Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak #2 Goblin

Örnek Goblin Encounteri

  • Dövüşçü ya da büyü kullanıcısı sınıflı bir lider.
  • Ya da alternatif olarak goblin olmayan bir başka lider (dev, ogre vs. gibi).
  • Kalabalık, menzilli ve yakın dövüş silahları taşıyan takipçileri.

goblin3

Taktik

Yukarıda da söylediğimiz gibi goblinler, büyük bir sayısal üstünlüğe ve mümkünse taktik avantaja sahip değillerse, saldırmayabilirler. Bu taktik avantaj gizlilik, yüksek bir yerden saldırma ya da diğer ırkların, kendilerini izleyemeyeceği dar tüneller civarında olabilir.

Genellikle savaşa menzilli silahlarla başlarlar ve çok gerekmedikçe, özellikle de düşmanları büyük ya da zırhlılarsa, yakın dövüşe girmezler. Girdiklerinde de kalabalık bir şekilde, düşmanların etrafını kuşatırlar. Buna rağmen çok hızlı bir şekilde kaçabilir ya da tekrardan saklanacak bir yer bulabilirler (ırksal özellikleridir, aşağıda açıklamasını bulabilirsiniz).

Savaşı Kazanma ya da Kaybetme Durumları

Goblinlerin korkaklık olarak nitelendirilebilecek hayatta kalma içgüdülerinden bahsetmiştik. Sayısal üstünlüğü kaybettiklerinde, düşmanlarından korktuklarında (kolay hasar görmeyen zırhlı bir savaşçı, iyi kılıç kullanan bir korucu, ışıltılı büyüler yapan bir diğer karakter gibi) çok kolay bir şekilde dağılabilir. Gruptaki lider ne kadar güçsüz olursa, o kadar kolay dağılırlar. Ancak en güçlü varlıkları bile izliyor olsalar, yine de üstünlüğü kaybettikleri anda kaçmaya ya da teslim olmaya meyillidirler.

Kaçan düşmanı çok büyük bir çıkarları yoksa kovalamazlar, ancak goblinler için kaçan düşman demek güçsüz demektir ve genellikle bu ilgilerini çeker. Yendikleri düşmanlarını hızlı bir şekilde soyarlar ve hızlıca geldikleri yere geri dönerler.

Goblinleri Tanımlayan Özellikler

  • Çeviklik
  • Kısa olmalarına rağmen hızlı koşucu olmak
  • Saklanma ve avantajlı saldırılar
  • Kaçacak yollar bulundurma
  • Sayısal üstünlük
  • Şaman ve daha iri olan liderlerin (ya da büyük olan başka ırkların) yönettiği kültürel yapı

goblin4

Goblinlerin Seçtiği Sınıflar

Hem ırksal hem de kültürel yatkınlıklarından dolayı, en çok seçilen sınıf rogue olarak ortaya çıkar.

Rogue – En çok Thief Archetype seçilir, Assassin Archetype görülme oranı da yüksektir. Arcane Trickster çok daha az bulunur.

Bunun kadar çok görülmese de en çok tercih edebilecekleri sınıflar ise şunlar olabilir ;
Cleric – Trickery Domain
Fighter – Champion ya da Battle Master (menzilli silah tercihleri ile)
Sorcerer – Wild Magic
Warlock – Fiend Patron / Chain Pact

Oynanabilir Versiyon

Şu an Monsters Manuel’den çıkartabildiğimiz kadarıyla şu şekilde kullanılabilir;
+2 Dex
+1 Con
Profiency – Stealth skill
Bonus – Stealth skill +2
Darkvision 60 ft
Nimble Escape: Her turnde, disengage ya da hide’ı bonus action olarak yapmayı deneyebilirler.

(DM’s Guide’da oynanabilir goblin istatistiklerinde -2 Str, +2 Dex görünüyor. Ancak diğer yazılarda da söylediğimiz gibi diğer oynanabilir ırklarda – olmadığı için, yukarıdakine daha yakın halini tercih edebilirsiniz)

Ekstralar

Az gelişmiş tüm ırklarda belirttiğimiz gibi, hangi sınıf seçilirse seçilsin kendi hayatını kurtaracak gerekli skillere sahip olması için, goblin npc ve oyuncuların bir kaç level rogue almaları temalarını ve rollerini tamamlayacaktır. Uygun featler ise:

  • Crossbow Expert
  • Defensive Duelist
  • Dungeon Delver
  • Durable
  • Lucky
  • Mobile
  • Sharpshooter
  • Skulker
Bu yazı, "Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar