Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak #1 Orc

Temelde düşmanlarının arasına büyük bir hız ve güç ile girip, düşmanlarının saflarını dağıtmaya çalışırlar. Daha büyük ya da daha güçlü düşmanlar ilgilerini çeker ve zırhlı olmayan düşmanlar, her zaman ilk hedefleri değildir. Orc düşüncesine göre zırhsız, silahsız karakterler çok büyük tehdit oluşturmazlar. Bir büyücü ateş toplarını atmaya başlamazsa ya da bir hırsız bir kaç orcu birden öldürmezse, ilgileri grubun savaşçıları üzerinde olur. Büyüye karşı çok fazla korku beslemeseler de, kuvvetli büyüleri gördüklerinde (orc düşüncesine göre kuvvetli büyüler, aynı anda pek çok orcu öldürebilen büyülerdir) kaçma eğiliminde olabilirler.

Taktik basit, ortadan bodozlama dalıyoruz arkadaşlar.

Taktik basit, ortadan bodozlama dalıyoruz arkadaşlar.

Savaşı Kazanma ya da Kaybetme Durumları

Orclar genellikle bir amaç doğrultusunda saldırırlar. Bu amaca ulaştıklarında ya da yeterli avantajı elde ettiklerinde kaçan düşmanı kovalamazlar. Yine de, nadiren de olsa istisnalar olabilir (düşmanları elf ise, özel olarak bu düşmanlara karşı intikam gibi farklı tutumları varsa).

Aynı şekilde çok kayıp verdiklerinde, herhangi bir emri beklemeden bireyler olarak dağılmaya yatkındırlar, zira orcların hemen hemen hepsi aldıkları emirleri yerine getirmekten çok kendi hayatlarını kurtarmayı daha çok ön planda görürler. Orclara yeterli kayıplar verdirmek, lideri öldürmek ya da teslim olmaya zorlamak grubun dağılması için gerekli koşulları oluşturur.

Orcları Tanımlayan Özellikler

  • Fiziksel kuvvet ya da güç sahibi olmak (bu güç büyü gücü ya da başka konulardaki üstün gelen bir güç de olabilir).
  • Vahşilik.
  • Gruumsh’un yönlendirdiği kültürel yapı (Dünya’nın tamamı orclara aittir, diğer ırklar sahip olduklarını orclardan çalmışlardır diye başlayan dogmaları).
  • Büyük silahlar, hafif/orta zırhlar.
  • Savaşa doğrudan ellerindeki her şey ile girme, gerektiğinde acıyı göz ardı etme.

orc3

Orcların Seçtiği Sınıflar

Yukarıdaki özelliklere göre, orcların fiziksel sınıfları, büyü kullanıcılarına tercih ettiklerini görürüz. En çok görülen sınıflar şunlardır;

  • Barbarian – Path of Berserker ağırlıklı, daha az sayıda Totem Warrior (bir kısmı cleric multi-class).
  • Cleric – War Domain
  • Fighter – Champion ya da Battle Master

Çok sık görülmese de, bu sınıf seçimleri de orclara (Npc ya da oyuncular için) uygun olabilir.

  • Bard – College of Valor.
  • Sorcerer – Draconic.
  • Warlock – Fiend Patron tercihen Blade Pact.

Oynanabilir Versiyon

Şu an DM’s Guide’da verildiği haliyle  şu şekilde kullanılabilir;

  • Str +2
  • Int -2
  • Darkvision 60 ft.
  • Agressive: Orclar, gördükleri bir düşmana karşı bonus action olarak, kendi hızlarında ekstradan hareket edebilirler.

Normalde ırklarda – penaltılar olmuyor (Elf, cüce, insan vs.. bunlarda hiç penaltı yok). Vahşi Irkların penaltılarını eksiltmek gerekebilir. Ayrıca Monsters Manual’deki orclarda aşağıdaki bonuslar da var. Opsiyonel olarak penaltısını silerek aşağıdakileri ekleyebilirsiniz;

  • Profiency – Intimidiate skill
  • Con +2

Ekstralar

Orc oynuyor ya da oynatıyorsanız, yani sınıf seçildiyse şu featler; orc yapısına ve seçtikleri sınıflara mükemmel bir şekilde uyabilir:

  • Athlete
  • Charger
  • Durable
  • Great Weapon Master
  • Savage Attacker
  • Tough
  • War Caster

Ayrıca hangi sınıf seçilirse seçilsin, yüksek fiziksel değerler ve eğer karakterin temasını bozmuyorsa barbarian ya da fighter ile multi-class versiyonları iyi gidecektir. Oynadığınız ya da oynattığınız orc karakterin, gerektiğinde bir kaç kişi ile fiziksel mücadele edebilir olması, kendi halkı içinde her zaman gerekli saygıyı görmesini sağlar.

Bu yazı, "Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar