Savage Worlds Sistemiyle, Fallout Rol Yapma Oyunu Oynatmak
Fallout denen bilgisayar oyunu, hepimizi uzun bir dönem esir aldı. Fallout 1, 2 ve Tactics kendine bağlı bir kitle oluşturmuş RPG severler için yeni bir soluk olmuştu. Yok olmuş bir dünya, yeraltında gizlenen insanoğlu ve yeryüzündeki yeni dünya düzeni bizi kendine çekiyordu.
Yeni Fallout, ilk başta bolca eleştirilmesine rağmen, ardından çıkan Las Vegas paketiyle beraber bu first person look tarzına yavaş yavaş alışmıştık. Las Vegas paketini oynarken aklımda bir fikir beliriverdi: Bu oyunu masa üstünde oynamalıydım!
Bu evren için birebir olarak yapılmış herhangi bir resmi RPG oyunu yoktu. Ama Savage Worlds denilen bir sistem vardı ki, bu oyun için biçilmiş kaftandı! Bundan birkaç sene evvel Kickstarter üzerinde bir bilgisayar programına destek verdim. Bu program da verilen desteği boşa çıkarmadı. Wild Card Creator.
Wild card creator ile Savage Worlds için NPC’ler yapabiliyor, karakter kağıtları yapabiliyor ama bunlardan daha en önemlisi, kendinize has bir dünya için tasarım yapabiliyordunuz. “İşte” dedim, “bu fırsat kaçmaz!”
Bu programı da kullanarak kendimce “Savaged Fallout” tasarladım. Size de olası başka dünyalar için ışık tutması amacıyla anlatmaya başlıyorum.
Bildiğiniz gibi (ya da yazıdan sonra araştırıp öğrenebileceğiniz gibi) Savage Worlds, basit, kolay öğrenilir ve hızlıca uygulanabilir bir oyundur. Misal “Shooting” gibi kabiliyetler zarla 1d8 gibi ifade edilir ve ilgili kabiliyete karşılık zar atılır. Gelen sonuç bir değerle karşılaştırılır. Başarı ya da başarısızlık belirlenir.
Normalde Savage Worlds’te kullanılan yeteneklerin adı değiştirilerek çok kolayca Fallout temasına yedirililebiliyor. “Shooting” yeteneğine Fallout için yeni Las Vegas oyununa göre “Guns” diyebileceğimiz gibi, oyun detayını arttırarak eski sistemden de ilham alarak, “Small Guns” , “Big Guns” ve “Energy Weapons” başlıklarında da yer verebiliriz.
“Fighting” Savage Worlds yeteneği için Fallout’da iki yetenek mevcut: “Unarmed” ve “Melee”. Bu kısımda değişiklik yapmayı mantıklı bulmuyorum. “Fighting” adı altında kullanmak daha yararlı, çünkü “Fighting” değeri, “Parry” değeri üzerinde etkili. Ama isterseniz “Unarmed” ve “Melee” diye yine bölüp, bunlardan yüksek ya da o an kullanımda olan yeteneği “Parry” belirleyici olarak kullanabilirsiniz.
“Healing” için “First Aid” ve “Doctor” yetenekleri mevcut. Benim tavsiyem, burada sadece “First Aid” yada “Medicine” kullanmanız. “Medicine” kullanacaksanız olası bir “Science” yeteneği bir miktar denge kaybedebilir. Ben “Medicine” kullanıyorum.
“Repair” skill, aynı kalmalı. Gayet konseptimize hem isim hem de kullanım alanı olarak uygun.
“Intimidate”, “Persuasion” ve “Taunt” skileri size verilen Savage Worlds skilleri. Üçü de konseptimize uygun. Ama bildiğimiz gibi Fallout ta “Speech” ve “Barter” nitelikleri mevcut. Bu kısım biraz keyfe keder. Ama benim tavsiyem, dengeyi bozmamak açısından bu kabiliyetleri minimumda tutmakta fayda var. İki farklı yöntem uygulayabilirsiniz. Wastelands 2’den ilham alarak, “Smart Ass”, “Bad Ass”, “Kiss Ass” yapılabilir. Ama Fallout temasını korumak istiyorsak, “Barter” (yeni yetenek), “Speech” (persuasion), “intimidate” (taunt ve intimidate) kullanmayı ben daha uygun buldum.
“Throwing” hem Fallout, hem de Savage Worlds’de karşımıza çıkıyor. Savage Worlds, “Climbing , “Swimming”, “Throwing” gibi farklı yetenekler kullanıyor. Fallout ise sonuçta bir bilgisayar oyunu ve bu tarz fiziksel nitelikler için başka bir yöntem aranmalı. Ben bu kısmı buradaki her niteliği “Athletics” başlığı altında toplayıp strength e bağlamakta buldum. Sonuçta sistem D&D değil ve böyle bir dünyada kullanım alanı da düşünülmeli. Eğer Fallout için yaratacığınız dünya, basitçe fazlaca atletiklik gerektiriyorsa, yanına 2. ya da 3. bir ilave yapılabilir. Misal; Waterworld tarzı bir dünya üzerinde oyun oynayacaksınız “Swimming”, “Athletics”den farklı olarak oyunda yer almalı.