Yeni Başlayanlar İçin Dungeons & Dragons Sınıfları #2 – Paladin ve Ranger
Oath of the Ancients
Umut, neşe, merhamet, nezaket, sanat, güzellik ve aşk gibi temaların vücuda gelmiş hali olan, ormanlık alanlarda daha çok bulunan ve özellikle de feyler ile boyut dışılara karşı daha efektif hale gelen paladin çeşidi. Görüldüğü üzere, elflere ait konular (ormanlar, feyler, güzellik, neşe, sanat vs..) üzerinde duruyor. Devotion paladinlerin ağırbaşlılığı yerine Ancients paladinler daha neşeli, daha çocuksu ancak bir o kadar da tehlikeli olabilirler. Devotion paladinler daha “cleric” gibi sayılırlarsa, Ancient paladinler daha “druid” gibi diyebiliriz.
Kısa bir özetle, paladin temasının saflık ve neşe ile birlikte, çocuksu yönünü temsil eder.
Kime önerilir: Elf olmadan, elflerin kültürünü yansıtmak isteyenlere, ormanlık alanda daha aktif olan bir paladin arayanlara, daha çocuksu ve naif bir paladin arayanlara önerilir. Yine de içlerinde archdruidler kadar ağırbaşlı olanlar çıkabileceği unutulmamalıdır.
Irk: Elfler, yarım elfler ve insanlara çok daha uygun bir alt sınıftır.
Örnek: Güçlerini ve ormanla bağı olmayışını bir kenara bırakıp kişilik özelliklerine bakarsak DC karakteri Flash ve Spider-man bu türe iyi bir örnek oluşturur.
Oath of Vengeance – Özveri, katı düsturlar, fedakarlık, yerine göre acımasızlık, asla pes etmeme ve görevi bırakmama gibi düsturları vardır. Vengeance paladinler, daha büyük kötülükleri yok etmek için sıklıkla kendi saflıklarından bile fedakarlıkta bulunabilirler. Örneğin Devotion paladin, kurt adama dönüşecek olan bir sürü çocuğu tedavi etmek için bir yol bulmak zorundayken, Vengeance paladin bunun ahlaki yükümlülüğünü sırtlanıp o çocukları öldürebilir. Zira o çocukları elden kaçırıp ileride işleyecekleri cinayetleri şimdiden durdurmak, kendi saflığını korumaktan daha önemlidir.
Bu şekilde bakılırsa, Vengeance paladinler daha pratik karakterlerdir. Ancak sınırları daha gri olduğu için kötü tarafa geçme ya da komple düşme (fallen) ihtimali de en yüksek olanlardır. Zaten sıklıkla iyi yerine nötr karakterlerden çıkarlar. Büyü ve yeteneklerinin bir kısmı rangerlar ile benzerlik gösterir. Belirli düşmanları kovalamak üzerine uzmanlaşmışlardır. Kazandığı yetenekler daha ofansif ve hareketlilik içerebilir.
Ancak bu gri sınırları, oynaması çok daha zor karakterler haline getirir. Yine de popüler kültürden pek çok örnek bulunabileceği için anlaşılması zor değildir.
Kime önerilir : Paladin oynamak isteyip çok saf bir good yönelim tarafından sıkıştırılmak istemeyenlere, zor kararlar alıp sonuçlarına katlanmak isteyenlere, ahlaki seçimleri ve dengeleri korumayı sevenlere.
Irk : İnsan ve yarı-orklara daha yatkın bir sınıftır.
Örnek : Çizgi romanların Dark Age dönemine ait çoğu karakter örnek verilebilir. Punisher en iyi örnek olmakla birlikte Spawn, Daredevil ve hatta Batman’de Vengeance paladinin ne olduğu konusunda iyi bir fikir verecektir.
Ranger
Ranger ile ilgili ya çok fazla şey söylemek ya da susup tek bir örnek vermek gerekir. Bu tek örnek Yüzüklerin Efendisi’nden Aragorn’dur. Göreceğiniz tüm bilgisayar oyunları, rpg oyunları vs… genelde D&D’den esinlenilmiş ve D&D’de Yüzüklerin Efendisi’nden ilham alınmıştır. Yüzüklerin Efendisi de, bildiğimiz anlamda ranger temasının işlendiği ilk yerdir.
Hal vaziyet böyle olunca, sürüyle oyuna ilham veren ranger temasının orjinal karakteri Aragorn’dur demek yanlış olmaz. Günümüzde Yüzüklerin Efendisi’nin kitap ve filmine ulaşmak herkes için kolay olduğu için Aragorn’u dikkatli incelemek temelde ranger’ın ne olduğunu öğrenmek için yeterlidir.
Bu incelemeyi yaparken, rangerlar için sıklıkla söylediğim şu anektod unutulmamalıdır :
“Yüzüklerin Efendisi’ndeki rangerlar, az da olsa elf kanı taşıyan, bu yüzden hem eğitim hem de içsel olarak elflerin doğal yeteneklerini ve kültürlerini (yaban hayat ile uyum, iz sürme, şifa, belirli oranda doğa büyüleri, şehirden uzak bir yaşam, ok becerisi, hafif zırhlar, hareketlilik gibi) taklit eden insanlardır.”
Bu yüzden D&D’de elfler rangerlığa yatkın olsalar da özünde rangerlık, elflerin doğal özelliklerini taklit eden insanlardan gelme bir fikirdir.