Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak #5 Gnoll

Summoner, grubu izlemez ve güvenli mesafede kalmaya, mümkünse oradan saldırmaya devam eder. Herhangi bir zayıflık gösteren düşman grupları üzerine daha çok savaşçı saldırır. Gnoller için savaş, kan dökme ve tatmin aracıdır, bu yüzden düşmanlarından daha ufak, daha ağır ya da güçsüz görünenleri öncelikli olarak tercih ederler. Ancak bu, zırhlı savaşçı ya da güçlü büyüler yapanlara saldırmayacakları anlamına da gelmez.

gnolls3

Savaşı Kazanma ya da Kaybetme Durumları

Yakın duran ve çözülmeyen gruplarla karşılaştıklarında ısrarcı olmayabilirler. Düşmanları dağılır ve kaçmaya başlarsa mutlaka sırtlanlarla beraber kovalamaya başlarlar ve savaşı orada kesmezler. Gnollerle savaşı bitirmenin yolu kazanmak ya da ölmektir. Çok çok nadir bir şekilde esir alırlar, bunu yaptıklarında da amaç kurban etmek ya da işkence ederek eğlenmektir.

Ayrıca hayatlarının tehlikeye girdiğinden emin oldukları son ana kadar saldırır, savaşır ve kan dökerler. Sayısal üstünlüklerini belirgin bir şekilde yitirmedikçe ya da bireysel olarak büyük bir tehlikeye girmedikçe kaçmazlar. Yendikleri düşmanları ise yağmalayıp ortada bırakmaz, bir şekilde yere düştüyseniz, savaş biter bitmez (bazen de hemen) düşmanlarını yemeye başlarlar. Eğer ki karınları tok olsa bile, yerdeki düşmanını öldürmek ya da acı vermek için bunu yapabilirler. Bu yüzden gnoller ile olan savaşta, yerde uzun süreler yatıp sonradan iyileştirilmeyi beklemek hayal olabilir.

 Gnolleri Tanımlayan Özellikler

  • Hareketlilik, açık alanda öncelikli olarak menzilli savaş.
  • İblislere bağlı kültürel yapı, yıkım ve acıdan zevk alma.
  • Düşmanlarını sağ bırakmama.
  • Menzilli ve orta boy silahlar.
  • Savaşa uzaktan girip yakın dövüşte vahşice saldırmak, kısa sürede avantaj sağlanmadığında çekilmek.

gnolls4

Gnollerin Seçtiği Sınıflar

Pek çok edition’da da belirgin olarak; Gnollerin en iyi şekilde ranger sınıfına uydukları belirtilmiştir.

  • Ranger – Hunter ve Beast Master, ikisi de çok sık bir şekilde gnoller arasında görülür.
  • Warlock – Fiend patron da yaygındır.

Bunlar kadar sık görülmese de, tercih edebilecekleri diğer seçenekler ise şöyledir;

  • Druid – Land (Grasland) ve Moon tercihleri yaygın olabilir.
  • Barbarian – Berserker
  • Cleric – Şu an Yeenoghu için uygun bir domain olmasa da, DMs Guide’daki Death Domain en yakın tercih olabilir.

Oynanabilir Versiyon

Şu an DM’s Guide’da göründüğü haliyle şu şekilde kullanılabilir;

  • Str +2
  • Int -2
  • Darkvision 60 ft.
  • Rampage: Bir düşmanını 0 hp’e düşürdüğünde, bonus action olarak kendi hızının yarısında hareket edebilir ve bir tane de bite (ısırık saldırısı) yapabilir.

gnoll5

Normalde ırklarda – penaltılar olmuyor (elf, cüce, insan vs.. bunlarda hiç penaltı yok) Bunu dengelemek için; Vahşi Irkların penaltılarını eksiltmek gerekebilir. Ayrıca; Monsters Manual’deki gnollerde aşağıdaki bonuslar da var. Opsiyonel olarak penaltısını silerek aşağıdakini ekleyebilirsiniz;

  • Bite Attack: Profiency + Str ile saldıran 1d4+str kadar hasar veren saldırıdır. Aynı turda silah saldırısı ile birlikte kullanılabilmesi için feat gerekir.
  • Dex +2

Ekstralar

Bu tür daha ilkel ırklar, uygun oldukları sınıfa çok yatkın oluyorlar. Bu yüzden tıpkı orkların çoğuna multiclass barbarian önermemiz gibi, hangi tür gnoll oynanıyor olursa olsun ranger ile multiclass yapılması, ırkı için gereken avcılık özelliklerine sahip olması açısından iyi bir tercih olacaktır.

Uygun featler ise;

  • Alert
  • Athlete
  • Charger
  • Dual Weielder
  • Mobile
  • Savage Attacker
  • Sharpshooter
  • Spell Sniper
Bu yazı, "Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar