Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Shadows of Esteren
Büyü
Oyunda büyü var, ama dünyanın az büyülü olduğu öngörüldüğü için büyü yapmak zor tutulmuş. Rün büyüsü ve mucize büyüsü olmak üzere iki uyumsuz büyü çeşidi var. Saga kurallarında olduğu gibi büyücü büyü yapma niyetini belirttiğinde büyüsü için tablodan bir ölçek seçer. Büyünün etkisi de, icra zorluğu da, savunma zorluğu da bu ölçeğe göre belirlenir.
Rün büyüsü için yedi ana rün ve onların sayısız alt rünü tanımlanmıştır. Her alt rün bir büyüyü temsil eder. Rün büyüsü kullanan karakterin kullanabildiği büyüler yanında gezdirdiği büyü taşlarıyla temsil edilir. Rün büyüsü için doğanın istikrarını muhafaza etme amacı üzerine kurulu bir etik tanımlanmış, ve bu etiğe uymayan büyü kullanıcılarının varlığına işaret edilmiş. Varken yok olmayan, yoktan var olmayan bir büyü enerjisi tanımlanmış ve büyünün gücü ile doğru orantılı olarak bu enerjiden belli noktada toplanması gerektiği belirtilmiş, aynı zamanda büyü kullanıcısının vücudundaki enerjinin kullanımı ile büyünün daha yorucu ama daha başarılı olması seçeneği verilmiş.
Mucize büyüleri ilk peygamberin 12 tarihi mucizesidir. Her tarihi mucize değişik ölçeklerde tekrarlanabilecek şekilde tanımlanmış. Her tapınak tarikatının her mucizeye erişimi var, ama sadece kendi tarikatının uzmanlaştığı 6 mucizeyi tam güçle kullanabiliyorlar. Mucize büyüsü için tapınağın ve tek tanrı dininin kurallarına ve sünnetine uymak şart. “Sevap point” benzeri bir sistem ile karakterin tanrıya yakınlığı ölçülüyor ve mucizeler için dua edilirken bu sevap pointler harcanıyor. Günlük dua etmek, günah işleyince cefa çekmek, gavurları dine çağırmak gibi aktivitelerle sevap point kazanmak mümkün.
Magience, doğanın metodik ve nesnel bir şekilde incelenmesi, bulguların akıl süzgecinden geçirilip deneye tabii tutulmasıdır. Biz buna kısaca bilimsel metod diyoruz. Tabi istemeyen oyuncuların bununla cebelleşmesine gerek yok. Doğal malzemeleri rafine ederek flux isimli “sıvı büyü”den üretip bunu çeşitli aletlerine yakıt olarak kullanabildiklerini bilmeleri yeterli. Tabi diğer iki büyü cinsinin aksine magience doğanın dengesini bozuyor. (Bir ironi ifadesi ve adeta bir sosyal mesaj olarak; en yoğun enerji fosil yakıtlardan çıkıyor.) Flux yakıtı d20 sistemlerinde büyülü eşya olarak gördüğümüz türlü ekipmanın işletilmesinde kullanılıyor. Bunların büyüye göre çok önemli bir farkı ruhlarla veya tek tanrı ile şaplak/parmak ilişkisi gerektirmemeleri. Çoluk çocuk bile tek düğmeye basarak flux çakmağı kullanabilir. Büyüyü beceremeyince çok ağır bedeller ödeyen büyücülerin aksine, teknik ekipman kullanan halk en fazla bozuk aleti çöpe atıyor (Flux üretimi çok tehlikeli ve patlayıcı bir iş, ama flux fiyatlarına etkisi dışında halkı pek etkilemez. Magientistler düşünsün).
Tüm Bunlar Kafayı Yedirir mi?
Ve bütün bunların yanında burada özetlememe izin vermeyecek kadar detaylı, anlık tepkilerden uzun vadeli davranış bozukluklarına kadar her türlü mevzuyu kapsayan bir Sanity sistemi var. Çoğu aşırı düz hayatlar yaşayan karakterlerin dünyanın türlü pisliği ile yüz göz oldukça akıl sağlığını kaybetmesi oyunda çok önemli bir yer tutuyor.
Künye | |
---|---|
Tasarımcı: | Nelyhann, Aldo Pappacoda |
Yayıncı Kuruluş: | Agate RPG |
Sistem: | d20 of Darkness + Sanity sistem |
Çıkış Tarihi: | 2012 |
Tür: | Fantastik Kurgu |