Kahramangiller

Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak #3 Hobgoblin

Goblinlerden de bugbearlardan da temel yapı olarak çok daha farklıdırlar. Öncelikle hobgoblinler, goblinlerdeki sinsilik ya da mağara/kabile yaşamından farklı bir yapıdadırlar.

Hobgoblinler tamamen kendilerini savaşa adamış bir ırktır. Kendi yaptıkları ya da ele geçirdikleri kalelerde yaşamayı tercih ederler. Kalın zırhları, kalkanları severler ve ele geçirebildikleri kadarını kullanırlar. Bu sırada; kendileri de bunları üretmeye devam ederler. Kuşatma silahları ve taktiklerinden de hoşlanırlar. Sıklıkla esir alıp, köleleri bu tür ağır işlerde çalıştırırlar. Yönelim olarak genellikle kötü ve lawful eğilimdedirler. Diğer ırklardan sadece iyi savaşanlara çok az saygı gösterirler ve genel olarak başka ırkları kendilerinden aşağı görürler.

Bu sebeple bakıldığında, goblinsoylarının komutanları sayılırlar. Karakter olarak diğerleri kadar çekingen olmayıp, baskın ve zorba olabilirler. Anlaşabildikleri durumlarda diğer ırklarla (geçici de olsa) anlaşmalar yaparlar. Kısacası; diğerlerinin aksine hobgoblin kültürünün temelinde, hayatta kalmak ve saklanmak değil, savaşmak ve ele geçirmek vardır. Wizards’ın hobgoblinler için verdiği örnekle: “mafya yada yakuza mantığındaki Sparta’lılar” olarak düşünebilirsiniz.

rsz_hobgoblins

Savaşa giderken saldırı ve savunma taktikleri yaparlar, kalkanlardan oluşan formasyonlar kurarlar, arkalarından okçular gelir. Binek kullanan düşmanlar için, mızrakçılar bulunur ve çoğu olası duruma karşı stratejileri bulunur.

Bu yüzden diğer goblinsoylarının aksine, en büyükleri değil, en akıllı ve karizmatik olan savaşçıları lider olur. Ayrıca; sadece tek bir lider değil, hiyerarşik şekilde onun altındaki yüzbaşılar, teğmenler ve benzeri başka subaylar ya da yetkililer olur. Diğer goblinsoyları gibi doğal çeviklikleri yoktur yada varsa da, ağır zırhlar giymek için bunu feda ederler. Ancak dayanıklı ve güçlü olabilirler. Charisma değerleri de sıklıkla yüksek olur. Güçlü büyücüler yada efsanevi komutanlar için çalışabilirler. Fiziksel olarak ise insan büyüklüğündedirler.

Ayrıca çoğu vahşi ırk gibi, çeşitli yaratıkları eğitip binek ya da av (bazen de savaş) hayvanı olarak kullanırlar. Ancak lawful oldukları için, daha sabırlı bir şekilde daha iyi hayvan eğiticisi olabilirler.

Hobgoblinlerde Din

Diğer goblinsoyları gibi Maglubiyet, hobgoblin dininin önemli bir parçasıdır. Ayrıca savaş ve otorite tanrıları olan Namog-Gaeya’da hobgoblinler için özeldir. Bir diğer önemli tanrı da, Bargrivyek isimli yaşam alanları ve iş birliği tanrısıdır. Bu tanrının inancına göre goblinsoylarının birbirlerine karşı savaşması yasaktır ve birleşip diğer düşmanlarını (özellikle orklar) ezmelidirler.

Bu yazı, "Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar