneyimi sunuyor diyebilirim. Bir sonraki yazımda Scion için ilham kaynağı olabilecek eserleri, Rol Yapma Oyunlarınıza İlham Olabilecek Eserler yazı dizimizde bulabilirsiniz. Eklemek ya da düzeltmek istedikleriniz olursa, yorumlarda buluşalım!
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | John Chambers |
Yayıncı Kuruluş: | White Wolf Publishing |
Sistem: | Storytelling |
Çıkış Tarihi: | 2007 |
Tür: | Modern Fantezi |