Yeni Başlayanlar İçin Dungeons & Dragons Sınıfları #2 – Paladin ve Ranger
Her zaman belirli oranda büyülere ve iyi bir silah becerisine sahip olsalar da, rangerların ana fikri “beceri” olarak ortaya çıkar. İz sürme, yön bulma, gizlenme, duyular (görme duyma vs..), farklı yaban varlıkların ve bitkilerin özelliklerini bilme, silah yeteneklerini becerilerle kombine etme gibi tanımlar, rangerların ne olduğunu belirler. Bu tür yeteneklerden yoksun olarak savaşan ya da büyü yapan karakterler fighter/druid kırması olurlar. Halbuki ranger; fighter/druid kırmasından daha fazlasıdır.
Ayrıca paladinlerdeki gibi bir adanmışlık olmasa da, rangerlık da bir yere kadar vazgeçmek demektir. Aragorn adamlarıyla birlikte, uçsuz ormanlarda karanlık yaratıklara karşı gece gündüz savaşmasına rağmen; bu yaratıklardan iki adım ötede yaşayan şişman bir hancıdan bile saygı görmez hatta kendisine tekinsiz adam yakıştırması yapılır.
Bu da rangerların kaderidir, ölülerini kimse görmez ve yaratıklara yem olur ancak sağken de çok nadiren saygı ve sevgi görürler.
Hunter Archetype
Rangerların daha savaşçı yönünü temsil eden alt sınıftır. Feat benzeri ancak eşsiz savaş üstünlükleri veren yetenekler kazanırlar. Doğru kombinasyonlarla farklı tipte düşmanlara karşı (kalabalık güruhlara, dev ya da büyük yaratıklara, hatta undead benzeri varlıklara karşı) çok belirgin taktik yetenekler kazanırlar.
Bu yetenekler ve standart ranger becerileri, yaban arazilerde akla hayale gelmeyecek kadar uzun sürelerde bu tür düşmanlara karşı savaşabilmelerini sağlar.
Kime önerilir: Verilen yetenekler pasif ve belirgin savaş durumlarında etkili olduğu için daha yeni ranger oyuncuları açısından daha idealdir. Ayrıca duruma göre diğer dövüşçü sınıflardan bile daha iyi sonuçlar ortaya koymak isteyenler için ideal olabilir.
Irk: İnsan, yarı-ork ve cüceler için idealdir.
Örnek: Doğal olarak Drizzt Do’Urden iyi bir örnektir ancak burada D&D dışı örnekler vermeye çalışıyoruz. Çizgi romanlardan ve dizi/filmlerden Moon Knight başta olmak üzere Arrow ve Hawkeye’da iyi bir örnek olabilirler.
Beast Master Archetype
Yaban araziler zorlu ve tehlikelidir. Bu yüzden çoğu ranger, yanında kendine dostluk edecek bir hayvan bulundurur. Eski editionlarda rangerların hepsinde companion bulunurdu ancak yapımcı şirket olan Wizards of the Coast’un en ikonik rangerı olan Drizzt Do’urden’in yanında böyle bir hayvan bulunmadığı için (Guenhwyvar büyülü nesnedir, companion değil) bu iki temayı birbirinden ayırmak zorunda kaldılar.
Beast Master’ların hayvan yoldaşları, sıra dışı özelliklere sahiptir. Çoğu sınıfın çeşitli büyüler ya da eğitimlerle yanlarında tutacakları diğer hayvanların ötesinde bir sadakate, dövüş yeteneğine ve hatta rangerların çeşitli büyülerini paylaşacak bir bağa sahiptirler.
Kime önerilir: Zaman zaman, rpg oyunları tek kişilik olabilir. Bu sınıf tek kişilik oyunlar için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra, oyunu daha dikkatli oynamak isteyenlerin, seçeneklerini çoğaltmak isteyenlerin, daha farklı bir derinlik (hem taktik hem de içsel olarak) arayanların tercihi olabilir.
Irk: Elf ve yarım-elfler için daha ideal olabilir.
Örnek: Türkiye’de popüler olmamakla birlikte Marvel karakteri Falcon, mükemmel bir örnektir. Ayrıca biraz absürd kaçsa da bu sınıfın anlaşılması açısından Red-Kit ve Düldül’ü de örnek olarak verebiliriz.